سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

عشق مجازی

پرسش

تاریخ ثبت : 29 آذر 1397
709  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخیر ، من نزدیک دوسال هست درگیر ارتباط مجازی با شخصی که 8 سال از من بزرگتر هستم .. و میدونم ک این ارتباط اشتباهه محضه ولی من روز به روز بهش وابسته تر میشم ولی نمیدونم چیکار کنم ک از این ارتباط خلاص بشم ... با اینکه این فرد رو حتی از خانواده ام بیشتر دوسش دارم (به معنی واقعی کلمه بیشتر دوسش دارم) ولی میدونم ک اشتباهه چند بار خواستم تموم کنم این ا تباط رو حتی یک ماه هم اینکارو کردم ولی طاقت نیوردم و باز به ایشون پی ام دادم و زنگ زدم .... واینو میدونم ک اون منو نمیخواد البته ک اینو نمیگه و میگه که دوس دارم ارتباط رو ولی حق انتخاب دارم شایدبعدا نخواستم ... ولی من با تمام وجود میخوامش و این یه طرفه بودنه ارتباط داره منو آزار میده ... میشه کمک کنین که چیکار کنم ک خلاص بشم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
08 دی 1397 ساعت 22:23

سلام دوست گرامی 

نامه شما را خواندم، داشتن ارتباط از این دست که طرف دور است و دسترسی به ایشان به طور مستقیم ندارید ، یعنی قرار های ملاقاتی صورت نمی گیرد، باعث می شود که شما در ذهن خود آنچه از فرد تمایل دارید تصور کنید و در واقع عشق خیالی خود را می سازید آنگونه که تمایل دارید.که احتمالا با واقعیت فرد در ارتباط واقعی مناسبتی هم نداشته باشد.

 پیام های نوشتاری اس ام اس و ... به هیچ عنوان جای ارتباط رودررو و حضوری را نمی گیرد و شناختی بر مبنای واقعیت ایجاد نمی کند. در واقع شما تنها تصویری از آنچه تمایل دارید داشته باشید را برای خود می سازید.که ممکن است با واقعیت فرد اصلا منطبق نباشد. بنا براین این ارتباط همه جوره می تواند شما را دچار مشکل کند.

اما چطور از این رابطه  مجازی فاصله بگیرید؟

اول از همه بررسی کنید این رابطه با اینهمه معایب چه فایده ای داشته تا به الان برای شما که ازش دست نکشیدید؟

چه نیازی از شما را برآورده می کند که سراغ رابطه حقیقی نرفته اید؟

رابطه شما با صمیمیت چگونه است ؟ آیا می توانید با افراد صمیمی شوید یا از صمیمی شدن واهمه دارید؟

گاهی وقتها به خاطر ترسها و عدم اعتماد به خودمان از ارتباط نزدیک و صمیمی فاصله می گیریم با پاسخ به سوالهای فوق می توانید متوجه شوید موضوعی که شما را در ارتباط نگه داشته است کدام است و در این صورت با کار کردن بر روی آن مسئله، می توانید کم کم از این رابطه فاصله گرفته و ارتباطی حقیقی را تجربه کنید.

کتاب پیام ها کتاب بسیار ساده  و کاربردی است که به شما برای تقویت مهارت های ارتباطی کمک زیادی می کند.

از دروس غیر حضوری نیز مجموعه نبوغ عاطفی را به شما دوست عزیز پیشنهاد می کنم.

از اعتماد شما سپاسگزارم

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

08 دی 1397 ساعت 23:48
سلام مجدد ممنونم از پاسختون من پشت کنکوری ام و رشته ام ریاضی بود ودوسداشتم معماری بخونم ولی به خاطر تفکرات خانواده که اگر بری این رشته قرتی میشی واین حرفا گفتن برو تجربی و پزشک شو و من چون شجاعت نه گفتن نداشتم قبول کردم و چندین ساله پشت کنکورم (23 سالمه) درصورتی که من توی بهترین مدرسه درس خوندم و رتبه اول مدرسه بودم و احساس شکست شدیدی دارم و مادرم به خاطر مشکلاتی ک داشته فوق العاده عصبی هست و هیچوقت نتونستم عاطفه عمیقی از ایشون بگیرم و واسه همین فوق العاده شکننده ام و چندین ساله خودمو سرزنش میکنم و وقتی با این آقا ارتباط برقرار کردم احساس ارزشمندی ک از دست داده بودم با زدن نقاب روی شخصیت اصلیم دوباره به دست آوردم .... چ کنم ک رها شم از اینکه خودم نباشم از اینکه از جهت عاطفی اینقدر شکننده نباشم ، به معنی واقعی کلمه بریدم من هیچوقت احساساتی نبودم و هیچوقت هیچ ارتباطی با یه پسر برقرار نکرده بودم هیچوقت احساساتمو خرج کسی نکرده بودم هیچوقت واسه اینکه کسیُ تو زندگیم نگه دارم با تمام وجود ابراز علاقه نکرده بودم ، احساس میکنم از خود واقعی ام خیلی دورشدم و وفوق العاده شکننده ... چ کنم ؟ چه کتابی بخونم؟ من خیلی خودمو سرزنش میکنم ... ممنونم میشم کمکم کنین و تا اونجایی ک میشه کتاب معرفی کنین چون قدرت خرید دوره های مجازی رو متاسفانه ندارم ممنونم از شما خیلی لطف میکنین
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه