سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دوستی معمولی

پرسش

تاریخ ثبت : 03 دی 1397
845  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
خسته نباشید
من با آقایی ک دوست بچگی برادرم بود کاملا اتفاقی تو دانشگاه برخورد داشتیم و بعد از چند وقت تازه شناختمش و یه دوستی معمولی بینمون شکل گرفت ... رابطه ای ک معمولی بود ولی انگار هر دو طرف حسی به هم داشتیم و اینکه ایشون به من گفتن با دیدن من یاد برادرم میوفته و بعدم رابطه یه مدتی قطع شد ... ولی خب الان ۴ ساله ک با هم در ارتباطیم خیلی کم ، ماهی یکبار بیرون رفتن یا خیلی کم پیام و تلفن ..
دفه ی آخر ک با هم قرار گذاشتیم به من پیشنهاد دوستی دادن و گفتن ک کسی نفهمه و چرا بخاطر برادرت باهات دوست نشم حتی همو بوسیدیم ولی بازم روال قبله و بعد از خدافظی حرفی نمیزنیم تا قرار بعدی ...
من واقعا دوسش دارم چیکار باید بکنم ک این رابطه درست بشه؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
09 دی 1397 ساعت 23:30

سلام دوست گرامی

نامه شما را خواندم، اینطور که متوجه شدم در اوایل برقرار شدن یک رابطه عاطفی قرار گرفته اید، اینکه یک دوستی معمولی تبدیل به رابطه ای عاطفی شود می تواند معمولا بعد از شناخت طرفین و ایجاد علاقه و کشش بین طرفین اتفاق بیفتد.

در مورد ارتباط شما با توجه به آشنایی و دوستی ایشان با برادرتان و همچنین روابطی که بین آن دو به عنوان دوست وجود داشته ممکن است ملاحظاتی وجود داشته باشد. حال که ایشان پیشنهاد داده اند و شما هم تمایل به برقراری رابطه صمیمانه تر دارید ، پس بهتر است که کاملا شفاف در مورد رابطتان  و احساستان صحبت کنید وکمک کنید  اگر ابهامی و یا افکاری وجود دارد که مانع از نزدیک تر شدن شما به هم می شود برطرف شوند.

فقط گفتگوی شفاف و بیان صریح خواسته و نیازهایتان می تواند کمک کند که تکلیف این رابطه را هر دو روشن کنید و بدانید که به کدام سمت و با چه هدفی پیش می روید. وقتی کشش عاطفی وجود دارد نمی توان با گذاشتن اسم " دوست معمولی" رابطه را ادامه داد.

درس غیر حضوری ساختن رابطه عاطفی بدون شکست به نظر می رسد برای شما می تواند موثر باشد.


با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی


ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه