سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

در یک رابطه خوب با یک آدم قابل اعتماد که باورش کردم بودم،اما الان میخواهد برود

پرسش

تاریخ ثبت : 13 دی 1397
985  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
هشت نه ماهی است با آقایی در ارتباطم.مردی قابل اعتماد که تمام حرف ها و احساساتش را باور کردم.از هدفدار بودن رابطه گفته بود و من گفته بودم هدفم ازدواجه و او هم‌موافقت کزده بود، یک ماه پیش خانواده من فهمیدن، و اون آقا توی اون شرابط به هم ریخت.اول گفت بخواهی میام پدرت منو ببینه ک اعتماد کنه.بعد دیگه فشار خانواده رو بهش منتقل نکردم گفتم عجله ای برای ازدواج نیس،تا اینکه به بهانه یک بحث گفت به درد هم‌نمیخوریم و تمام!!پیش یک مشاور از قبل وقت داشتیم.رفتیم و طی یه بحث خیلی کوتاه با ایشون مشاور ب من گفت میگه ب درد هم نمیخوریم و تمام.و من غرق ناباوری و فکر میکردم از روی عصبانیت گفته،رابطه ای ک همه چیزش خوب بود و آدمی ک تمام احساساتش رو باور کرده بودم.از آیندمون با هم حرف زده بودیم.میگفت یک روزم روز خوب نداشتیم:/ و خیلی مشکل داریم ولی اصلا اینطور نبود.من موندم و یه علامت سوال و دلتنگی،برای اینکه بگه نامرد نیست گفت باشه چندجلسه بیایم،خودش گفت به همون علته،ولی حرفای تند و قضاوتای بدی تحویل من داد، چه کنم؟با نبودنش چبکار کنم.بی هیچ دلیل و نشونه تموم شد،او از ساده ترین ناراحتی برداشتای بدی میکرد

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
19 دی 1397 ساعت 14:08

درود بر شما

قابل درک است که ترک شدن از سوی شریک عاطفی می تواند برای شما سخت و ناخوشایند باشد. 

علاقه و دلبستگی عاطفی، نیروی قدرتمندی است که در عین حال که می تواند حس مثبتی به ما بدهد قدرت ضربه زدن به ما را هم دارد. هر جدایی ای مانند از دست دادن یک عزیر دردناک و سخت است؛ به خصوص اگر این جدایی از کسی باشد که شما با اشتیاق و علاقه، آینده ایده آل خود را با او ترسیم کرده بودید.

اینکه ایشان پس از جدی شدن بحث ازدواج اقدام به ترک رابطه کرده این احتمال را مطرح می کند که از قبول مسئولیت ازدواج می ترسد که این مسئله نشان دهنده عدم کسب بلوغهای لازم توسط ایشان است. همچنین ممکن است این آقا از اول هم قصد ازدواج نداشته و با این وعده فقط شما را در رابطه نگه داشته.

ایشان می توانست اگر تمایل به ادامه ندارد این مسئله را محترمانه به اطلاع شما برساند نه اینکه بهانه گیری کند و رفتارهایی نشان دهد که سبب ناراحتی شما شود. اگر هم تمایل به ادامه داشت می توانست به جای این رفتارها، خواستن خود را قاطعانه نشان دهد و در صورت لزوم از خانواده شما جهت مهیا کردن شرایط ازدواج، مهلت بخواهد و در این مدت نیز برای جلب رضایت شما و نشان داشتن مصمم بودنش تلاش کند که این مهم اصلا از سوی ایشان صورت نگرفته است.

ضمن اینکه اگر علت کات کردن، دعوای بین شما بوده؛ باز هم رفتار این آقا بالغانه نبوده که با یک مشاجره جدی رابطه را ترک کرده است. رابطه ای که به این راحتی تمام شود از همان ابتدا نیز پایه درستی نداشته و عملاً چیزی شکل نگرفته بوده که حالا بخواهد تمام شود.

دوست خوبم؛ با توجه به توضیحات شما، به نظر می رسد که ایشان مورد مناسبی برای سرمایه گذاری عاطفی و ازدواج نبوده باشد. ترک کردن رابطه چه از روی عصبانیت ایشان باشد چه عدم مسئولیت پذیری؛ نشان دهنده عدم بلوغ در ایشان است.

 بهتر است شما نیز سختی های ترک رابطه را بپذیرید و به جای پرداختن به "چرایی" رفتار این آقا که فایده ای برایتان ندارد، سهم رفتارهای خودتان در رابطه قبلی را پیدا کرده و سعی کنید دیگر آنها را تکرار نکنید. این رابطه حتما زنگ خطرهایی هم داشته که شما آنها را نادیده گرفته بودید. آگاهی از این زنگ خطرها به شما کمک خواهد کرد که ضمن گذراندن دوره سوگ پس از اتمام رابطه، سهم خود را ببینید و بدانید که در آینده لازمست چطور باشید و چطور نباشید.

آموزش غیر حضوری "سواد عاطفی پیشرفته؛ جذابتر شدن و محبوب ماندن" خدمت شما پیشنهاد می شود. 


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 27
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

22 دی 1397 ساعت 14:18
سلام ممنونم از پاسخ خوبتون.این آقا بعد یک هفته برگشتن و از من فرصت جبران خواستن. و گفت که میدونم چقدر اعتمادت رو از دست دادی و یک سری دلایل گفت و گفت که ضعف های من هست و من باید جبران کنم و فرصت میخوام برای جبران و اینکه ابراز شرمندگی بابت رفتار خوادخواهانه و نابالغانه.شناخت چندین ماهه من به این آقا امیدوار کننده بود. ولی نحوه کات کردن و... نا امید کننده.و فکر اینکه به این راحتی ممکنه تصمیم تندی بگیره و من رو توی برزخ بذاره و بره من رو آزار میده.من به دلیل اینکه دیدم خودش هم به هم ریخته توی این مدت و براش آسون نبوده و همچنین به دلیل اینکه حس کردم یه شوکی بهش وارد شده و تا حدودی به خودش اومده برخورد بدی نکردم و میخوام به خودم و اون فرصت بدم ولی خب رفتار تند آخرش و اینکه راحت من رو با حال بدی تنها گذاشت نگران کنندس.ترجیح میدادم حتی اگر تصمیم قطعی و عاقلانه به رفتن داره حال منو هم درک کنه و با رفتار بهتری برخورد کنه ...
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
28 دی 1397 ساعت 23:54

درود دوباره

قابل درک است بازگشت دوباره ایشان برای شما مطلوب باشد و ایشان نیز دلتنگ شما شده باشند.

اما ضمن اینکه به خودتان و ایشان فرصت می دهید، پیشنهاد می شود نگاه جامع تر و دقیق تری به نکات مهم رابطه تان داشته باشید تا تجربه قبلی تکرار نشود. و البته احتمال تکرار را نیز در نظر بگیرید و ایشان را از دریچه منطق ببینید نه فقط احساس. زیرا دلتنگی بخشی از رفتن و اتمام ارتباطات عاطفی است و می تواند دلیل بازگشت به رابطه باشد. نگاه دور از هیجان و منطقی شما می تواند کمک کند تا شرایط جدید مدیریت نمایید.

موفق باشید.


علی اکبری

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه