سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس تنهایی

پرسش

تاریخ ثبت : 18 دی 1397
1,135  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من از بچگی دچار مشکل مادرزادی هستم و خیلی جراحی از زمان کودکی داشتم که الان کمی بهتر شدم و سعی کردم تا حدی مستقل باشم ولی بعضی کارها هستن که احتیاج به کمک دارم. در هر صورت خودم سعی کردم برای پیشرفت خودم تلاش کنم اما همیشه این فکر تو ذهنم میاد و گاهی خیلی اذیتم میکنه که چرا من هم نمی توانم زندگی مشترک با کسی دوسش دارم و دارد، داشته باشم و چرا کسی نیست که وارد زندگیم بشه.... هرکس که میومد و درخواست میداد تا شرایط زندگی من را میفهمید، پشیمون میشد و احساس ترحم میکرد. اینکه در آینده تنها بمونم میترسم چون مادر و پدرم قرار نیست همیشه در کنارم باشند. شاید یه حسرت عشق واقعی در دلم مونده و با اینکه در زمانه الان ازدواج ها با مشکلات زیادی وجود داره ولی عشق واقعی هم هنوز نایاب نشده اما دلم عشقی واقعی میخواد که همراه و شریک زندگی یکدیگر باشیم... چون هر مکانی به خاطر وجود پله زیاد نمی تونم برم، دوستانم هم خیلی برای تفریح منو همراهی نمی کنند

لطفا منو راهنمایی کنید که چه کنم؟

ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
20 دی 1397 ساعت 22:31

درود بر شما

نامه شما را خواندم. احساس شما قابل درک است.

در مورد مسئله ازدواج نکردن و اینکه نوشته اید چرا کسی نیست که وارد زندگیم بشه،  بخشی از این مسئله به شرایط کنونی ازدواج در جامعه ما و بالاتر رفتن سن ازدواج بستگی دارد و فقط مختص یک فرد خاص نیست. بخشی دیگر نیز می تواند به شرایط جسمی شما مرتبط باشد و اینکه خودِ شما این مسئله را چطور می بینید. البته قابل درک است که اگر مشکل جسمی شما نبود در مورد ازدواج از استرس کمتری برخوردار بودید ولی احتمال داشت بنا به هر دلیل دیگری مورد انتخاب فردی که از نظر شما مورد مناسبی است قرار نگیرید.

توجه بفرمایید که نوع دیدگاه ما به مسائل خودمان به منزله مجوزی است که به دیگران می دهیم تا مسئله را به همان صورت ببینند. وقتی با خواستگار گفتگو می کنید بهتر اینست که مشکل مادرزادی شما در ذیل مرجان تعریف شود نه اینکه مرجان خانم با مشکل جسمانی تعریف شود. بدین معنا که دستاوردهای تحصیلی شما، ویژگی های مثبت تان (که حتما هست و شما در اینجا به آنها اشاره نکرده اید)، و اینکه یک مرد خیالش آسوده باشد که در کنار شما به آرامش و پیشرفت و لذت می رسد؛ می تواند به شما کمک کند که انتخابی مناسب داشته باشید.

داشتن عشق و ازدواج، یکی از منابع کسب حال خوب ما است. اما مواردی مانند اشتغال؛ جمع دوستان و آشنایانی که حضورشان به ما احساس خوب می دهند می تواند به ارتقای شرایط روحی افراد کمک کند. البته با توجه به وضعیت اشتغال در جامعه ما، بدیهی است که یافتن شغل، کار آسانی نباشد اما غیرممکن هم نیست. می توانید با مراجعه به منابع کاریابی یا استفاده از فرصتهای شغلی معرفی شده در منابع اینترنتی و یا کسب اطلاع از افراد مورد اعتماد جهت یافتن شغل، در این مورد اقدام کنید. اشتغال می تواند بخشی از استرسهای شما را کاهش دهد و نیز امکان بهتر دیده شدن شما در اجتماع را برایتان فراهم کند و نشان دهد که مشکل جسمی سبب محدودیت شما نشده است.

در خصوص مواردی مثل محدویت در بالا رفتن از پله یا عدم همراهی دوستان تان نیز توجه بفرمایید که پذیرش برخی واقعیات که ما در ایجاد آنها انتخابی نداشته ایم می تواند به شما کمک کند که آنها را با کمترین آسیب ممکن بپذیرید. اینکه از زندگی انتظار داشته باشیم بر وفق مراد ما باشد مانند این است که بخواهیم در اقیانوسی شنا کنیم که هیچ جزر و مدی نداشته باشد. هیچ فردی را نمی توان یافت که در زندگی با مشکلی مواجه نباشد. اما نحوه نگاه ما به مشکلات مان و استفاده از سازو کارها و منابعی که در اختیار داریم و یا می توانیم برای خود ایجاد کنیم می تواند کمک کند برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی که رابطه عاطفی و ازدواج خوب هم یکی از همین موارد است.

موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری- خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه