سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

برای نجات رابطه عاطفی چکار کنم

پرسش

تاریخ ثبت : 21 دی 1397
1,065  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من تقریبا دو هفته پیش یک اشتباه کوچک انجام دادم. یکی از دوستانم منو توی گروهی عضو کرد که یک پسر ترکیه ای هم اونجا بود . من فقط نظاره گر بودم و به حرفای دوستانم میخندیدم که اون پسر ترک به ترکی به من گفت دوستت دارم. همش شوخی و خنده بود. من حتی جواب اون پسر را ندادم و از گروه خارج شدم.
اون شب به کسی که دوستش دارم و باهاش توی رابطه هستم این موضوع رو گفتم و فکر میکردم که باهم میخندیم ولی واکنش خیلی بدی نشون داد و خودش بهم گفت که از اون موقع دیگه مثل قبل دوسم نداره. خیلی تلاش کردم که همه چیز رو مثل قبل کنم اما اون داره روز به روز سرد تر میشه و من واقعا دارم عذاب میکشم و نمیدونم چکار کنم.
باهاش هم در مورد این موضوع صحبت کردم ولی خودش میگه که منو دوست داره و به قیمت جونش هم حاضر نیست منو از دست بده ولی همچنان رفتارش مثل قبل نیست.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
01 بهمن 1397 ساعت 14:24

سلام نیکی گرامی

توضیحات تان را خواندم

نکته ای که درخصوص رابطه عاطفی شما و شریک عاطفی تان مطرح است، سن و سال شماست. 

البته نمی توان با قطعیت عدد خاصی را برای یک رابطه عاطفی پایدار و بالغانه عنوان کرد اما دوره نوجوانی و هیجانات آن، سبب تمایل به افراد غیرهمجنس و بروز برخی واکنشها و برداشتهای غیر بالغانه می شود. البته این جملات به معنای نادیده گرفتن احساس شما و طرف مقابلتان نیست، منظور این است که هیجانات تند نوجوانی و نیز عدم کسب بلوغهای لازم برای یک رابطه عاطفی و نیز نداشتن مهارت ارتباطی کافی سبب می شود که رابطه هایی که در نوجوانی شکل می گیرد دستخوش مسائل خاصی شود. مشکل پیش آمده بین شما و پارتنرتان نیز از این دست مسائل است. یعنی احتمالاً دوست شما برداشتی که از این شرایط داشته براساس تفکر منطقی نبوده و  تحت تاثیر برخی هیجانات است که ناشی از شناخت ناکافی است.


شما می توانید به ایشان توضیح دهید که جریان چه بوده و سپس بیان کنید که سردی رفتارش باعث ناراحتی شما می شود و نهایتاً براساس رفتار ایشان و پاسخی که دریافت می کنید، در این مورد تصمیم بگیرید.

بدیهی است هرگونه تصمیم گیری در مورد فرجام این رابطه براساس خواسته شما و دوست تان خواهد بود. اما این مسئله مهم را نیز  در نظر داشته باشید که: بهتر است به خود فرصت بیشتری برای بازکردن فایل روابط عاطفی در ذهن تان بدهید. 17 سالگی سنی است که توصیه می شود برای کسب بلوغهای رابطه عاطفی مثبت و هدفدار بکوشید و در جهت سایر جنبه هامثل دستاوردهای تحصیلی و اجتماعی برنامه ریزی داشته باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

 

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه