سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رها شدن و جدای عاطفی

پرسش

تاریخ ثبت : 21 دی 1397
763  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام .من ۴۰ساله با آقایی حدود ۶۰آشنا شدم ‌اون در آلمان زندگی می کرد منم ایران ...مدتی با هم بودیم از من خواستگاری کرد و گفت حتما خانواده در جریان بزار و نتیجه حتما بگو و اونها رو راضی کن ..من برای رضایت خانواده تلاش کردم بعد قرار روز اومدن گذاشتیم اما ۲روز قبل از اومدن گفت من نمی تونم بیام مشکل از من هست و غیره ..من وابسته و علاقمند بهش بودم خواستم باهاش باشم اونم گفت باشه مدت ۲ماه بعد گفت من با خانمی آشنا شدم به من زنگ نزن بعد ۲ماه دوباره به من پیام داد که با هم باشیم منم قبول کردم دوباره بعد مدتی گفت متاسفم نمی تونم رابطه طولانی با تو داشته باشم ..من نمی دونم چکار کنم چرا به همچین مردی که راحت کنارم گذاشت علاقه شدید دارم و دوست دارم برگرده..

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
25 دی 1397 ساعت 01:17

باسلام واحترام

از نامه تان چنین استنباط میشود که شما از طریق فضای مجازی با ایشان آشنا شده اید،دقیقا جایی که احتمال خطا واطلاعات نادرست وغیرواقعی زیاد است واشخاص بدون شناخت درست از یکدیگر بهم وابسته میشوند ، برای خودشان وآینده پیش رویشان با آن افکار خیالی برنامه ریزی میکنند وکمترین احتمال را برای اشتباه ونادرست بودن این آشنایی در نظر میگیرند، در نهایت اتفاقی که برای شما افتاده به کرات و در مدل های مختلف  در حال تکرار میباشد ، البته این معنایش این نیست که تمامی ارتباطاتی که اینگونه بوجود می آید حتما اشتباه است اما احتمال خطا و اشتباه در اینگونه آشنایی بسیار زیاد است ، بنابراین اولین نکته نحوه آشنایی شما میباشد که احتمال اینکه طرف مقابلتان خود را به گونه ای معرفی کرده اند واطلاعاتی به شما داده اند که با واقعیت فاصله بسیار داشته است، بسیار زیاد است.

دومین نکته وابستگی بیش از حد شما به این آقا است که حتی با وجود اینکه دوبار از جانب ایشان کنار گذاشته شدید باز میل شدید به ادامه ارتباط با ایشان به شدت  در شما وجود دارد،اینگونه وابستگی ، حکایت از یک رابطه عاطفی اشتباه وناسالم را داردکه در این رابطه یک وابستگی پوچ از سمت شما شکل گرفته است که نشانه های این ارتباط ناسالم عبارتند از:

زمانیکه به فکر قطع ارتباط می افتید ، در شما اضطراب و وحشت ایجاد میشود ودر نتیجه بیشتر به ارتباط خود میچسبید.

 خود را راضی میکنید که باید در این رابطه بمانید اما دلیل محکم ومنطقی برای آن پیدا نمیکنید.

زمانیکه کسی در رابطه اشتباه قرار میگیرد برای  اینکه نخواهد آن رابطه را ترک کند جنبه های مثبت شخص ورابطه را بزرگ جلوه میدهدواز کنار جنبه های منفی آن به راحتی رد میشود .

بنابراین تحت  تاثیر احساسات  وعواطف نمیتوانید تصمیم درستی بگیرید ، در واقع وابستگی روی احساس ورفتار شما تاثیر میگذارد و اجازه نمیدهد که مسئله را به درستی بررسی کنید ودر این زمینه تصمیم قاطع بگیرید.برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید باید به یک سوال پاسخ دهید که آیا منافع رابطه از زیان های آن برای شما بیشتر است یا نیاز نابالغانه شما مانع از تصمیم درست میشود؟

در نهایت  امیدوارم بتوانید با تمرکز بر موارد بالا وپایان دادن به فرایندهای ذهنی مخرب علیه خودتان وحفظ ارزشمندیتان بدون وابستگی به شخص دیگر وبررسی علت این وابستگی ، تصمیم درستی اتخاذ کنید.

 باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی




معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ پرسشگر

25 دی 1397 ساعت 12:03
سلام. ممنون از راهنماییتون...من با آقا از طریق فضای مجازی آشنا نشدم حضوری همدیگر دیدیم ... سعی می کنم بیشتر روی خودم کار کنم .
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه