سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

با كسى كه هم تعهد وهم خيانت كرده و هم مدت ٨٠ روز هست كه ترك كرده منزل رو ادامه دادن عقلانى هست ؟

پرسش

تاریخ ثبت : 21 دی 1397
1,121  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام ،مدت ٤ سال هست كه ازدواج كردم و ٧ سال قبل از ازدواج دوست بوديم ،همسرم از روز اول فقط به خاطر علاقه زياد من هر جور كه ميخواست رفتار ميكرد و چون ار نظر مالى پدرم خوب بود يهو تصميم گرفت بعد از ٧ سال ازدواج كنيم در صورتى نه شغلى داشت و نه سرمايه اى ما ازدواج كرديم در مدت عقد خانواده ايشون كاملا حمايت خودشون رو قطع كردند و همسر من هم از وضعيت و احترام خانواده من سو استفاده ميكرد و در يك سال عقد تمام مخارج رو پدرم پرداخت ميكردند و ايشون اصلا به دنبال كار و يا اينكه اينده اى داشته باشيم نبود و دو بار در اين مدت خيانت كرد و از من خواست بگذرم و ببخشم و بعد از مدتى پدر من تصميم گرفتن جشن عروسى ،خونه،تمام وسايل مورد نياز رو تهيه كرد و ما زندگى مشتركمون شروع شد ولى باز هم مدت ٧ ماه اول زندگى بى كار بود و فقط خانواده من حمايت ميكردند تا اينكه من سر كار رفتم و تا الان همسرم من بى تعهدى و بى مسئوليتى رو داشت و تمام مخارج رو خودم پرداخت كردم و هر زمان كه نارحتى رو بيان ميكردم با بهانه هاى مختلف به پدرم تماس گرفته كه تكليف ما روروشن كنيد و الان ٨٠ روز ه ترك كرده منزل رو كرده كه چى كار كنم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 دی 1397 ساعت 11:43

درود بر شما

نامه تان را خواندم. شرایط شما قابل درک است.

آنچه که بیش از هرچیز در محتوای  نامه شما دیده می شود، نوعی حالت وابستگی نادرست در رابطه عاطفی است که نهایتاً سبب چنین ازدواجی شده است. یعنی شما ابتدا به یک فردی رفتار باجگیرانه دارد فراخوان دادید، سپس با مداومت در راضی نگه داشتن شریک عاطفی، چنین شرایطی را برای خود رقم زدید.


به این جملات تان توجه بفرمایید:

  • همسرم از روز اول فقط به خاطر علاقه زياد من هر جور كه ميخواست رفتار ميكرد
  • نه شغلى داشت و نه سرمايه اى ما ازدواج كرديم 
  • ايشون اصلا به دنبال كار و يا اينكه اينده اى داشته باشيم نبود
  • دو بار در اين مدت خيانت كرد
  •  ٧ ماه اول زندگى بى كار بود و فقط خانواده من حمايت ميكردند تا اينكه من سر كار رفتم
  •  هر زمان كه ناراحتى رو بيان ميكردم با بهانه هاى مختلف به پدرم تماس گرفته كه تكليف ما روروشن كنيد


حال، پرسشی که مطرح می شود اینست که هدف شما از ادامه دادن چنین ارتباطی چیست؟ چقدر برای خودتان ارزش قائلید و تا کجا میخواهید باج دهید؟ نقش شما در این رابطه چه بوده؟ آیا تابحال به رفتار خود و همسرتان از دید نقادانه نگاه کرده اید؟ 

همسر شما به شما متعهد نبوده و خیانت کرده، مسئولیت خود را به عنوان مرد یک زندگی نپذیرفته و مخارج زندگی به عهده شما و خانواده تان بوده است. دوست خوبم؛  دقت بفرمایید که نوع رفتار های شما عملاً باعث شده که ایشان با هزینه های واقعی رفتارش مواجه نشده و در نهایت، اعتراض شما به اقدام خاصی ختم نشود. ترک کردن خانه از سوی ایشان نیز به نظر می رسد برای تحت فشار قرار دادن شما تسلیم شدن تان است. 

گذشت کردن و بردباری زمانی در زندگی مشترک معنا می دهد که بر پایه تفکر صحیح صورت بگیرد. همچنین فردی که رفتار نادرست از او سرزده تصمیم به ترک آن بگیرد و واقعاً هم آن رفتار را تکرار نکند. ایشان در این سالها روال خود را ادامه داده و رفتارهای شما نیز سبب مداومت آن گشته است. حالا که ایشان اقدام به ترک منزل کرده، شاید بهتر باشد که شما با یک اقدام قاطعانه مسیر چنین رفتارهایی را برای همیشه ببندید. ایشان یا حرفش را خواهد زد یا اینکه شما برای ماندن یا نماندن تصمیم گیرنده خواهید بود نه همسرتان.

برای مدیریت شرایط تان شما لازمست:

  •  دلایل اینکه رفتار شما را به سمت چسبندگی عاطفی و مهرطلبی پیش می برد شناسایی کنید و جلوی این چرخه را بگیرید زیرا این الگو آسیبهای بسیاری را برای شما به دنبال خواهد داشت. 
  • توجه داشته باشید که بنا نیست یک رابطه پُر از آسیب را به هر قیمتی ادامه داد. 
  • با توجه به نکاتی که از همسرتان نوشته اید به نظر می رسد خارج شدن از این شرایط برای شما هزینه کمتری دارد تا ادامه دادن آن. 
  • در نظر داشته باشید که اگر تصمیم  به ترک کردن این زندگی و خروج از این رابطه شدید، این تصمیم به تنهایی کافی نیست و شما بایستی الگوی ناکارآمدی که زندگی تان را به این مرحله رسانده شناسایی نموده و در صدد اصلاح آن برآیید.


آموزش غیرحضوری رهایی از بی ارزشی خدمت شما پیشنهاد می شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه