سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بد دهنی،عصبانیت بی دلیل پارتنرم

پرسش

تاریخ ثبت : 22 دی 1397
1,908  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
دوست پسرم سر هر مسئله ای عصبی میشه و بهم میگه بهش بی توجه بودم،و توی عصبانیت دائم بهم فحش میده و فرضیه میسازه که دارم دورش میزنم! من فقط سکوت میکنم و این عصبی ترش میکنه مگراینکه منم داد بزنم سرش! ولی مثلا بعد از بیدار شدن از خواب همرو فراموش میکنه و عادی میشه!همش بهم میگه خودخواهم و یه روز ولش میکنم!همیشه داره رفتارای خودشو با من توی رابطه مقایسه میکنه!
خسته شدم و نمیدونم باید چیکار کنم.حرف از تمام کردنم بزنم تهدید میشم و قطعا بازهم پیگیرم میشه و گریه میکنه!
رابطمون راه دوره و دارن میان ایران،سیزده سال پیش عشق اول هم بودیم.و بعد از سال ها همو پیدا کردیم.پدرو مادرش جدا شدن،مهاجرتش خلاف میلش بوده.رابطه ی بد خیلی داشته.
من آدم صلح طلبیم و توی دعوا هنگ میکنم..ساختنو به خراب کردن ترجیح میدم.همیشه رابطم آروم بوده.اوایل پیدا شدن ایشون داشتم یه رابطرو تمام میکردم و به ایشون گفتم میخوام به آدم قبلیم فرصت بدم و ایشون ازون موقع به من میگه بهم خیانت کردی!اون زمان هم شدیدا پرخاش و دیوانه بازی درآورد ولی من توجه نمیکردم.بعد از دوماه از تمام شدن رابطه قبلی با ایشون وارد رابطه شدم.
آیا میشه امید داشت؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
29 دی 1397 ساعت 12:04

با سلام واحترام

نوشته تان را خواندم ومتوجه هستم که شرایطتان در رابطه، باعث سردرگمی ونارضایتی تان شده است.درست است که وجود رابطه عاطفی میتواند رضایت، اشتیاق، آرامش ولذت را به همراه داشته باشد اما همین رابطه در دل خود روزهای ناخوشایند وبدی را نیز خواهد داشت. بنابراین تشکیل رابطه شرایطی دارد ودرصورت عدم توجه به این شرایط میتواند سبب ساز بسیاری از مشکلات در رابطه عاطفی شود. یکی از آن شرایط آنست که طرفین برای شروع رابطه ( اگر قبلا رابطه ای داشته اند) از آن رابطه مدت حداقل ۶ ماه گذشته باشد تا بازسازی روانی در آنها رخ دهد وبتوانند بالغانه انتخاب نمایند در صورتیکه این مورد حداقل برای شما رخ نداده است وشما بعد از گذشت دو ماه از رابطه قبلیتان با ایشان وارد رابطه شده اید ، ضمن اینکه اصلا نیازی نبوده که شما بخواهید در مورد رابطه قبلیتان به ایشان چیزی بگویید که تبعات آن در رابطه جدید هنوز دیده میشود وشما را خیانت کار میداند .مورد دیگر به نظر میرسد پارتنر شما دارای تله رهاشدگی میباشد( تله رهاشدگی: همیشه افراد فکر میکنند در رابطه توسط شریک عاطفیشان رها میشوند)که بنابر این تله ، بصورت ناخودگاه کارهایی که انجام میدهندکه مهر تاییدی بر تله شان میزنند مثلا فحاشی ایشان در رابطه باعث آزاردگی ودوری شما از ایشان میشود وایشان فکر میکنند که پس درست تصور کردند که شما حتما رهایشان خواهید کرد یا مثلا بی توجهی شما به ایشان هم میتواند این تله را فعال کند. بنابراین پیشنهاد میشود که تکلیفتان را در رابطه مشخص کنید وبا کمی تامل ، به این نتیجه برسید که از رابطه تان چه میخواهید، هدفتان از رابطه با ایشان چیست( مثلا ازدواج است) ، آیا ایشان فردی است که با معیارهای شماهمخوانی داشته باشد.سوال مهمی که به نظر میرسد مهم باشد اینست که چرا با وجود این رابطه ای که باعث آزردگی شما شده است وبه گفته خودتان خسته شده اید ، هنوز ادامه میدهید؟نکند به دلیل گذشته بد ایشان وبه صرف اینکه ایشان روابط خیلی بدی داشته اند در این رابطه نقش ناجی را دارید که اگر چنین است به هیچ عنوان در چنین رابطه ای نمانید.

تنها پیشنهاد من به شما دوست عزیز اینست که با ایشان در مورد اتفاقاتی که افتاده ( بدون حاشیه پردازی ) صحبت کنید، از احساستان بگویید وپیشنهادتان را مطرح کنید مثلا بگویید در هنگام عصبانیت انتظارتان چیست.

در نهایت اگر به این نتیجه رسیدید که ادامه رابطه به صلاحتان نیست ، ایشان را از تصمیمتان مطلع کنید وبابرخورد قاطعانه وبالغانه از رابطه بیرون بیایید ، وسعی کنید که اشتباهاتتان را در رابطه بررسی کنید ، آنها را اصلاح کنید وبه داشتن رابطه سالم فکر کنید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه