سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بخاطر انتقام جویی ب همسرم خیانت کردم

پرسش

تاریخ ثبت : 26 دی 1397
1,394  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من با مردی ک ۱۴ سال از من
بزرگتر بود ازدواج کردم
شوهرم
روابط بی بند و بار زیادی داشت با کمال وقاحت حتی عکسای تو اغوش دیگران و پیاما شونم پاک نکرده بود با افتخار میگفت با هر زنی چجوری رابطه داشته خیلی بد بود و تحت تاثیر خانواده بنده ی اونا بود اجازه میداد برادرش کتکم بزنه بشدت خوش گذرون بود و بهم توجه نمیکرد من حتی ازش بیماری مقاربتی گرفتم و با افتخار میگفت با هزار نفر بودم چرا بقیه چیزیشون نشد
من الان ۱۹ سالمه تصمیم گرفت منو بندازه از خونه بیرون با ی اقایی قرار گزاشتم فراریم بده سایز اندامامو بهش گفتم
بخاطر اینکه خانواده م اصرار داشتن زندگی کنم و گوش نمیدادن ک شوهرم تصمیمشو گرفته خلاصه سر ی جریاناتی منو بردن الان ۱۰ ماهه جدام ازش با اون اقا رابطه نداشته م ولی صدام اتفاقی صبط شده و شوهرم صدارو برای همه اقوامم گزاشته و مشکلاتمو خیلی بیشتر کرده
تو این مدت با ی اقای دیگه ای رابطه داشتم ک خیلی کمکم میکرد ‌..اونم فهمیده و ب همه گفته
از سمت خانواده تحت فشارم ک میگن تو بنده شهوتی جدا شدی دوباره شوهرت میدیم واقعا نمیدونم چیکار کنم
کمکم کنین

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 اسفند 1397 ساعت 19:29

سلام بانو



نامه شما را خواندم. از اینکه در چنین شرایط سختی قرار گرفته اید عمیقا متاثر شدم. چه روزهای مصیبت باری را در کنار ایشان متحمل شده اید. امیدوارم زمانیکه این نامه را می خوانید کمی در وضعیت مساعدی قرار داشته باشید. متاسفانه برخی پیام های والدی و الگوهای فرهنگی ناکارآمد و مخرب ، باعث می شوند فرزندان بخصوص دختران و زنان ، تحت فشارهای فزاینده ی اطرافیان، در رابطه ای بمانند که منجر به تخریب آنان می شود. فضایی مملو از ناامنی که بر سلامت روحی روانی و جسمانی تان سایه سنگینی انداخته. و اکنون مدتی ست دور از همسرتان زندگی می کنید. قرار گرفتن در مظان اتهام، برایتان بسیار دشوار خواهد بود. وقتی مدتها زیر سایه رفتارهای بی ارزش کننده همسرتان، مجبور به تحمل شده اید؛ زمانیکه میخواهید از ارتباط سالم با آن فرد ، برای دفاع از سلامت خود استفاده نمایید مورد بی مهری خانواده و رفتارهای تخریب کننده همسرتان قرار می گیرید.



میخواهم دو مطلب را در این خصوص برایتان توصیه کنم. یک : خروج سریع از این رابطه بصورت قانونی و سپس توضیح شرایط و موقعیتی که در این مدت با همسرتان داشته اید. ممکن است برای سوء رفتارهای همسرتان، مدرکی در دست نداشته باشید؛ اما زبان دلتان و زخم هایی که کشیده اید برای اطرافیان ، تاحدودی قابل درک خواهد بود. اما با سکوتِ خود، بیش از پیش به حال بدتان و سرزنش های دیگران دامن خواهید زد. زمان میخواهد تا بتوانید این شرایط را به مرور سپری کنید. با این وجود، تلاش کنید احساسات واقعی خودتان را با اعضای خانواده بیشتر به اشتراک بگذارید. تا حداقل کمی از زیر بار تنش های موجود، رها شوید. توضیح دهید چگونه بابت برخوردهای آسیب رسان ایشان ، مدتها سایه ی امنیت از سرتان رفته و چگونه فشارهای خانواده ، تو را ملزم به ماندن در شرایطی کرده که در نهایت مجبور بوده اید برای صیانت از جانتان، به این صورت خود را رها کنید بدون آنکه مرتکب سوء رفتاری شده باشید.



 البته که شما در هر حال ، مسئولیت رفتار های خود را می پذیرید و سعی در بهبود آن خواهید داشت. با این وجود،  در آن زمان موانع و محدودیت هایی  بوده اند که شما را در آن تصمیم گیری قرار میدهد. در عین حال ما وقتی سعی میکنیم رفتارهای فرد مقابل را با انجام همان شکل رفتارها ، پاسخ دهیم، حالمان بهتر نمی شود.


رفتارهای آینه ای،  نظیر خیانت در برابر خیانت، بر احساس بی ارزشی مان می افزاید. و به جای حل مسأله، به اجتناب از مسأله میپردازیم. ضمن آنکه احساسی ناخوشایند بر احساسات ناخوشایند گذشته مان اضافه می شود.  



درک شرایطی که در آن قرار دارید دشوار است، با این حال امیدوارم وضعیت به تدریج برایتان آرام تر شود. برای زندگیِ دوباره و ازدواجی مجدد، نیازمند زمان خواهید بود. سعی کنید این را با خانواده مطرح نمایید که از چه شرایط بحرانی بیرون آمده اید و نیاز دارید خودتان را بازیابید. مشغول فعالیت و یا مهارتی شوید. بیکاری ، بر احساس بی ارزشی و ناکارامدی تان  می افزاید. زمان هایی را به تفریح و ارتباط با دوستان صمیمی تان بگذرانید.



نمی دانم به رواندرمانگر در منطقه ای که زندگی میکنید دسترسی دارید یا خیر . با این حال این می تواند برایتان یک اقدام موثر باشد. کتاب و درس های آموزش غیر حضوری را  برایتان معرفی میکنم امیدوارم برایتان سودمند باشد.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
مراقبت از جان (چهارشنبه ها با ناهید2,1)

توصیه های پیشنهادی
خارج شدن از رابطه
گفتگوی صمیمانه و صادقانه با خانواده در خصوص ماهها رنج و زخم ها و رفتارهای بی ارزش کننده همسرتان
گفتگو در خصوص اینکه چگونه در آن زمان موقعیت تان در تهدید جدی بوده و آن ارتباط ، کمکی انسانی برای محافظت از آن موقعیت بوده
در اختیار داشتن زمانی برای خودتان و وارد نشدن مجدد به رابطه تا رسیدن به شرایطی که خودتان را به لحاظ شناختی و عاطفی آماده میدانید
ارتباط با دوستان صمیمی و درنظذ داشتن فعالیت و مهارتی که مورد علاقه تان است
مطالعه کتاب و درسهای غیرحضوری پیشنهادی
مراجعه به رواندرمانگر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه