سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

رشد فردی 2طرفه پس از ازدواج امکان پذیر است؟

پرسش

تاریخ ثبت : 27 دی 1397
758  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر
به تازگی قصد خواستگاری از دختری رو دارم که بسیار بهم علاقه داریم، بسیاری از معیارهایی که داشتم برای انتخاب همسر رو دارن فقط دوست دارم که همسر اینده ام اعتمادبنفس و خودباوری داشته باشد و خود را دست کم نگیرد
در این مورد بنظرم باید همسر اینده ام بیشتر وقت بذاره برای رشد، دیدگاه و ذهنیتی که من دارم اینکه بعد از ازدواج و در مسیر زندگی میشه هردو ما باهم از نظر شخصیتی رشد کنیم و براش برنامه ریزی کنیم.
سوال من این هست که ایا بعد از ازدواج میتونیم باهم برنامه ریزی برای رشد فردی مون داشته باشیم؟ این کار منافاتی داره با این جمله که " ازدواج انچنان را انچنان تر میکند"؟ یعنی ا گر خودباوری کمی دارند الان، با ازدواج کمتر میشه یا میشه امیدوار بود به بیشتر شدنش؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
09 بهمن 1397 ساعت 14:19

درود بر شما

ازدواج یک رابطه صمیمانه است و پیش شرط لازم برای رسیدن شناخت قبل از ازدواج، خود آگاهی و طی کردن مراحل خودشناسی، انتخاب شایسته، هدف گذاری و شناسایی ارزش‌های زندگی است. در واقع انتخاب آگاهانه اولین قدم برای شروع زندگی موفق است (مثلاً بدانید یک همسر خودباور از نظر شما واجد چه ویژگی هایی است).

لازمست پیش از انتخاب همسر و تشکیل خانواده خود را بشناسید، نقاط ضعف و قوت تان را شناسایی کنید و توانایی هایتان رادر تبدیل ضعفها به قوت ها را بسنجید، بدانید که ازدواج خوب از نظر شما چه آیتمهایی دارد و همسر ایده آل برای شما چه کسی با چه ویژگیهایی است و البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که خود پديده ازدواج باعث رشد روانی شما ميشود نه الزاما همسرتان و اگر فكر ميكنيد كه فقط همسرتان به تنهايی باعث رشد شما خواهد بود لازمست یک بازنگری در این خصوص داشته باشید.

ممکن است تصور شما این باشد که باید همه‌ کارها، برنامه‌ها و زمان‌هایتان را با هم باشید تا زندگی مشترک ‌تان درست پیش رفته باشد. اما باید حدی از استقلال فردی را برای یکدیگر قائل شوید. اگر شما و همسرتان بخواهید تمام امور را با هم انجام بدهید، عملاً فرصتی برای ارتقای شخصیت و توانایی‌های فردی خود پیدا نخواهید کرد. ما تا جایی می توانیم خود را با طرف مقابل هماهنگ کنیم که فردیت مان از بین نرود.


خدمت شما پیشنهاد میشود:

  • دغدغه هایی که در این مورد دارید با دخترخانم مورد نظرتان مطرح کنید
  • نظرات و خواسته هایتان را در این مورد با ایشان مطرح کنید
  • نظرات ایشان را بشنوید
  • چک کنید که ایده آلهای شما و ایشان تا چه اندازه با یکدیگر هماهنگی دارد و اگر تفاوت وجود دارد (که حتماً هم وجود خواهد داشت) در چه حدی است؟
  • سپس با گفتگو، در خصوص مسیری که در آینده مشترک خواهید رفت با ایشان توافق نمایید
  • اگر درباره مسائلی که برایتان مهم است توافق حاصل نشد به امید تغییر طرف مقابل وارد زندگی مشترک نشوید
  • الزاماً ازدواج، آنچنان را آنچنانی تر نمی کند. شاید اصلا زمینه بروز برخی خصایص در یک ازدواج ایجاد نشود. مهم است که تکلیف تان با خودتان روشن باشد و بدانید از زندگی مشترک و همسر آینده چه می خواهید، سپس چک کنید که خواسته های شما با طرف مقابل جور درمی آید یا خیر، و طرف مقابل را همانطور که هست بپذیرید نه براساس امیدواری به تغییر دادنش.

موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه