سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مواجه با درخواست حق وکالت در طلاق

پرسش

تاریخ ثبت : 28 دی 1397
1,224  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با عرض سلام و وقت بخیر و تشکر بابت فراهم شدن این فرصت خوب.
بنده از چهار ماه قبل با خانمی به منظور تبدیل رابطه به ازدواج آشنا شدم و طی معاشرت خوب و مشاوره ای که داشتیم شناخت نسبتا خوبی از ایشون به دست آوردم.نکته ای که در حال حاضر من رو نگران کرده بر می گرده به درخواستی که ایشون طی صحبتهای این هفته مطرح کردن و اون هم برمی گرده به نظر من در رابطه با دادن وکالت طلاق.موضوعی که اصلا توقع مواجه با اون رو نداشتم و همیشه احساس می کردم خانمها در مواقع خاص و در مواجه با ادمهای خاص و در ازدواجهای با ریسک بالا از این حق یا امتیاز استفاده می کنن.ایشون فعلا از دلایل خودش برای مطرح کردن این موضوع حرفی نزده اما نگرانی رو در من ایجاد کرده.نکته ایکه شاید مهم باشه اینه که ایشون یک ازدواج ناموفق در سن پایین(20سالگی) و طلاق توافقی بعد از چهار سال رو داشته .بنده سی ساله و ایشون سی یک ساله هستن.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
07 بهمن 1397 ساعت 13:24

درود بر شما برادر گرامی

ابتدا چک کنید که چه چیزی سبب نگرانی شما از این درخواست شده؟ زیرا با توجه به مشکلاتی که خانمها در جامعه ما در خصوص مسائل حقوقی با آنها مواجه اند، اینکه یک خانم بخواهد تمهیدی برای خود بیندیشد غیر طبیعی نیست. مگر اینکه چنین چیزی با باورهای مرکزی شما در تضاد باشد. آدم خاص و موقعیت خاص را نمی توان از روی ظاهر کسی تشخیص داد که همان ابتدا برای آن چاره ای اندیشید. البته رعایت نکات مهم همسر گزینی مثل تناسبها و کسب بلوغهای ازدواج، می تواند تا حدودی تعیین کننده چشم انداز یک ازدواج باشد. 


بدیهی است همانطور که آن خانم حق دارد با توجه تجربه قبلی خود (و حتی در برخی موارد بدون داشتن چنین تجربه ای) نگران آینده ازدواجش باشد، شما نیز حق دارید که نگران زندگی و آینده خود باشید. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات دلیل نگرانی های ما ناشی از  آگاهی کامل نداشتن از یک مسئله است. کسب اطلاع در این زمینه می تواند به شما کمک کند که در این خصوص تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید. چنانچه ایشان را مناسب برای ازدواج دیده اید و تصمیم به تشکیل خانواده با  ایشان دارید، پیشنهاد می شود با مراجعه به یک مشاور حقوقی، از چگونگی این  قانون و نکات مهم آن آگاه شوید و نهایتاً با ایشان توافق کنید تا اگر بنای این زندگی تشکیل شد، براساس رضایت و توافق آگاهانه طرفین صورت بگیرد نه یک نگرانی (که شاید اصلا در زندگی پیش نیاید).


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه