سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

میخوام جداشم چون زن داره ولی خیلی دوسش دارم

پرسش

تاریخ ثبت : 28 دی 1397
980  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من نمیخوام بپرسم که جداشم یا بمونم.
فقط میخوام بدونم معنی این جمله چیه: تو برای من تکرار شدنی نیستی.
اینه که با جداشدن من کنار اومده و داره نقاهتش رو میگذرونه و بعد از یه مدت جدامیشه؟
اینه که من رفتم سراغ یکی دیگه ولی ناموفق بودم؟
اینکه من نمیتونم فراموشت کنم؟
اینکه زندگیش با یکی دیگه ربطی به دوستیش با من نداره؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
06 بهمن 1397 ساعت 17:45

درود

با توجه به متاهل بودن ایشان، این جمله نشان دارد از  بی تعهدی این آقا نسبت به همسرش در وهله اول و نسبت به عواطف شما در وهله دوم.

معمولا مردانی که وارد چنین رابطه هایی می شوند یا در رابطه با همسر خود دچار مشکل هستند یا دچار برخی اختلالات شخصیت هستند (که البته تشخیص آن بر عهده روانکاو یا روانپزشک است). 

کسی که به جای حل مشکلات زناشویی با همسرش، به رابطه ممنوعه روی می آورد شخصیت مطمئنی ندارد که بخواهید حرفش را برای خودتان تحلیل و تفسیر کنید.

در نظر داشته باشید که رابطه های ممنوعه از هیجان بالایی برخوردار است چون اکثراً در حالت اختلافات شدید و یا مشکلات زناشویی به وقوع می پیوندد و خوبست بدانید وقتی فردی موفق به گذر از مشکلاتش با همسرش می شود، از میلش به نفر سوم رابطه کاسته می شود. چون همسری که دچار لغزش شده، در نفر سوم رابطه به دنبال چیزی است که در آن مقطع در همسرش نیست و اختلاف با همسر، بر شدت این خواسته می افزاید. وقتی مشکل حل شود، نیازی هم باقی نمی ماند که نفر سوم بتواند آن را ارضا کند. 

در حقیقت؛ مردی  که بنا به هر دلیل اقدام به ارتباط با فرد دیگری می کند؛ یا قادر به پایبندی به همسرش نیست یا اینکه اگر مشکلاتی با همسرش دارد قادر به حل مشکلاتش  نیست و از  فرد دوم به عنوان فرصتی برای تمدد اعصاب یا فرونشاندن خشم خود نسبت به همسرش استفاده می کند. گاهی هم تنوع طلبی برخی از مردان و علاقه به کسب هیجان در رابطه با خانمها سبب روی  آوردن به چنین روابطی می شود. مسائلی مانند عدم وجود رابطه مناسب با پدر  نیز می تواند باعث جذب یک دختر به سوی چنین مردانی شود. 

بهتر است به جای تلاش برای یافتن معنای حرف مردی که تعهدی در خودش حس نمی کند، چک کنید که چرا یک رابطه امن  را که در آن نفر اول باشید حق خود ندانسته و به دنبال رابطه ای بودید که با کمی دور اندیشی، می شد تخمین زد عاقبتش چه می شود. مسیر این رابطه از ابتدا تاکنون را که چک کنید می توانید جلوی تکرار و آسیب روحی به خود را بگیرید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 15
کارآمدی پاسخ : 1
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه