سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

احساس عمیق پشیمانی و حماقت

پرسش

تاریخ ثبت : 29 دی 1397
1,385  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
من دوتا سوال داشتم در چند وقت پیش که اخریش با عنوان "تردید در تصمیم گیری" بود. خانم یا اقای دکتر من بعد کلنجار رفتن با خودم اومدم به خانومی که یک سال پیش رفته بودم خواستگاری پیام بدم وکه دوباره شروع کنم.
ایشون به من فهموندکه ازدواج کرده نه تنها عقد بلکه رفته خونه خودش. دو روزه که متوجه شدم دارم سکته میکنم. قلبم طاقت نداره.تمام این یک سال رو رصدش میکردم ولی متوجه نشدم و به هوای اینکه مجرده و من چون هنوز تکلیفم با خودم مشخص نیست نباید پا پیش بزارم خودمو سرکوب میکردم.
یک سال شبانه روز با خیال ازدواج با اون دختر رو گذروندم و همه ی خوبیهای آینده رو با اون تصور میکردم. الان فقط دارم میسوزم و گریه از این شدت حماقتم امونم نمیده. نمیتونم باور کنم و تحمل کنم که دیگه همه چی تموم شده. قپلبم داره کنده میشه. فقط به خاطر تعللم از دست دادم. فقط به خاطر نگفتن حسم هیچکی برام کاری نکرد. دارم دیوونه میشم. چکار کنم؟/؟؟ چرا من اینجوری ام؟ من همیشه احساسمو سرکوب کردم و خودم اخرین نفر بودم. چرا نگفتم که این دختر رو میخوام؟؟؟؟؟؟؟؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
15 بهمن 1397 ساعت 14:24

با سلام  دوست گرامی

نامه شما را خواندم و اینکه به خاطر از دست دادن دختر مورد علاقه خود غم و ناراحتی و بی قراری را تجربه می کنید قابل درک است. من نامه های قبلی شما را که خواندم  و متوجه شدم که این تعلل علت مهمی داشته و آن " اختلاف قد شما و عدم جذابیت فیزیکی " بوده است . و در نامه اشاره کرده اید که علاوه بر این موضوع رابطه برای شما جذابیت جنسی نیز نداشتند، و همانطور که همکارانم برای شما توضیح دادند این موضوع اهمیت ویژه ای در مقوله ازدواج دارد که نمی توان سرسری و بی تفاوت از کنارش رد شد. همانطور که خودتان در نامه قبلی توضیح دادید،  فرمودید که به خاطر سردی و نداشتند لوندی برای شما قد مهم شده وگرنه افراد دیگری با همین قد ممکن است شما مشکلی در رابطه نداشته باشید. با یادآوری این نکات مشخص می شود که دلیل تعلل شما دلایل منطقی بوده که الان به دلیل بالا بودن هیجانهای که به خاطر مواجهه با واقعیت از دست دادن ایشان دارید تجربه می کنید ممکن است فراموش کرده باشید. و به همین دلیل احساس پشیمانی و حماقت نسبت به خود دارید که چندان تناسبی با واقعیت ندارد . و این صدای سرزنشگر است که بلند شده و شما را به باد انتقاد و سرزنش می گیرد.

نکته ای که به چشم می خورد در مورد شما و ارزش توجه دارد این است که این پرونده علیرغم دلایلی که داشتید برای شما باز مانده و انگار تصمیم گیری و مواجهه با هزینه های هر تصمیم چه ازدواج چه ترک رابطه برای شما سخت بوده است. دقت کنید ببینید آیا این الگوی عدم تصمیم گیری در حوزه های دیگر زندگی شما تکرار می شود؟ آیا نیاز به قطعیت بالایی دارید تا بتوانید تصمیم خود را گرفته و عملی کنید؟ 

به هر حال هر تصمیمی مزایا و معایب خودش را دارد و ما ناچار به انتخاب و پذیرش هزینه های آن انتخاب هستیم.

نکته دیگر اینکه شاید بد نباشد یک بار دیگر معیار های خود را برای ازدواج ارزیابی کنید و ببینید که آیا فاکتور های دیگری به اولویت های شما اضافه شده است یا خیر. اگر چه از دست دادن ایشان برای شما الان تلخ و دردناک است، اما این اصلا به این معنا نیست که هیچ رابطه خوشایند دیگری راتجربه نخواهید کرد. شما می توانید با انتخاب خودتان و با توجه به خواسته ها و شرایطتان از این مرحله عبور کنید و رابطه  عاطفی دیگری را برای خود رقم بزنید.

از مجموعه دروس غیر حضوری به شما درس ازدواج 360 را پیشنهاد می کنم.

از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم.

مونا  گوشه - خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 6
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه