سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

اشتراک اقتصادی

پرسش

تاریخ ثبت : 04 بهمن 1397
662  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من با آقایی در رابطه ی عاطفی هستیم و ایشان شرطشان برای ازدواج این است که مسائل اقتصادیشون رو به همسرشون نگن. ینی نگن کجا سرمایه گذاری میکنن برای مثال. به نظرتون این شرط قابل پذیرشی هست؟ زندگی مشترک ینی به اشتراک گذاشتن این جیزها.
من اینجوری احساس غریبه بودن بهم دست میده. لطفا دکتر شیری اگر امکانش هست پاسخ سوال من رو بدن.خواهش میکنم.ممنونم.

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
24 اسفند 1397 ساعت 19:48

درود بر شما

نامه تان را خواندم. دغدغه شما قابل درک است.

به طور کلی در نظر داشته باشید که اگر دنبال رابطه‌ای سالم می‌‌ گردید لازمست کمترین میزان پنهان‌کاری در رفتارتان وجود داشته باشد. اساس خانواده بر مبنای اعتماد و احساس امنیت است نه پنهان کاری. 

ضمن اینکه این احتمال نیز وجود دارد که اگر فردی به شما اعلام می کند که تمایل به گفتن مسائل اقتصادی به همسر ندارد، ممکن است این رفتار شامل سایر بخشهای زندگی نیز بشود و این فرد به طور کلی در سایر موارد نیز چنین انتظاری از همسرش داشته باشد. و نکته دیگر اینکه قبل از ازدواج باید توقعات مالی طرفین از همدیگر معلوم باشد. یعنی شما باید بدانید وارد چه زندگی ای می شود و برنامه های مالی و مدیریت اقتصادی شما و همسر آینده بر چه اساسی شکل می گیرد.


این نوع نگرش ایشان می تواند ریشه در تربیت شان داشته باشد؛ یعنی آموزه هایی که از والدین شان داشته اند سبب شده که چنین خواسته ای درخصوص مسائل مالی داشته باشند. مثلاً ایشان مسائل مالی را به عنوان یک اهرم قدرت بداند و راضی به سهیم کردن زن در این قدرت نباشد. همچنین این احتمال وجود دارد که ایشان در فضایی که اعتماد در آن بوده باشد رشد نکرده و بر این اساس نمی تواند مسائل مالی را با همسرش درمیان بگذارد. این احتمال هم وجود دارد که این نظر ایشان به دلیل دیدگاههایی باشد که در خانواده ایشان درخصوص مسائل مالی و جایگاه زن و مرد وجود دارد. بدین معنا که ایشان یاد گرفته اختیار چنین مسائلی به طور کامل با مرد بوده و زن در این موارد حق توضیح خواستن ندارد.


اما برای اینکه بتوانید تصمیم مناسب بگیرید بهتر این است که به جای تحلیل این خواسته ایشان، چک کنید که این خواسته که بیانگر سبک زندگی مشترک احتمالی شما و ایشان باشد چه جایگاهی در نظام ارزشی شما دارد. یعنی آیا شما می پذیرید سالیان دراز با فردی زندگی کنید و هیچگاه پرسشی و طبعاً هیچ اطلاعاتی در زمینه مالی از او نداشته باشید؟ این رفتار از نظر شما قابل قبول است؟ چه احساسی از چنین زندگی ای به شما دست خواهد داد؟ 


با توجه به جمله ای که نوشته اید " من اینجوری احساس غریبه بودن بهم دست میده" به نظر می رسد این خواسته ایشان با شما همخوانی ندارد. توجه داشته باشید که با احتمال تغییر دادن کسی وارد زندگی مشترک نشوید و برای تصمیم گیری، همین فردی که الان می بینید را با خواسته های خود مورد سنجش قرار دهید. وقتی ایشان شرط ازدواج را این مسئله قرار داده اند یعنی عدم اعلام مسائل اقتصادی برایشان از جایگاه مهمی برخوردار است؛ لذا ادامه دادن یا ندادن این رابطه بستگی به این خواهد داشت که نظر شما در این مورد چیست، و از آنجایی که ازدواج یک تصمیم برای تمام عمر است توصیه می شود در این مورد دقت نظر داشته باشید و این موضوع را بدون هیچ تعارفی بررسی کنید.


بهتر است با ایشان در این مورد گفتگو کنید و دیدگاه خودتان را بگویید. چنانچه خواسته ایشان مورد قبول شما نبود و ایشان نیز در مورد مسائل مالی با شما اتفاق نظر نداشت، این شما هستید که برای ادامه دادن یا ندادن این رابطه تصمیم نهایی را خواهید گرفت.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
گفتگو در زمینه مسائل مالی با ایشان و شفاف سازی جهت گرفتن تصمیم مناسب برای ازدواج
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه