سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

از اول راه خيانت ديديم بايد بجنگيم يا دنبال دليل خيانت باشيم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 08 بهمن 1397
1,218  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام خسته نياشيد آقاي دكتر من ٢٦ سالمه ازدواجم سنتي و فاميلي هست، مدت زيادي با هم نامزد نبوديم چون فكر ميكردم ميشناسمش و خيلي براي ازدواج با من مناسبه ولي متاسفانه اصلا اوني كه تو فاميل نشون ميداد نبود و ١٥ رو بعد از عقدمون متوجه شدم خيانت ميكنه و با من همش دنبال دعوا و بهونه هست آخر تمام دعواها به اينجا ميرسيد كه طلاقت ميدم همه ي زمانشو با همون زني بود كه الان متوجه شدم قبل از ازدواج با منم با هم بودن يه مدت زماني كه قهر كردن با من ازدواج كرده و الان رابطشونو ادامه دادن اصلا نميدونم وقتي تو اين زمان كوتاه تعهدي وجود نداره چيكار بايد كنم؟ چطوري رفتار كنم؟ حتي نميتونم دنبال علت خيانت بگردم مگه ميشه بعد ١٥ روز دليلي واسه خيانت باشه؟ هر چند خيانت به هر دليلي توجيح نميشه
الان من تو اين رابطه بايد بجنگم؟ يا كناره بگيرم زودتر خودمونجات بدم چون واقعا از هيچ لحاظي با من خوب نيست ارزشي واسه زندگي مشترك قائل نيست تمام زماني كه با من هست فقط بهونه ميخواد پيدا كنه دعوا كنه...

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
25 اسفند 1397 ساعت 22:02

سلام بانو


نامه شما رو خواندم. در وضعیت بسیار سختی قرار گرفته اید. تجربه رابطه زناشویی که همراه با بدعهدی و خیانت از سوی همسرتان بوده ؛ تاب و توان شما در این رابطه را گرفته و حق دارید که در این شرایط نتوانید بصورتی دقیق وعمیق موارد رو مورد بررسی قرار دهید. 


فشارهای زیادی را در این مدت متحمل شده اید. هرچند ممکن است اولویت شما در ابتدا ، ساختن و بهبود رابطه بوده باشد، با این حال، وقتی علائم و فاکتورهای موجود در این ارتباط را با توجه به متن، مورد ارزیابی قرار می دهیم ، به نظر می رسد ادامه این رابطه،  با احتساب موانع و چالش های جدی آن ، برای شما میسر نباشد. مساله فراتر از خیانت ، الگوها و رفتارهای تکراری بی ارزش کننده ایست که پیوسته از سوی ایشان ، شما و رابطه را نشانه گرفته و موجب تخریب عملکردِ رابطه متقابل شده است. 


اشاره داشتید پانزده روز پس از عقد، متوجه ی خیانت ایشان می شوید. با این حال، توضیحی مبنی بر اینکه چه مدت از رابطه ی  زناشویی تان می گذرد  ارائه نشده است. ظاهرا در دوره ای که رابطه ی میان ایشان با فردی دیگر، با فاصله و کدورت همراه می شود،  وارد ارتباط زناشویی  با شما شده. و پس از مدتی کوتاه، مجددا الگویی از تنش ، سرزنش، اجتناب و بازگشت به رابطه قبلی تکرار می شود. این همان الگوها و تله هایی هست که در میان مدت، در صورت عدم شناسایی شان ، پیش از رابطه ی زناشویی، زندگی مشترک را بصورت جدی مورد هدف قرار میدهند. با این حال شما در وضعیتی هستید که بازگشت به گذشته امکان پذیر نیست،  با این وجود، می توانید با شناسایی و ردیابی چنین موقعیت هایی از تکرار و تجربه این الگوها پیشگیری نمایید. 


لذا با در نظر گرفتن موارد و نکات اشاره شده،  پیشنهاد می شود با همراهی خانواده، تصمیمی بالغانه که کمک می کند به تدریج احساس ارزشمندی تان را با فاصله گرفتن از چنین روابطی، مجددا به دست بیاورید اتخاذ نمایید. در عین حال مراجعه به رواندرمانگر جهت بازیابی و بهبود شرایط پرتنش، می تواند برایتان سودمند باشد.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
مراقبت از جان (چهارشنبه ها با ناهید2,1)

توصیه های پیشنهادی
در نظر داشتن الگوهای تکرار شونده ناکارامد در رفتارهای همسرتان
همراهی در کنار خانواده جهت اتخاذ تصمیمی مشخص برای خارج شدن از این وضعیت که بر احساس بی ارزشی تان افزوده.
مطالعه کتاب و درس غیرحضوری پیشنهادی
مراجعه به رواندرمانگر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه