سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

تله ی رها شدگی

پرسش

تاریخ ثبت : 08 بهمن 1397
705  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر. من احساس می کنم دچار تله های زیادی هستم از جمله تله رها شدگی. امسال فروردین ماه این درس گغتار را تهیه کردم و گوش دادم کاملا فهمیدم که منم دچارش هستم و این فرافکنی و ... نیست. ولی همیشه سعی میکردم وارد رابطه ی عاطفی و احساسی نشم من 24 ساله هستم و نهایتا شاید 2-3 تا پارتنر عاطفی تا الان داشتم . تا اینکه امسال یه کسب و کار جدیدی راه انداختم و شروع کردم به جذب همکار . یکی از 3 همکار خوب من یه دختر خانم با استعداد و و باهوش هست و در مدت یکی دو ماه تونست خیلی خوب خودش را ثابت کنه و و در طول زمان کاری حس کردم چقدر همدل و همفکر هست این خانم و بعد از سالیان سال تونستم با یکی انقدر خوب صحبت کنم و باهام همراه بشه. تا اینکه این خانم مدتی قبل گفت بدلیل تغییر رشته شاید نتونه همکاری کنه دیگر. و طبیعتا ناراحت شدم هم بابت اینکه همکار خیلی باهوش و پرولعی هست و اینکه از نظر احساسی به ایشون خیلی حس خوبی پیدا کردم ببخشید نمیخوام نحس بازی دربیارم که فراری بشه و از طرفی دنبال یه بازی برد برد هستم. ا میگفتم خب من که وارد رابطه با آدم مخرب نمیشم که یکهو ضربه بخورم اما الان...

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
08 اسفند 1397 ساعت 12:43

درود بر شما 

در پایان سوال خود، هیچ پرسش مشخصی را مرقوم نفرموده اید.


اما اگر نگران این هستید که تله رهاشدگی سبب از دست رفتن فرصت ابراز علاقه به ایشان شود توجه بفرمایید:

1- اینکه متوجه مسئله خود شده اید خیلی خوبست و نکته ای مثبت در مورد شماست. زیرا مواجه شدن با کاستی های خویش، نشان از جراتمندی یک فرد است. اما صرفاً دانستن یک موضوع برای رفع آن کفایت نمی کند. حال که شما هم به تله خود آگاهی دارید و هم درس گفتار را تهیه کرده اید بهتر است دوباره آنها را چک کرده و راهکارهای آموزشی را نیز تمرین کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که تغییرات، معمولاً تدریجی است و شما زمانی متوجه رهایی از تله روانی خود خواهید شد که با مسائل، مانند گذشته رفتار نمی کنید و حال بهتری را تجربه خواهید کرد.


2- قبل از هر اقدامی  ابتدا باید خودتان و خواسته ها و سلیقه تان را به خوبی بشناسید، سپس بدانید که دلیل علاقمندی تان به ایشان چیست، و اگر تمایل به ادامه دادن دارید نظرتان را اعلام کنید (از واسطه کمک نخواهید بهتر است).


3- منظور شما از بازی برد برد در این مورد دقیقاً چیست؟  اگر نگران "نه" شنیدن هستید این را بدانید که ایشان هم حق دارد نظر خودش را داشته باشد و الزاماً با نظر شما یکی نباشد. 


اگر مورد دیگری مدنظر شما است در صورت تمایل می توانید مرقوم بفرمایید تا مورد پاسخدهی قرار گیرد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه