سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج بدون عشق

پرسش

تاریخ ثبت : 14 بهمن 1397
1,190  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
آیا پذیرش ازدواج بدون بوجود آمدن حس و علاقه به شخص مورد نظر (با وجود علاقه و وابستگی آن شخص و وجود ویژگیهای اخلاقی مناسب در ایشان)، صحیح می باشد؟

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
06 اسفند 1397 ساعت 23:35

درود بر شما دوست گرامی

چنانچه منظور شما عدم جذابیت جنسی طرف مقابل باشد، چنین انتخابی ریسک ازدواج را بالا می برد. زیرا نداشتن مطلوبیت جنسی می تواند باعث نارضایتی جنسی شود و زمینه آسیب به خانواده ایجاد می گردد.

اگر در ابتدای رابطه جذابیت جنسی زیادی احساس نمی كنید تقریباً غیر ممكن است در ادامه این جذابیت افزایش پیدا كند . آنچه که پس از ازدواج می توان آن را بهبود بخشید، تفاهم جنسی است نه جذابیت جنسی. جذابیت مانند میل و ذائقه یک فرد نسبت یک غذاست. اگر شما یک غذا را دوست نداشته باشید هر قدر هم که دیزاین خاصی داشته باشد و یا به بهترین شیوه هم تهیه شده باشد اما چون با ذائقه شما جور نیست رغبتی به آن نخواهید داشت. 

مطلوبیت جنسی نیز  مسئله ای است که به سلیقه افراد برمی گردد و معمولا پس از چند جلسه خواستگاری یا چند مرتبه معاشرت، مشخص می شود. اما اینکه کسی بداند طرف مقابل برایش جذابیت ندارد و با علم به این مطلب وارد زندگی مشترک شود، هم خود را در معرض آسیب قرار داده هم طرف مقابل را. علاقه یک طرفه هم نمی تواند تضمین ازدواج باشد و لازمست هر دو طرف برای هم جذاب باشند. چنین ازدواجی (بدون حس و علاقه) توصیه نمی شود.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی



معرفی مقاله/فیلم
چقدر چهره مهم است در انتخاب همسر؟
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه