سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به همسرم شک دارم

پرسش

تاریخ ثبت : 18 بهمن 1397
2,135  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
همسرم دوستان اجتماعی بسیاری دارد، حداقل 4خط موبایل و در هر کدام اکانت جداگانه تلگرام و واتس اپ دارد، تعدادکانتکت های او بالاتر از 1200است، بسیاری از آنها دلال یا بازاریاب و رسانه ای و تبلیغ کننده هستند، در میان آنها زنان زیادی هستند با تصاویر پروفایل آنچنانی! تا اینجا اشکالی ندارد، اما میدانم که همسرم با بعضی از اینها چت خصوصی می کند، البته در مورد مسائل کاری یا سیاسی و اجتماعی، و نمیدانم چطور است که خیلی زود همسرم در این ارتباط ها نقش مشاور به خود می گیرد و شروع می کند به حل مشکلات این ها، از جمله پیدا کردن کار، چگونگی برخورد با کسانی که به اینها پیشنهاد رابطه داده اند، و یا برحذر داشتن از آدمهای بدو فاسد! در حالیکه خودش هیچ تخصصی ندارد و خیلی زود هم حد و مرز را رد کرده و صمیمی می شود! من تا این حد می دانم. در ضمن تمام گوشی ها و‌تبلتش را حریم خصوصی می داند و من حق دست زدن ندارم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یکبار هم برای من تله گذاشت و وقتی تبلت او را چک کردم به شدت عکس العمل نشان داد. نکته دیگر این است که برای محل کار ش فقط منشی های جوان و زیبا انتخاب می کند و اگر یک نفر زشت یا بد تیپ باشد به هزار دلیل و بهانه عذرش را می خواهد. در این اواخر یکبار یکی از منشی های زیبای قدیمی اش به او زنگ زد و چون من بودم او تماس را رد کرد.وقتی توضیح خواستم گفت قرار شده دوباره برای کار بیاید شرکت من.آخرین نکته این است که چشم چران است و مشخصات کامل آرایش و بعضی اوقات هیکل خانم ها را تعریف می کند و حتی در مجتمع محل سکونت مان راجع به نحوه آرایش و لباس آنها با من صحبت می کنند و اگر خانم و یا دختری دوست پسر داشته باشد متوجه می شود و به من می گوید. لطفاً راهنمایی کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
29 بهمن 1397 ساعت 11:24

سلام سمیه گرامی


پرسش تان را خواندم. دغدغه تان قابل درک است. در متن اشاره داشتید به واسطه موقعیت شغلی مخابیان زیادی دارند و گاهی روابط ایشان موجب شک و تردیدهایی در شما شده. ظاهرا در چنین موقعیت گاهی ممکن است نتوانیم همه شرایط را تحت کنترل دربیاوریم.

 گاهی دیده می شه نحوه پاسخ های ما نسبت به چنین رفتارهایی از سوی فرد، موجب تداوم رفتارهای ناخوشایند اونها میشه. به عنوان مثال عنوان نمودید : در مورد پوشش، آرایش و وضعیت جسمانی دیگران با شما صحبت می کنه. 


من نمی دانم پاسخ شما نسبت به چنین عادت هایی در ایشان چگونه است. با این حال پیشنهاد می کنم در چنین موقعیت هایی، بدون سرزنش و یا اجتناب، بازخورد صریح و روشنی را به ایشان بدهید تا ضمن اینکه از چنین گفتگوهایی استقبال نمی کنید ترجیح میدهید که در مورد خودمان و مسائل مرتبط بدانیم. اینگونه جای امیدواری ست که پاسخ های تکراری ایشان به تدریج به خاموشی بگراید و جای آن را گفتگوهای مشترک بگیرد. با این حال در خصوص شک ها و تردیدهای خودتون صادقانه و صمیمانه باهاشون صحبت کنید. ابراز کنید که این اعتماد نسبت به این رابطه شکل گرفته و از این بابت چنانچه سوالی مطرح میشه جهت کاهش نگرانی های خودتان هست و پاسخگویی ایشان کمک میکنه تا سوء تفاهمات به مرور برطرف بشه.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری 

خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 30
کارآمدی پاسخ : 7
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه