سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چى كارى انجام دهم تا رابطه ام جدى تر شود؟

پرسش

تاریخ ثبت : 20 بهمن 1397
998  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من الان حدود يك ماه و نيم وارد يه رابطه عاطفى شده ام و رابطه خوبى داريم و تا به حال هيچ دعوا و بحثى پيش نيامده برامون و طرف مقابلم كاملا آدم آروم و منطقى است.
اما رابطه رو خيلى جدى نميگره مى تونه راحت حدود دوازده ساعت ازم بي خبر باشه
بعضى وقتا هم ترس سراغم مياد نكنه با كسِ ديگرى غير از من هم در رابطه باشه كه اين فكر ديووانم مى كنه اما تا به حالِ هيچ چيز شك بر انگيزى ازش نديدم
اما وقتى همديگرو ميبينيم خيلى اوكى هست و هوامو همه جوره داره
راستش منم واقعا علاقه مند شدم بهش تا به واقعا عاشقش شدم حتى وقتى از پيشش ميام يه ساعت ازش جدا شده باشم بازم دلتنگش شدم..!
اما الان ديشب از پيشش اومدم داشتم بهش مى گفتم كه مى خواهم به مادرم بگم باهم رابطه داريم اون مشكلي نداره كه گفت اين كارو نكن يدفعه دو هفته ديگه،سه ماه ديگه،شش ماه ديگه،به يه جايى از رابطه ميرسيم كه حرمت ها بينمون يدفعه شكسته ميشه بعد وقتى اين اتفاق هم بيوفته هيچ چيزى مثل اولش نميشه و تموم ميشه اون موقع مورد سرزنش مامانت قرار ميگيرى
خيلي فكرمو مشغول كرد من حتى انقدر رابطه رو جدى مى خواهم كه براى چند سالِ ديگه به ازدواج با اين فرد فكر مى كنم ولى اون اينطورى نيست اصلا و طرزِ فكرش اينطورِ
چى كار كنم كه اين اتفاقى كه مى گه نيوفته و جدا نشيم
و مى خواهم رابطه امو انقدر جدى كنم كه خودش ازم جدا نشه

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
13 اسفند 1397 ساعت 02:15

سلام ملیکا گرامی


نامه شما را خواندم. متوجه دغدغه تان در خصوص رابطه ای که یک ماه و نیم از آن می گذرد شدم. اشاره ای به سن ، وضعیت ، موقعیت و شرایط فردی که با آن در رابطه هستی نداشتی. و ظاهرا دغدغه و نگرانیت نگهداشتن ایشان در این رابطه آن هم به این سرعت و ظاهرا به هر شکلی ست. حتی در متن توضیحاتی در خصوص خودت ، ویژگی ها  و معیارهایت ارائه ندادی. توی این رابطه به جز نگهداشتن ایشان ، چه اولویت ها و اهداف دیگری داری آن هم در 18 سالگی ؟


به نظر میرسه با توجه به نامه ای که برای من نوشته ای ، اهمیت حفظ ایشان در پس واژگانت، مهم ترین مساله برای توست. با این حال،   ویژگی های شخصیتی، خلقی، فرهنگی، عاطفی، مالی و ارتباط اجتماعی شان در کدام بخش از اولویت های تو قرار دارد ؟ طبیعتا تو در سنی هستی که حق داری که از زندگی و رابطه ای که انتخاب میکنی رضایت داشته باشی. با این وجود، فکت هایی که نشان دهد این رابطه چقدر می تواند قابل سرمایه گذاری باشد اندک است. اینکه تنها پس از یک ماه از رابطه، همه چی آرومه همه چی خوبه و بحثی ندارید چندان اتفاق عجیبی نیست. که بتوان بر اساس آن بگوییم این ارتباط و فرد مقابل،  ایدال رابطه عاطفی و  زندگی مشترک ست.


 او چقدر برای این رابطه و حفظ تو تلاش میکنه؟ من نمیخواهم بگویم الزاما چگونه شما در سنِ کمی دارید برای این رابطه تقلا می کنید،  با این حال مساله مهم اینه که نگرانی تو در این است که هیچگاه ازت جدا نشه.


 اشاره داشتی:  میخواهم رابطمو انقدر جدی کنم که خودش ازم جدا نشه. از دست دادن ایشان باعث می شود شما در چه وضعیتی قرار بگیرید؟ چه احساسی را تجربه میکنید؟ از دیدگاه شما این نگرانی تان،  با توجه به گذشت زمان اندک از این رابطه ، متناسب است ؟


 او چقدر برای شما مهم است و چقدر می تواند او برایتان اهمیت و احترام قایل باشد که تو برای حفظ اش هر کاری انجام بدی؟ تا مجاب به ماندن شود؟


ملیکا من احساسات و خواسته ات را درک میکنم. احتمالا تو شرایط ، توضیحات و موقعیتی داری که باعث میشود به یک رابطه به چه شکل نگاه کنی. و وقتی تلاش میکنی در یک رابطه عاطفی تمام جنبه های آن را که در بالا به آن اشاره شد بررسی کنی، بهتر می توانی آن را مورد ارزیابی قرار بدی.


فکتی کافی وجود ندارد تا من بگویم ایشان چقدر روی ادامه رابطه ی منتهی به ازدواج با تو برنامه ریزی کرده.  با این حال پیشنهاد می کنم این مساله را به تنهایی با خود حمل نکنی. و ضمن اطلاع به ایشان، در این خصوص با خانواده مطرح اش کن. ایشان اگر قرار باشد در سایه، با شما بماند، نمی تواند مسئولیت پذیری و تعهد ماندن در خصوص رابطه با تو را بیاموزد. 


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری



معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه