سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مخالفت شديد دوست پسر براي خواستگاري

پرسش

تاریخ ثبت : 22 بهمن 1397
627  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام، من قبلا هم پيام داده بودم، من در يك رابطه عاطفي طولاني مدت هستم كه به شدت خانواده دوست پسر من با اين ازدواج مخالفن، حتي حاضر به اشنايي با خانواده من نيستن. شما چه راهي به ما پيشنهاد ميدين؟ چطوري ميتونيم راضيشون كنيم براي اين اقدام؟ من چون تبريزي نيستم و شريف نخوندم مورد قبول خانواده ايشون نيستم، دوست پسر من بدون حضور خانواده ميخواد خواستگاري بياد اما به اين صورت مناسب نيست ولي فكر ميكنه تنها راه، شما ميتونيد كمكي كنيد ما رو توي اين زمينه؟
چه راهي جلو پاي ما ميتونيد بزاريد به عنوان راه حل؟
ما به هيچ عنوان حاضر به جدايي نيستيم و توي اين ٣ سال تنها مشكلي كه باهاش برخورديم خانواده ايشون و هيچ مشكلي از بابت خودمون نداريم، ايشون در حال حاضر سربازه و هنوز استقلال مالي نداره، خانواده ايشون به خواستگاري تنها رفتن هم واكنش نشون ندادن و گفتن در هيچ صورتي تو رو همراهي نميكنيم

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
27 اسفند 1397 ساعت 01:27

سلام

متن نامه ارسالی شما را خواندم و همینطور پرسش و پاسخ قبلی شما را، با توجه به سه متن نامه ای که ارسال کردید و اصرار شما برای اینکه با توجه به مخالفت والدین طرف مقابلتان شما برای راضی کردن آنها چیکار کنید؟

به نظرم مسئولیت این کار به عهده ی فردیست که شما را انتخاب کرده است و شما واقعا کنترلی روی راضی کردن خانواده ایشان ندارید چون به نسبت هزینه ای که میخواهید انجام دهید عزت نفس تان، شیوه برخورد آنها با شما در آینده، تغییر وجه خودتان نزد خانواده اصلی خودتان و ....را از دست می دهید شاید این داشته به قیمت از دست دادن چیزهای دیگری باشد که برای تصمیم گیری باید به آنها هم فکر کنید.

به هرحال طرف مقابل شما تمایل دارد با شما ازدواج کند و ازدواج با توجه به فرهنگ ما فرایندی است که خواستگاری ایشان از شما به صورت رسمی از خانواده تان هم جزء آن به حساب می آید. تصمیم به عهده ایشان است با توجه به مخالفت والدینش خود ایشان چه تصمیمی دارند و پیشنهادشان چیست؟ آیا در خانواده شما امکان ازدواج تان بدون موافقت والدین ایشان هست؟ آیا ایشان وقتی به تنهایی اقدام کنند بعدا میتوانند به تنهایی از پس زندگی مشترک بر بیایند؟ در خانواده شما چنین چیزی تعریف شده است؟

من در مورد شما خواستم ابتدا اشاره کنم که برای خواستگاری از شما ایشان باید تصمیم بگیرند و نیازی به تلاش شما نیست اگر تلاشی هم لازم باشد قطعا تلاش خود طرف مقابل است برای متقاعد کردن والدینشان که میتوانند از افرادی که مورد تایید والدین شان هستند کمک بگیرند یا خودشان در شرایط مناسبی این مسئله را با پدرشان یا مادرشان هر کدام که رابطه بهتری با او دارند مطرح کنند و سعی کنند انها را راضی کنند. 


اما نکته ای که در نوشته ی شما توجه من را جلب کرد شرایط فعلی ایشان است که هنوز سرباز است، استقلال مالی ندارد، قطعا اگر بخواهد خودش تنها هم اقدام کند حمایت خانواده را هم ندارد به نظرم برای تصمیم گیری در مورد ازدواج صرفا نباید احساساتی تصمیم گرفت عقل و احساس هر دو برای این تصمیم گیری لازم هستند و یکی از بلوغ های پنجگانه در ازدواج بلوغ مالی است. 

با توجه به مسئله ای که درحال حاضر ذهن شما را درگیر کرده است من به شما درس غیرحضوری "ازدواج مثبت 360"  خانه توانگری  را پیشنهاد میکنم که به نظرم میتواند در این شرایط تصمیم گیری به شما کمک کند.


با تشکر

خانه توانگری طوبی

زهرا محمدی



معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
عدم دخالت مستقیم شما در راضی کردن والدین ایشان
کمک گرفتن ایشان از افراد مورد تایید خانواده اش
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه