سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

در مورد ارتباط عاطفی و بیان اتفاقات گذشته

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
700  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من حدود ۸ ماه است با شخصی که دوسال. دورادور شناخت داشتم آشنا شدم و وارد رابطه شدم هردو همدیگر رو دوس داریم و شخصیت شبیه داریم و خیلی زیاد خوب هستیم توی رابطه مون فقط هیچ حرفی از آینده مطرح نشده هنوز با توجه به اینکه سن هردومون بالاست من ۳۵ ایشون ۴۳ سال هستیم سوال اینجاست من در گذشته ازدواج. ناموفقی داشتم و به ایشون نگفتم. و واقعا نمیدونم بگم الان یا نه میترسم اگر نگم ناراحت بشن و یکم عذاب وجدان دارم چون از گذشته پرسید چیزی نگفتم بهشون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
22 اردیبهشت 1398 ساعت 19:10

با سلام واحترام

با توجه به نامه تان میتوان اینگونه استباط کرد که در شرایط عاطفی خوبی قرار دارید اما مسئله نگفتن ازدواج سابقتان وروشن نبودن تکلیف رابطه تان آزاردهنده وسبب عذاب وجدانتان شده است.

در پاسخ به سوال شما چند نکته حائز اهمیت است:

*قبل از هر چیز باید بدانید که کجای این رابطه قرار دارید، آیا شما وایشان در شروع رابطه یا در طول مدت آشنایی محدوده ای برای رابطه تان مشخص کرده اید؟

تا زمانیکه هدف از رابطه تان مشخص نشود شما نمی توانید به درستی در بعضی از موارد مهم تصمیم بگیرید. بنابراین بهترین راه اینست که ابتدا هدف از رابطه تان را مشخص کنید ، زیرا در اینصورت میتوانید حدومرز رابطه تان را تعیین کنید. از آنجاییکه فرمودیدهنوز  پلنی برای آینده  ندارید میشود اینگونه گفت که تعهدی همه جانبه را نمی توان انتظار داشت ، تعهدی که جدیت ارتباط در ذات خودش دارد ولی به هرحال به دلیل وابستگی وعلاقه ،طبیعی است که طرفین نسبت به یکدیگر حساس باشند وبخواهند اطلاعاتی در مورد گذشته طرف مقابلشان بدانند ، اگر این حساسیت به شیوه درست ابراز شودو از حدومرز رابطه نگذرد حتی میتواند خوشایند وشیرین باشد. 

*بنابراین بعد از اینکه هدفتان از رابطه روشن شد در آن زمان میتوانید تصمیم بگیرید که  در این  باره چه کنید، اگر تصمیم به جدی شدن رابطه وازدواج بود ، دیگر نباید چنین موضوعی را مخفی کرد بلکه باید اطلاعاتی کلی بدون بیان جزيیات مطرح کرد.

* مورد دیگر اینست که هر فردی گذشته ای دارد که اگر نیاز به گفتن مسئله ای از گذشته اش باشد مثل( یک ازدواج ناموفق) طرف مقابلش میتواند بر اساس نظام ارزشی اش آن را بپذیرد یا نپذیرد.ضمن اینکه یک تجربه ارتباط ناموفق یا طلاق هرگز نمی تواند دلیلی باشد که یک فرد نتواند انتخاب مناسبی باشد یا خود را دست کم بگیرد واز ترس اینکه مبادا طرف مقابلش به این دلیل رابطه را تمام کند ، دست به کتمان آن بزند. چرا که زمانیکه قرار است ازدواج صورت گیرد اولین اصل صداقت در رابطه است . بنابراین ابتدا تکلیف رابطه تان را روشن کنید ، اما چون ایشان در باره گذشته تان پرسیدند بهتر است این مسئله را بگویید . میتوانید اینگونهشروع کنید که «میخواستم در رابطه با موضوعی باهات حرف برنم اما ترجیح دادم اول بدونم چه برنامه ای برای رابطه مون داریم بعد بگم، اما حالا که تکلیف رابطه مون مشخص شده تصمیم گرفتم که بگم».اینگونه بیان  به احتمال زیاد باعث میشه که طرف مقابلتون متوجه بشه دلیل نگفتن شما چیزی غیر از پنهان کاری بوده ، ممکن است  ایشان ناراحت یا دلخور بشوند اما نیاز است که گاهی به طرف مقابل فرصت داده شود تا بتواند افکارش را مدیریت کند ودر نهایت تصمیم بگیرد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست

معرفی درس
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه