سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب درست یا نادرست

پرسش

تاریخ ثبت : 14 اسفند 1397
805  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام . من دختری ۳۸ ساله و مجرد و موفق در کار و تحصیل هستم . مدتی قبل با یک آقایی که دو سال از من کوچکتر هستند و عنوان میکرد جدا شده اشنا شدم رابطه ما پیش رفت و وابستگی عاطفی بوجود اومد البته از همون اوایل رابطه با خوهر ایشان هم در ارتباط بودم و از رابطه ما خبر داشت . ایشان یک پسر هم دارند که با همسر سابق فعلا زندگی میکنند . رابطه ما جدی شد و به سمت ازدواج پیش میرفت تا اینکه من متوجه شدم این اقا هنوز به صورت رسمی جدا نشدند و منتظر رای و نظر دادگاه هستند . از نظر روحی بهم ریختم و با توجه به اینکه خیلی بهشون دلبسته شدم نمیتونم تصمیم درست بگیرم . اما نمیدونم الان باید صبر کنم تا ایشون جدا بشن یا نه کلا رابطه رو کات کنم . ایشون میخان من منتظر بمونم تا مشکلشون حل بشه و بتونن رسمی اقدام کنن . اما من واقعا نمیدونم کار درستیه یا نه . البته من از ترس مجرد موندن نمیخام ازدواج کنم واقعا به ایشون علاقمند هستم اما دقیقا نمیدونم کار درست چیه . ممنون از توجه شما.

مهمترین سوال :
بهترین راه برای مشکل بنده چیست . ادامه دادن یا جدا شدن

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
27 اسفند 1397 ساعت 13:19

درود بر شما

ازدواج، فرایندی پیچیده‌ است که بیش از هر چیز به شناخت و آگاهی نیاز دارد. مسیری پر پیچ و خم که باید با دقت و مهارت کافی صورت گیرد تا بتوان از دستاوردهای فراوان آن بهره مند شد.

بهتر این بود که وقتی ایشان اعلام کردند از همسرشان جدا شده اند به دنبال مستندات این جدایی می بودید تا اکنون مواجهه با واقعیت برایتان نامطلوب نباشد.


نوشته اید: من متوجه شدم این اقا هنوز به صورت رسمی جدا نشدند و منتظر رای و نظر دادگاه هستند

این موضوع را از کجا متوجه شدید؟ آیا مسئله دادگاه و رای آن صحت دارد؟ یا صرفاً براساس گفته ایشان متوجه این موضوع شدید؟

دوست عزیز، میل به دوست داشتن و دوست داشته شدن و تشکیل خانواده یک خواسته معمول است اما مقدماتی دارد که یکی از این مقدمات، بلوغ شخصیتی است. ایشان در تمام مدتی که با شما بوده همسر رسمی و قانونی یک خانم دیگر بوده و هنوز هم هست. یعنی قبل از یکسره شدن تکلیف زندگی مشترکش، اقدام به برقراری ارتباط با فردی غیر از همسر نموده است و حقیقت زندگی اش را نیز از نفر بعدی پنهان نموده. احساس علاقه شما محترم است اما واقعیت رفتار ایشان، عدم توانایی در مدیریت بحران و صداقت نداشتن با شما بوده است. ضمن اینکه مشخص نیست اصلا قضیه این دادگاه و رای هم صحت داشته باشد. نکته مهم دیگر این است که خواهر ایشان با شما در ارتباط بوده و از شرایط برادرش چیزی به شما نگفته. این مسئله ای نیست که بتوان از کنارش ساده گذشت.


مسئله دیگر، فرزند داشتن ایشان است. توجه بفرمایید که وجود این فرزند سبب می شود که ارتباط بین ایشان و مادرِ این بچه هیچگاه به طور کامل قطع نگردد. آیا این مسئله برای شما قابل قبول است؟

این احتمال را هم در نظر بگیرید شاید در جریان دادگاه، ایشان و همسرش از جدایی منصرف شوند که در این صورت شما متحمل هزینه ای بسیار سنگین خواهید شد (البته بهترست احتمال شما این باشد که اصلا جدایی ای در کار نیست و شما گزینه ای جهت استراحت روحی او بوده اید).


ایشان از شما خواسته منتظر بمانید تا مشکلش را حل کند و بتواند اقدام رسمی کند. این انتظار چقدر باید طول بکشد؟ چک کرده اید که با توجه به بازه سنی تان، چه موقعیتهایی را برای این انتظار از دست خواهید داد که ممکن است دیگر برایتان پیش نیاید؟ ضمن اینکه جدایی یک ضربه روحی سنگین برای یک فرد محسوب می شود و به این زودیها نمی توان پس از جدایی، یک ازدواج فوری دیگر انجام داد. زیرا این رفتار، ریسک ازدواج بعدی را بالا می برد. یعنی بر فرض صحت داشتن ادعاهای ایشان مبنی بر در حال جدایی بودن، باز هم ایشان نیاز به مدت زمانی برای ریکاوری روحی دارد.


دوست خوبم، احساس شما محترم است ولی به نظر می رسد این رابطه ریسک زیادی برای شما به همراه داشته باشد. مشخص نبودن تکلیف شما و انتظاری که معلوم نیست نتیجه ای برایتان داشته باشد در کنار عدم صداقت ایشان با شما و البته همسرش، نکاتی هستند که چشم انداز مثبتی را برای ادامه این رابطه پیش روی شما نمی گذارند. حال که شما دخترخانمی توانمند هستید که هر ازدواجی را چاره مجردی نمی دانید بهتر است در چنین رابطه ای که ابهامات زیادی دارد سرمایه گذاری عاطفی نفرمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی درس
ازدواج مثبت

توصیه های پیشنهادی
عدم ادامه ارتباط با این آقا
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه