سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

همسر كوچكتر

پرسش

تاریخ ثبت : 15 اسفند 1397
724  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام
من و همكارم يكساله كه باهم داريم صحبت ميكنيم
قرار ازدواج گذاشتيم
البته ايشون براي شرايط كاري الان ٦ ماهه كه از ايران خارج شدن و ما باهم ارتباط راه دور داريم
ايشون ٢ سال (شناسنامه اي٣ سال)از من كوچكتر هستن
من آذر ٦٥ هستم و ايشون بهمن ٦٧ هستن (شناسنامه فروردين٦٨)
خانواده هامون با اختلاف معكوس مشكل دارن بخصوص خانواده من
به نظر شما يك اين اختلاف سني معكوس و يكي اين ارتباط از راه دور رو من بايد چطوري پيش ببرم
واقعا سر دوراهي موندم
اين در حاليكه ما باهم خيلي تفاهم داريم
يعني اينطور به نظر ميرسه
ممنونم از كمكتون

مهمترین سوال :
اختلاف سني معكوس و ارتباط از راه دور

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
23 تیر 1398 ساعت 13:42

درود بر شما دوست خوبم

ازدواج یک موضوع چند فاکتوری است که فاصله سنی یکی از آیتمهای آن محسوب می شود.

به طور کلی نمی توان یک عدد خاص برای سن و سال دخترخانم و آقاپسر تعیین کرد یا اجباری وجود داشته باشد برای بزرگتر بودن آقاپسر. به ویژه اینکه دیدگاههای جوانان در دهه های اخیر نسبت به قبل تفاوتهایی کرده و بزرگتر بودن آقاپسر دیگر از حتمیات ازدواج محسوب نمی شود. مهم این است که در گام نخست، خود طرفین با این مسئله مشکلی نداشته باشند و آن را بپذیرند.

اما مسئله دیگر که اتفاقاً خیلی اهمیت دارد رضایت خانواده هاست. عرف جامعه ما به گونه ای است که نظر خانواده ها در ازدواج جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است. نمی توانید در این جامعه زندگی کنید ولی بخواهید قواعد عرف را نادیده بگیرید. بهتر است قبل از اینکه بخواهید فایل ازدواج را به طور جدی در ذهن خود باز کنید از نظرات خانواده ها مطمئن شوید. گاهی ارزشهای یک خانواده به گونه ای است که عروس کوچکتر از داماد، یک اولویت محسوب می شود و خانواده ها به هیچ وجه تمایل به پذیرش عکس این موضوع را ندارند.


پرسیده اید: اين ارتباط از راه دور رو من بايد چطوري پيش ببرم

وقتی صحبت از روابط راه دور به میان می‌آید، دو حالت پیش می‌آید. یا روابط این افراد از همان ابتدا از طریق اینترنت و از راه دور شکل گرفته است یا ابتدا به صورت حضوری آشنایی داشته اند و سپس بنا به دلایلی مجبور شدند رابطه را از راه دور ادامه دهند. در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی آشنایی‌ها و روابط راه دور میسر شده است. در مواردی نیز آشنایی از طریق فضای واقعی شروع می‌شود اما ادامه رابطه به علت فاصله‌های مکانی از راه دور دنبال می‌شود.

آنچه که در این مقطع از اهمیت برخوردار است، خواسته نهایی ایشان از این رابطه و هدفش می باشد که آیا با هدف شما همخوانی دارد یا خیر. اینکه قبل از خروج از کشور با هم قرار ازدواج گذاشتید دلیل مطمئنی نمی شود مبنی بر اینکه ایشان همچنان این نظر را داشته باشد. 

نحوه رفتار ایشان را رصد کنید تا بتوانید در مورد نظر ایشان تخمینی در ذهنتان داشته باشید. در یک رابطه از راه دور سالم، طرفین به یکدیگر قولی نمی دهند که نتوانند از پس آن بربیایند. برخی برنامه ریزی ها مثل ازدواج، با ارتباط از راه دور میسر نمی شود. در مجموع نمی توان گفت که یک رابطه ی از راه دور نمی تواند رابطه هدفدار باشد اما لازمست این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حرف زدن با همکار یا ارتباط دورادور نمی تواند شناخت درستی از شخصیت طرف مقابل به شما بدهد یا مسئله را ختم شده به ازدواج بدانید درحالیکه هنوز حتی آشنایی خانواده ها نیز صورت نپذیرفته است.

توجه داشته باشید که افرادی که روابط راه دور یا صرفاً آشنایی در محیطهایی مثل محل کار را انتخاب می ‌کنند احتمال دارد به یک دید غیرواقعی از تفاهم با یکدیگر برسند. چرا که نمی ‌توانند به لایه‌های عمیق‌ تر نفوذ کنند و تنها به یک تفاهم سطحی می‌ رسند. زمانی که این افراد با یکدیگر ملاقات می‌ کنند شاید یکدیگر را در لحظاتی ببینند که شناخت عمیق مقدور نباشد. در این فضاها اختلاف نظرها مشخص نمی ‌شود. برای مثال کمتر پیش می‌آید با دوستان و اقوام روبرو شوند و در مورد مسائل جدی ‌تر صحبت کنند. از این رو گمان می ‌کنند چون در کنار هم ناراحت یا عصبانی نیستند با هم تفاهم دارند. حال آن که پس از ازدواج متوجه می ‌شوند تفاهم ایجاد شده در زمان آشنایی کاذب بوده و تازه زندگی واقعی را آغاز کرده‌اند و مشکلات و عدم تفاهم‌ها بروز می‌کند.

البته منظور این نیست که شما تصمیم به ختم رابطه بگیرید. اگر ارتباط شما مطلوب است و امید به ازدواج در آن وجود دارد لزومی برای تمام کردن نیست فقط شما لازمست که شرایط را مدیریت نمایید. اولاً مسئله نارضایتی خانواده ها را در نظر داشته باشید؛ دوم اینکه کار خود و ایشان را تمام شده ندانید. ارتباطی که رضایتبخش است می تواند ادامه داشته باشد به شرطی که شما روی دیگر قضیه را نیز در نظر داشته باشید، اینکه ممکن است بنا به هر دلیلی این رابطه به سرانجام مدنظر شما نرسد. موفق باشید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه