سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

پاناروئید

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اسفند 1397
845  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام.من با پسرعمه ام احدود ۴سال پیش زدواج کردم و از روز اول به مسائلی گیر میداد که به شدت خارج از منطق بود و به مرور زمان بدتر هم شد،جوری که جلو برادرام مجبور بودم مانتو بلند بپوشم و روسری رو شونه ام باشه.با این حال دائما توهّم اینو داشت که من با برادرام رابطه دارم.از ۲۸ مرداد ۹۶ مشاوری رو پیدا کردم که به همسرم کاری نداشت و شروع کرد در من تغییر ایجاد کرد.
بعد از یکسال و نیم اینقدر رفتارهاش فاجعه بار شد که تصمیم به جدایی گرفتم و چون تمام این مدت جلسات مشاوره دارم به شکل فوق العاده ای دارم این پروسه رو پشت سر میگذارم.فقط متاسفانه ایشون چون نمیخواد مهریه پرداخت کنه و من هم به خاطر دروغهایی که گفته برای گرفتن ۱۱۴ سکه مصمم هستم ،رفته دادگاه و عدم تمکین گرفته.
با وکیل دارم پیش میرم ولی چون ازدواج فامیلیه و ایشون به شدت دروغگو هستن ،دلم میخواست پاناروئیدش اثبات بشه ولی نمیدونم روانشناسهای پزشکی قانونی واقعا توانایی نشخیص این بیماری رو دارن و اینکه اگر اثبات بشه دلیل محکمی برای طلاق محسوب میشه یا نه؟
توی ۳ سالی که باهاش زندگی کردم،دائما باید پاسخگو ی وسواسهای فکریش می بودم و الان آرامش دارم

مهمترین سوال :
جلوی نامحرم ها خیلی مراعات میکردم ولی به ذهنم حتی خطور نمیکرد که برادرم اجازه نداره کنارم بشینه و نباید تنه اش به تنه من بخوره یا حتی پدر شوهرم اگر ناخواسته برمیگشت و با من برخورد میکرد باید ساعتها با گریه و التماس بهش میفهموندم که من از مالوندن خودم به مردها خوشم نمیاد.البته آدم بسیار زرنگ و باهوشی هم هست ،کاملا بلده ماجرا رو جوری جلوه بده که من گناهکار شناخته بشم.الانم با زرنگ بازی و جابجا کردن سندهاش و دروغهای مختلف ،به دنبال آزار و اذیت و ندادن مهریه است.برای همین خیلی میخوام بدونم آیا واقعا روانشناسهای پزشکی قانونی قادر به تشخیص این بیماری هستن؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

آزاده خردمند
آزاده خردمند
26 اسفند 1397 ساعت 12:22

سلام دوست گرامی : 

نامه تان را خواندم و متوجه شدم که به دنبال رفتارهای همسرتان دوران سختی را پشت سر گذاشتید و در حال  حاضر پیگیر به اتمام رساندن مراحل طلاق هستید . بر طبق گفته شما ، همسرتان افکار وسواس گونه و مزاحم همراه با بدبینی داشته است ، افکاری که خیلی اوقات بر اساس باور غلط و نادرست بوده ، مدرک و شواهدی بر تایید آنها وجود ندارد و حتی گاهی این افکار غیر منطقی و غیر واقعی هستند ، چیزی که ما از آن به عنوان هذیان یاد می کنیم ، در مورد مهمترین سوال تان باید بگویم در صورتیکه پرونده شما در پزشکی قانونی دنبال شود ، برای تصمیم گیری کمیسیونی شامل چندین روانپزشک جهت ارزیابی و معاینه سلامتِ روان فرد تشکیل خواهد شد که بررسی دقیقی در این کمیسیون بر اساس مصاحبه بالینی  از مراجع انجام می شود ،ودر صورت نیاز از تست های روانشناختی مربوطه نیز کمک گرفته خواهد شد . پس جای نگرانی برای شما نخواهد بود چون تمام ارزیابیهای لازم در جهت تشخیص نهایی انجام می شود .

موفق و پیروز باشید 

دکتر خردمند ، متخصص اعصاب و روان 

خانه توانگری طوبی 


توصیه های پیشنهادی
-
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه