سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

زندگی زن آتنایی و مرد احساساتی

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اسفند 1397
905  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
خانم سی و هفت ساله هستم با تيپ غالب آتنا. ديگران من رو آدم دقيق، حساس، خوش قلب و البته سخت گيری ميدونند. اما همسری احساساتي و رومنتيك با تمايل زياد به رابطه جنسي دارم. چطور خودم رو از سايه آتنا خارج كنم تا به آرامش روحي برسم؟ در حال حاضر به دليل استرس هايي كه طي هفده سال زندگي متاهلي به خاطر اختلاف تيپ شخصيتي من و همسرم و عدم شناخت خود و عدم شناخت شخصيتي از همديگه بوده داشتم، سه ماه هست كه تحت نظر دكتر روانشناس قرص فلوكستين مصرف ميكنم. دچار مشكل پوستي صورت شدم كه دكتر اون رو به دليل استرس و ناراحتي دونسته.

مهمترین سوال :
چگونه زودتر خودم رو تغيير بدم تا سلامت جسم و روحم رو بدست بيارم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
08 تیر 1398 ساعت 19:33

باسلام و احترام

از آنجایی که مهمترین نکته در کسب آرامش، داشتن ارتباط موفق و همچنین انتخاب مسیر درست است که با خودشناسی ارتباط مستقیم دارد ، بنابراین دقیق شدن شما بر ویژگی‌های شخصیتی تان وبررسی روابط تان وچک کردن این موضوع که روابط شما در کجا دچار نشتی است نکته بسیار مثبت ومهمی است. اما نکته مهمی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است،  این است که به یاد داشته باشید که ایجاد تغییر، پروسه ای زمان بر است و باید با صبر و شکیبایی همراه شود تا بتوانید ویژگی‌هایی که سالهاست در شما نهادینه شده اند به تدریج تعدیل شوند. بنابراین، رخ داد تغییر و شتابزدگی کاملا با یکدیگر مغایرند.

همان طور که میدانید تمامی آرکتایپها نقاط قوت وضعفی دارند که بر زندگی ما تاثیر گذارند، پس برای تعدیل آرکتایپ آتنا باید ابتدا مشکلات روانشناختی که ایجاد میکند را شناسایی کرد سپس راه حل تعدیل آن را یافت.

زنان آتنایی تحت فرمان عقل هستند نه احساس ، خوب اندیشیدن، مقاومت در اوج بحران عاطفی وتدبیر کردن از خصایص مثبت آنهاست. همین طور آنها میدانند که چگونه با دیگران رقابت کنند وبرای آینده خود برنامه ریزی کنند وبرای رسیدن به هدف بهترین راه را انتخاب میکنند وقبل از عمل همه جوانب آن را می‌سنجند. اما با توجه به نکات مثبتی که مختصر مطرح شد نقاط ضعفی وجوددارد که میتواند سبب ساز مشکلاتی در روابطشان شود .

اینکه همسر شما فردی احساساتی است دور از ذهن نیست که رابطه شما مشکل دار باشد. زیرا زنانی با این آرکتایپ محور بیشتر صحبت هایشان با همسرشان در رابطه با کار، شغل وبحث های جدی است ، این در حالی است که این گونه ارتباط، در تضاد با روحیات همسر شماست.

مشکلات روانشناختی این آرکتایپ عبارتند از :

یک -  وجود زنانگی خفیف 

دو -  تحت تاثیر موسیقی و تجربه های معنوی و عرفانی قرار نمیگیرد

سه -  هوش عاطفی پایینی دارند

چهار - نبود آرکتایپ آفرودیت ولذت نبردن از جسم

پنج -  عدم همدردی 

شش -  عدم درک جراحت های عاطفی 

راهکارهای تعدیل این آرکتایپ:

یک -  به کودک درونتان فرصت زندگی بدهید و گاهی از بالغ خود دست بکشید .

دو -  احساساتتان را سرکوب نکنید و همچنین به احساسات دیگران بها دهید.

سه -  به طنازی و دخترانی که از نظر شما لوس وعشوه گر هستند، نگاهی متفاوت بیاندازید، به عبارتی باید آرکتایپ آفرودیت را در خود پرورش دهید.

چهار -  گاهی باید بعضی از موفقیت های تان را فدای از دست نرفتن زنانگیتان کنید.

پنج -  رشد همزمان احساسات، خلاقیت در کنار مراقبت از روح وتخیل در کنار عملگرایی میتواند به شما کمک کند.

ضمن اینکه توجه داشته باشید مشکلات روابط عاطفی نیاز به بررسی دقیق دارد وبسیاری دیگر از عوامل میتواند بر رابطه عاطفی تاثیر گذار باشند ودر بهبود رابطه عوامل دیگری نیز تاثیر گذارند.

با سپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
مهارت های زندگی زناشویی

معرفی درس
بسته شفای زنانگی 1 و 2 و 3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه