سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

از کجا میشه فهمید کسی راست میگه یا دروغ ؟؟؟

پرسش

تاریخ ثبت : 16 اسفند 1397
724  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۱۹ سالمه ،و دانشجوی یه رشته خوب تو یکی از بهترین دانشگاهام، تو دانشگاه یه دوست صمیمی پسر داشتم که رابطمون صرفا دوستی بود و حتی تا حالا دستمون به هم نخورده یعنی هیچ چیز غیر عادی بینمون نیست ! یه مدت حدود یک ماه قهر بودیم و دوباره چند روز پیش دوست شدیم ، اون خوابگاهیه و هر کاری که فکر کنید به خاطرش انجام دادم ، جوری که خیلی ها گفتن حتی داره سو استفاده می‌کنه !!! دیروز ماشینم رو قرض گرفت و یک روز کامل دستش بود ، حالا امروز دیدم که سپر جلو ماشین کاملا داغون شده ، خودش میگه اون تصادف نکرده ولی من خیلی باور نمیکنم ، میگه شاید وقتی پارک بوده ماشین جلویی دنده عقب زده ! از کجا میتونم بفهمم اون تصادف کرده یا نه واقعا راست میگه ؟ اینم بگم که به شدت باهوش و تیزه !!!

مهمترین سوال :
آیا میشه فهمید کسی که ماشینم دستش بوده تصادف کرده یا ماشین جایی پارک بوده یکی زده و رفته ؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
08 خرداد 1398 ساعت 20:02

درود بر شما

توضیحات تان را خواندم. در مورد نامه شما دو نکته مطرح می شود:

  1. ارتباط شما و ایشان
  2. صدمه به ماشین شما


1- در مورد نحوه ارتباط تان توضیحاتی داده اید. به این جملات خودتان توجه بفرمایید:

حدود یک ماه قهر بودیم و دوباره چند روز پیش دوست شدیم... اون خوابگاهیه و هر کاری که فکر کنید به خاطرش انجام دادم... خیلی ها گفتن حتی داره سو استفاده می‌کنه... ماشینم رو قرض گرفت و یک روز کامل دستش بود...

وقتی فردی در زندگی ما پیدا می شود که برخی حد و مرزها را نادیده می گیرد یا سوءاستفاده هایی در رفتارش وجود دارد، خوبست این پرسش را داشته باشیم: این فرد در زندگی من چه می کند؟ من چه فراخوانی داده ام که فردی با این مشخصات در زندگی من حضور دارد؟

توضیحاتی که در نامه تان داده اید نشان می دهد که نوعی محبت و حمایت بی تناسب در رفتار شما وجود دارد که سبب شده ایشان چنین انتظاراتی داشته باشد و چنین رفتاری بکند. این آقا حتی در قبال ماشینی که از شما به امانت گرفته بود نیز نه احساس مسئولیت داشته و نه صداقت.

دوست عزیز؛ بهتر است که در مورد ادامه رابطه با ایشان تجدید نظر داشته باشید. فردی که تعهد ندارد و بی مسئولیتی را زرنگ بازی می داند و با توجه به توضیحات شما به نظر می رسد که فقط در این رابطه گیرنده است، مورد مناسبی برای ارتباط عاطفی نیست. ادامه دادن ارتباط با چنین فردی حتی می تواند باعث آسیبهایی بیش از تصادف با اتومبیل شما گردد. ضمن اینکه با در نظر گرفتن بازه سنی شما که اواخر نوجوانی محسوب شده و ممکن است هنوز درگیر برخی هیجانات مربوط به این دوره باشید، پیشنهاد می شود که انرژی خود را بیشتر صرف مسائل درسی نموده و البته همزمان نیز در کسب بلوغهای ارتباط بکوشید (درس غیر حضوری نبوغ عاطفی پیشنهاد می شود). زیرا تا زمانی که دوره نوجوانی به پایان نرسیده باشد، امکان برخی ارتباطات هیجانی و غیر منطقی وجود خواهد داشت (البته احساس شما کاملاً محترم و قابل درک است).

2- مسائلی که مربوط به بروز چنین پیشامدهایی باشد، با مراجعه به کارشناسان نیروی انتظامی قابل پیگیری است. در صورتی که بخواهید پیگیر این مسئله باشید، بهتر است از این طریق اقدام بفرمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه