سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

مطرح كردن مسئله ازدواج و جدايي با خانواده ي پارتنر

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
780  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من يك زن ٣٤ ساله هستم ساكن خارج از ايران كه با يك پسر ٣٤ ساله حدود يكسال نيم هست كه ارتباط دارم. من قبلا يكبار ازدواج كردم و جدا شدم و از روز اول اين آقا رو در جريان گذاشتم و ايشون با آگاهي از تمام مسائل به من پيشنهاد ازدواج دادند ولي الان متاسفانه نميدونيم چگونه ميشه موضوع جدايي من رو با خانوادشون و به خصوص مادرشون مطرح كنيم. چون از همين الان مادرشون موافق نيستند بدون اينكه چيزي بدونن و حتي من رو ببينن. چون اعتقاد به روابط قبل ازدواج ندارند و معتقدند آشنايي براي ازدواج فقط بايد از اول و زير نظر خانواده ها صورت بگيرد. از طريق يك مشاور خواستيم كم كم مسئله رو مطرح كنيم كه ايشون حاضر نشدند بيشتر از يك جلسه با مشاور صحبت كنند. حالا سوال من اينه كه براي مطرح كردن اين مسئله چه راههايي وجود داره؟

مهمترین سوال :
سوال من اينه كه براي مطرح كردن مسئله جدايي من با خانواده ي پارتنرم چه راههايي وجود داره؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نعیمه داودی منش
نعیمه داودی منش
21 تیر 1398 ساعت 17:28

سلام!

نامه‌تونو خوندم و متوجه پیچیدگی شرایطتون شدم!

اینکه هنوز مسیله ی اولیه که موافقت خانواده ی پارتنرتون هست ، تکلیفش مشخص نشده، سعی در حل مسیله ی دوم یعنی موضوع جدایی سابق شما دارید که بهتر هست مسایل رو با اولویت بندی پیش ببرید!

ازدواج در فرهنگ ما ایرانیها پیوند دونفر نیست و نقش خانواده ها پررنگتر هست و درحقیقت ازدواج،پیوند دو‌خانواده است و خانواده ها نقش کلیدی در روابط دارند به قدری که مخالفتشون حائزاهمیت هست و سایه ی این مخالفت همواره بر زندگیتون حس میشه!

مخالفت خانواده ها برای ازدواج پسرشون از دو حیطه خارج نیست یا با ازدواج پسرشون مخالفند و یا با انتخاب پسرشون مخالفند که همونطور که خودتون اشاره داشتید شما در دسته ی دوم هستید! و این موضوع که آشنایی برای ازدواج از اول باید زیر نظر خانواده ها باشه در حقیقت به این موضوع اشاره داره که می خواهند سهم‌ِ بیشتری در انتخاب داشته باشن و فقط به تایید و مشورت دادن به فرزندشون قانع نیستند و میخواهند تصمیم گیرنده باشند؛که به نظر میرسه بیش از اینکه به دنبال همسر مناسب برای پسرشون باشند به دنبال عروس مناسب برای خودشون هستن! که این شیوه ی رفتاری میتونه تکرارشونده باشه! 

مقصود از اینکه موضوعات با اولویت عنوان شوند به این علت هست که اگر قبل از حل مسیله ی انتخاب و پذیرش در خانواده ی پارتنرتون موضوع جدایی شما مطرح بشه احتمال اینکه از  این موضوع بعنوان اهرم فشار برای مخالفتهای بیشتر استفاده بشه افزایش پیدا میکنه! 

و بهتر هست برای حل مسیله ی انتخاب شما برای ازدواج، خود پارتنرتون چاره اندیشی کنند و نهایتا با شناختی که از خانواده ی خودشون دارن،نتیجه رو به شما اعلام کنند!

که قاعدتا تا این مرحله حتما ایشون میتونن پیش بینی هایی داشته باشن و به شما اعلام کنند!

نکته ی آخر اینکه اگر ایشون موفق به جلب رضایت خانواده نشدند و امکان اینکه خودشون شخصا اقدام کنند  هم وجود نداشت،بهتر هست برای ادامه ی رابطه تصمیم گیری کنید!



معرفی درس
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست
بسته ازدواج مثبت 360

توصیه های پیشنهادی
برای حل مسیله ی انتخاب شما برای ازدواج، خود پارتنرتون چاره اندیشی کنند و نهایتا با شناختی که از خانواده ی خودشون دارن،نتیجه رو به شما اعلام کنند! که قاعدتا تا این مرحله حتما ایشون میتونن پیش بینی هایی داشته باشن و به شما اعلام کنند! نکته ی آخر اینکه اگر ایشون موفق به جلب رضایت خانواده نشدند و امکان اینکه خودشون شخصا اقدام کنند هم وجود نداشت،بهتر هست برای ادامه ی رابطه تصمیم گیری کنید!
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه