سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

زندگی در خارج

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
734  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من و شوهرم 3 سال است ازدواج کرده ایم و از همان ابتدا هم من گفته بودم که من برای زندگی یا تحصیل خارج نمیایم و همسرم هم قبول کرد اما حالا بدون اینکه نظر من را بخواهد میگوید تو باید همراه من بیایی من همسرت هستم و هر جا بروم تو بامن میایی و من که مخالفت میکنم قهر میکند و دیگر سکوت میکند و من نمیدانم چه باید بکنم.هر جه میگویم ما در این باره قبلا صحبت کردیم میگوید این برای قبل بود برای الان نیست.و انگار تمام تلاشش را میکند که برویم و من میترسم روزی برسد که بگوید فلان روز قرار است برویم و وسایلت را جمع کن.هر وقت هم که منزل پدر همسرم میرویم ایشان هم یک اشاره ای میکنن که باید تصمیم بگیرید که جه میکنید و چه میخواهید بکنید و میگویند بالاخره یکی باید برود تا راه را باز کند.

مهمترین سوال :
چطور همسرم را متقاعد کنم اینجا هم میشود درس خواند و موفق شد و چطور با این قهر کردن ها رفتار کنم😢به خدا دیگه خسته شدم انقدر سر این موضوع قهر کرده
لطفا کمکم کنیئ

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نسرین قربان زاده
نسرین قربان زاده
09 آذر 1398 ساعت 10:47

سلام . از اینکه ما را برای پاسخگویی به سوالتان انتخاب کرده اید از شما سپاسگزاریم .

نگرانی شما را بابت مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور کاملا درک میکنم ، به خصوص اگر  این تصمیم ، تصمیمی باشد که علیرغم میل باطنی شما گرفته شده و شما مجبور به پذیرشش شده اید.

نکته ای که اشاره داشتید این است که  چطور همسرتان را متقاعد کنید که اینجا هم می شود درس خواند و نرفت ...در این سوال شما دو نکته به چشم می خورد.  یکی اینکه چه عواملی در شما وجود دارد که نسبت به رفتن و مهاجرت حتی به صورت موقتی مثلا برای ادامه تحصیل  ،مضطرب و نگران می شوید؟ اگر ایران را ترک کرده و مهاجرت کنید چه اتفاقاتی می افتد ؟  کسی از اطرافیان شما بوده که مهاجرت کرده و شما  احساس دوری و ترک شدگی را  تجربه کرده اید؟ یکی از مواردی که شما در ابتدای ازدواجتان بیان کرده اید این بوده است که حاضر به ترک وطنتان نیستید  و کاملا حق دارید که نسبت به این موضوع حساس باشید  ، دلیل اینکه از همان ابتدا روی این موضوع پافشاری کردید چیست؟ تا چه اندازه به خانواده و اطرافیانتان وابسته اید؟ افرادی که مهاجرت می کنند به نظر شما چگونه افرادی هستند؟ 

نکته دومی که در سوال شما وجود دارد این است که شما هم مثل همسرتان  سعی در متقاعد کردن ایشان دارید . همسرتان شما را به رفتن و شما ایشان را به نرفتن  می خواهید متقاعد کنید . بنابراین هردو از یک شیوه ناکارآمد استفاده می کنید .کاری که می توان انجام داد رسیدن به یک توافق دو طرفه است .می توانید درباره مزایا و معایبی که این تصمیم دارد با یکدیگر صحبت کنید .

دوست عزیز بیان کردید که همسرتان در مواردی که موضوعی برخلاف میلشان باشد قهر کرده و وارد فاز سکوت می شوند. این الگو در همه موارد اختلافات شما تکرار می شود؟ وقتی قهر کرده و سکوت می کنند واکنش شما چیست؟ الگوی اشتی کردنتان به چه صورت است؟ چه کسی برای آشتی کردن پیشقدم می شود؟  بهتر است بررسی کنید که اگر شما در اکثر مواقع پیشقدم می شوید ، اگر خلاف این الگو عمل کنید چه اتفاقی می افتد؟ گاهی تقویت نکردن الگوی قهر منجر به کاهش رفتار می شود. 

در نهایت امیدوارم با هم فکری یکدیگر بهترین تصمیم برای زندگیتان بگیرید.

نسرین قربان زاده _ خانه توانگری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه