سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نیاز به تفریح متفاوت همسران و علاقه های غیر مشترک

پرسش

تاریخ ثبت : 17 اسفند 1397
764  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
نیاز به تفریح چقدر اهمیت داره، اگر شبیه هم نباشه؟
مثلا من دوست دارم که آخر هفته ها بریم کوه و بیرون اما نامزدم اغلب ترجیه میده کل روز بخوابه یا پای تلویزیون باشه. البته یه وقت هایی هم با من راه میادا ولی از نظر من کمه و راضی کننده نیست...
من خیلی نگرانم که در آینده این مسئله باعث اختلاف و فرسایشمون بشه
من از دانشجوای درس ازدواج مثبت هستم

مهمترین سوال :
من 4 ساله که در این رابطه هستم، لطفا راهنماییم کنید چه باید بکنم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
05 تیر 1398 ساعت 11:24

باسلام و احترام

از آنجاییکه در ازدواج هرچه تشابهات زن و مرد بیشتر باشد میزان رضایت وداشتن رابطه ای موفق بیشتر میشود بنابراین بهتر است که این تشابهات در حوزه های اصلی ( بلوغ های ازدواج) حتما وجود داشته باشد اما در رابطه با سوالی که شما مطرح فرمودید چند نکته وجود دارد که باتوجه به آنها میتوانید دید بهتری برای تصمیم گیری داشته باشید:

١) اینکه هیچ دونفری از لحاظ تفریحات ولذت بردن دقیقا مشابه یکدیگر نیستند موضوعی است کاملا طبیعی، اما این تفاوت در سبک تفریح نباید منجر به کاهش صمیمیت وکاهش هیجان رابطه شود. چرا که وقتی دو نفر برای اولین بار همدیگر را ملاقات می‌کنند، معمولا به دلیلی مثل ایجاد احساس خوب مشترک و یا گذراندن زمانی خوش در کنار یکدیگر، به هم علاقه‌مند می‌شوند.

بنابراین اگر این تفاوت بصورتی نباشد که در رابطه ایجاد مسائل جدی کند ، میشود این تعارض را از طریق مصالحه حل کرد. یعنی برای تفریح ولذت بردن به یک توافقی برسید که بتوانید در کنار یکدیگر احساس خوبی داشته باشید.که با توجه به نامه تان تا حدی در این زمینه نامزدتان شما را همراهی کرده اند اما برای شما رضایت بخش نبوده است این در حالیست که در مصالحه رضایت کامل دوطرفه حاصل نمیشود اما مشکل نیز رها نشده است. اینکه شما بخواهید در زندگی رضایت کامل در همه زمینه ها داشته باشید تفکریست که با ازدواج وچالش های آن در تضاد است.

٢) بعد از ازدواج به دلیل استرس ها وچالشهای پیش رو  وکاهش هیجان در رابطه ،که کاملا طبیعی است زن و مرد نیاز دارند به تفریح .بنابراین باید بتوانند مهارت هاییرا برای داشتن لحظاتی خوش را فرابگیرد تا بتوانند در بحران ها مقاوم باشند. مثلا باید یاد بگیرند با یکدیگر بخندد، بازی کنند .تفریح وصمیمت باعث عمیق شدن رابطه میشود.

٣) نکته حائز اهمیت دیگر اینست که گاهی اوقات ما فکر میکنیم به بهانه ازدواج باید تفریحاتی که در دوران مجردی داشته ایم به طور کل کنار گذاشته شود و تمامی وقت صرف باهم بودن شود در صورتیکه ارتباطات گذشته با دوستان و... باید محدود شود نه اینکه این روابط قطع گردد چراکه ما نباید تنها منبع دریافت انرژی مان همسرمان باشد بلکه زن و شوهر باید بدانند که دوستان، خانواده، حتی تنهایی می‌توانند منابع دیگر دریافت انرژی باشند.

پس از نکات قابل توجه بعد از ازدواج محدودیت روابط است نه قطع آنها.

۴) در نهایت میتوانید با نامزدتان در این زمینه صحبت کنید، در رابطه با تفریحاتی که علاقه دارید گفتگو کنید،بحث کنید، برنامه ریزی کنید ، برایش بودجه مشخصی در نظر بگیریدو در نهایت انجامش دهید. در این زمینه میتوانید یک موقعیت را مثال بزنید، مثلا بگویید دیروز که جمعه وروز تعطیل بود ما خونه بودیم من احساس ناراحتی داشتم ،من فکر میکنم بهتره برای روزهای تعطیل یک برنامه ریزی داشته باشیم وسپس نظر ایشان را بپرسید. در این گفتگو نباید حاشیه بروید، یکدیگر را مقصر کنید ویا بحث به نتیجه نرسد.

ضمن اینکه درنظر داشته باشید مدت زمان تقریبا زیادی از رابطه شما میگذرد واین مدت زمان قطعا برمیزان لذت بردن وایجاد اختلافات اینچنینی وکاهش هیجان رابطه تان  تاثیر گذار خواهد بود .

همین طور داشتن تصویر درست از ازدواج ما را به فکر حل تعارض وا میداردوما را به این نتیجه میرساند که زندگی مشترک یعنی هر روز با یک چالش مواجه شدن وتوانایی حل آنها.

امیدوارم م بتوانید با توجه به نکاتی که خدمتتان ارائه شد ودرس غیر حضوری معرفی شده تصمیم درستی بگیرید.



معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه