سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نمیتونم تصمیم بگیرم چون دوستش دارم

پرسش

تاریخ ثبت : 18 اسفند 1397
1,127  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من ۴ سال با پسری در ارتباطم که خیانت ازش دیدم ولی بخشیدم ولی به تازگی فهمیدم با یه خانومی یک ساله دوست شده ولی قصد ازدواج باهاش و نداره با خود این خانوم حرف زدم و حالا ای اقا فهمیده من خیانتشو فهمیدم جواب نمیده و سکوت کرده ازش میخوام حرف بزنه توضیح بده حتی بگه تکلیف چیه و بگه که انتخابش من نیستم ولی نمیگه و همیشه این سکوت و بلاتکلیفی باعث شده من موندم
و جالبه با هنرو کارم مخالفه و خودش دوست نداره با اقایون در ارتباط باشم در صورتی که سه بار ازش خیانت دیدم
و خودم هم در دوست داشتنش شکی ندارم
و من هم خیلی دوستش دارم
من ۲۹ سالمه و ایشون ۳۲ و واقعا بچگه نه نیست رابطمون جدی ایندوست داشتن و حس میکنم ولی میخوام اصلاحش کنم
میخوام اصلاح کنم این مشکل و رابطمو بسازم ایا میشه؟؟؟
خانواده هامون میدونن مادرش خیلی اصرار به ازدواج داره خودش هم موافقه فقط مشکل مالی فعلا مانعه خودمم دوست دارم ۳ سال بعد ازدواج کنم اما نمیدونم واقعا مگه میشه منو بخواد ولی شیطونی هم کنه خیانتم کنه ؟
و اصلا نمیدونم چیکار کنم ؟و الان تو شرایط بد افسردگی هستم و هر تصمیمی میتونه حالمو بدتر کنه ممنونم کمکم کنید و جزیی پاسخمو بدید نه کلی

مهمترین سوال :
میتونم امیدوار باشم اصلاحش کنم
موندنم درسته یا نه
اگر قراره ترکش کنم چی بهش بگم
تو بهترین تصمیم کمکم کنید

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
24 اردیبهشت 1398 ساعت 13:54

باسلام و احترام

باتوجه به نامه تان متوجه شدم مسئله، اعتماد  به فردیست که باعث بی اعتمادیتان شده، بلاتکلیفی و وجودمشکلات مالی از عوامل دیگر مشغولیت ذهنیتان است.ار آنجاییکه ازدواج امریست که بر سایر ابعاد زندگی فرد تأثیر گذار است پس به شناخت درست ودقت وتوجه به نشانه های زمان آشنایی وبررسی بلوغ های ازدواج نیاز  است.بنابراین درصد بالایی از اعتماد در یک رابطه عاطفی امن باید شکل بگیرد که بتوان به آن رابطه جدی فکر کرد . با توجه به توضیحاتی که در مورد این آقا دادید به نظر میرسد طرف مقابل شما رفتارهایشان نشان از عدم آمادگی ونداشتن بلوغ های لازم برای ازدواج است.

باتوجه به اینکه دوران آشنایی ، زمان شناخت از یکدیگر است اما شما به دلیل علاقه به ایشان به نظر میرسد تمایلتان اینست که چشمتان را بر روی حقایق ببندید و نشانه های مهم که ریسک ازدواج را بالا میبرد را نادیده بگیرید. نکته دیگر با توجه به عدم تعهد ایشان به شما ، سوالی که مطرح میباشد اینست که چرا منتظر هستید که ایشان تکلیف رابطه وشما را مشخص کنند؟ شما کجای رابطه قرار دارید؟ این بلاتکلیفی وانفعال ازچه حاصل میشود؟ چرا با وجود نشانه هایی که باعث نگرانی خودتان هم شده است به فکر اصلاح وتغییر ایشان هستید؟بررسی کنید چه دلیلی وجود دارد که در رابطه ای که دورنمای موفقی را نشان نمیدهد مانده اید؟ چه رفتاری داشته اید که به چنین فردی فراخوان حضور داده اید؟

توجه بفرمایید که ازدواج نمیتواند رفتار کسی را اصلاح کند ، همین طور ما مسؤل خود وانتخاب های خود هستیم نه مسؤل اصلاح دیگران که اگر هم بودیم نه توانایی آن را داشتیم ونه اگر تغییری حاصل میشد ثباتی داشت.

نکته مهم دیگری که مطرح فرمودید در مورد مشکلات مالی ایشان بوده است که مانعی برای جلو امدنشان شده است، توجه داشته باشید که یکی از بلوغ های اصلی برای ازدواج ، وجود بلوغ اقتصادیست، به معنای توانای تأمین مخارج زندگی، داشتن شغل ثابت وهمین طور وجود عقل معاش. اما با توجه به گفته خودتان در این زمینه ایشان  مشکل دارند . 

پیشنهاد من به شما اینست که به موارد بالا توجه فرمایید ودر نظر بگیرید که برای ازدواج چیزهایی فراتر از دوست داشتن وعلاقه نیاز است ، به جای اینکه فکرتان را به تغییر واصلاح ایشان متمرکز کنید، به این بیندیشید که سرمایه گذاری عاطفی در چنین رابطه ای به صلاح نیست وتنها باعث فرسودگی شما و از دست رفتن انرژی و موقعیت های دیگر شما خواهد شد. پس هرچه زودتر با خودتان تکلیفتان را روشن کنید، رابطه موفق را برای خود تعریف کنید و از این رابطه بیرون بیایید. 

باسپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه