سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

صبر یا اتمام رابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 18 اسفند 1397
840  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۴سال پیش از طریق گروه خانوادگی تلگرام با شخصی آشنا شدم. مدتی بعد به من ابراز علاقه کردند و من تا دو ماه پیش نادیده گرفتم.به خاطر اصرار زیاد ایشون تصمیم گرفتیم به مشاور مراجعه کنیم. مشاور کاملا تایید کرد که این برای من عجیبه چون شرایط ازدواج را ندارن. سربازی نرفته و شغلی هم ندارن. دو ماه درارتباط بودیم. از من میخواد به خاطرش صبر کنم. برای من سخته از خانواده رابطه رو مخفی کنم. این اقا ۲۴ سال سن داره و ترم اخر دانشگاه هستن. من سال پیش دانشگاه رو تموم کردم.

مهمترین سوال :
ادامه ی این رابطه درسته؟ این درحالیه که ممکنه ارتباط ما به رابطه ی جنسی ختم بشه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
30 خرداد 1398 ساعت 19:42

باسلام و احترام 

از اینکه مارا معتمد خود دانستید سپاسگزارم.

باتوجه به توضیحاتتان به نظر می‌رسد که تصمیم شما از ارتباط ، ازدواج است واین هدف نه به خواسته شما که با اصرار از سمت ایشان بوده . اما از آنجاییکه شرایط ازدواج یعنی آمادگی دختر و پسر برای شروع با هم بودن ، واین شرایط هم آمادگی مالی برای این امر مهم را شامل میشود وهم شناخت، تناسب شخصیت و وجود بلوغ های لازم .بنابراین دقت نظر در این زمینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، در صورتیکه بعید به نظر می‌رسد که این شناخت در رابطه شما ظرف مدت بسیار محدودی که داشته اید حاصل شده باشد. چرا که شناخت نیاز به معاشرت در زمان کافی دارد. همین طور شرایط شغلی و درآمد ثابت ، مسئله سربازی ایشان وموارد دیگری که قابلیت بررسی دارند از آمادگی و وجود شرایط بهینه برای ازدواج خبر نمی‌دهد.

بنابراین زمانیکه مشاور نیز این مسئله را مبنی بر عدم وجود شرایط لازم تایید کرده اند، تصمیم گیری بر اساس احساسات یااصرار طرف مقابل نمیتواند منجر به رابطه موفق شود.

همین طور شما در شرایطی قرار دارید که فرصت های زیادی برای انتخاب وداشتن رابطه موفق خواهید داشت که اگر تصمیمتان به برقراری رابطه با این آقا باشد باید مدت دوسال را منتظر اتمام سربازیشان وسپس فراهم کردن شرایط کاری، مالی برای زندگی مشترک باشید.اینها همه در حالیست که ١) فرصت های زیادی را از دست خواهید داد٢) زمانتان را صرف سرمایه گذاری در رابطه ای کرده آید که نه از قبل دلبستگی بوده، نه شناخت درستی حاصل شده ونه شرایط ازدواج وجود داشته. پیشنهاد من به شما با توجه به زنگ خطرهای رابطه اینست که در این زمینه کمی با خودتان روراست باشید، معیارهای تان را برای ازدواج بررسی کنید وسعی کنید در این زمینه بالغانه  تصمیم بگیرید.

با سپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه