سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهترین زمان رفتن کودکان به مهدکودک چه سنی می باشد؟

پرسش

تاریخ ثبت : 19 اسفند 1397
2,102  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
باسلام و احترام
سوال من این هستش که کودکان رو از چه سنی میتوان در مهدکودک گذاشت؟ و آیا مهدکودک جهت رشد کودک ضرورت دارد؟ تاقبل از سنی که برای مهدکودک لازم می باشد حتما مادر تمام وقت باید در کنار کودک حضور داشته باشد؟(باتوجه به شاغل بودن برخی خانم ها شرایط چگونه می شود) و اینکه اگر کتاب های مناسبی که در این زمینه های تربیتی کودک از جهت اینکه مناسب مادران شاغل باشد رو ممنون میشم بهم معرفی کنید.
باتشکر

مهمترین سوال :
بهترین سن که کودکان باید یا لازم است به مهدکودک بروند چه سنی است؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
18 فروردین 1398 ساعت 00:08

پرسشگر گرامی سلام

در مورد سن مهد کودک رفتن کودکان پیشنهاد ما این است که زمانی که کودک توانایی و مهارت دفع  اختیاری ادرار و مدفوع خود را پیدا کرد که حدود 2 سال و نیمگی تا 3 سال معمولا است به مهد کودک برود. در این سن کودک نیاز به برقراری ارتباط با همسالان را دارد و برای او می تواند رفتن به مهد کودک او را با روابط اجتماعی و قوانین حاکم بر اجتماع بیشتر آشنا کند، قانون و اهمیت پذیرش آن را در جهت اجتماعی شدن می آموزد و دوست پیدا می کند و به طور کلی مهارت های ارتباطی اش را گسترش می دهد.  و برای او بودن در جمع امن همسالانش از ماندن در خانه به تنهایی به با وجود پرستار می تواند موثر تر باشد.

در خصوص سوال دیگرتان در مورد ضرورت حضور مادر ، پیشنهاد ما این است که تا قبل از 3 سالگی کودک از یک رویه با ثباتی در پرستاری و مراقبت برخوردار باشد و ترجیح به حضور مادر است ، اگر مادر شاغل است بهتر است که  کودک شرایط نگهداری باثباتی داشته باشد و در آن زمان که مادر نیست پیش یک مراقب ثابت حالا پرستار یا مادربزرگ یا خاله و عمه هر کس که بناست از او نگهداری کند بماند . چرا که اصلی ترین نیاز در این دوران که باید برآورده شود امنیت است و امنیت در این سن با وجود یک رسیدگی ثابت توام با حوصله و مهربانی برآورده می شود. و جابجایی های زیاد بین مراقبین می تواند برای کودک ناامنی ایجاد کند. حضور مادر هم بیشتر از کمیت ،کیفیت زمانی که با کودک می گذرانید هست که بسیار اهمیت دارد. بنا براین زمانی را که از کار برمیگردید حتما زمانی را به گذارند تایم کیفی ( بازی به قصد لذت) با کودک داشته باشید.

 برای تربیت کودکان کتابهایی را بهتان در پیوست معرفی خواهم کرد. و مجوعه دروس غیر حضوری که معرفی می کنم می تواند برای شما موثر باشند.

از اینکه به ما اعتماد کردید از شما سپاسگزارم

مونا گوشه - خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه