سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فردگرایی و لجبازی مادرم که تاثیرات منفی اش روی من که ازدواج کردم و بقیه بچه ها داره زندگی رو سخت میکنه

پرسش

تاریخ ثبت : 19 اسفند 1397
594  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
مادرم ۴۳ سالشه و ما ۴ تا بچه هستیم که فردگرایی و لجبازی و حسادت ایشون به شدت آرامش خونه رو بهم میزنه و بچه ها رو پرخاشگر و بی ادب کرده. من دختر ۲۳ سال هستم که بچه دومم و ۱ سال و نیم ازدواج کردم و تمام سعی ام کردم که همسرم از جزییات شخصیتی مادرم مطلع نباشه. پدرم آدم مهربانی هست که پاکی اش توو این سالها برام ثابت شده و اتفاقا همه اطرافیان حسرت داشتنش رو میخورن ولی مادرم شلوغ کار هست و از وقتی یادمه آرامش رو بهم زده تا مثلا قدرت نمایی کنه . این کارش انقدر روی ۳ تای دیگه تاثیر منفی داشته که واقعا از من کاری ساخته نیست. ساعت ها باید بهشون فکر کنم و باهاشون صحبت کنم و میونه رو بگیرم تا اوضاع اروم بشه و خیلی آزار دهنده است . احتیاج به کمک دارم چون هیچ جوره راضی به اومدن به مشاوره نمیشه

مهمترین سوال :
چطور راضیش کنم به مشاوره بیاد وقتی اصلا اشتباهاتش رو نمیپذیره

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
28 خرداد 1398 ساعت 20:23

پرسشگر گرامی سلام

نامه شما را خواندم، متوجه شرایط ناخوشایند و دشواری که به واسطه رفتار های آسیب رسانی که از مادرتان توصیف کردید شدم. همچنین اینطور فهمیدم که شما نگران تاثیرات منفی که روی بقیه اعضای خانواده می گذارد این رفتار ها هستید و می خواهید به سهم خودتان اقدامی موثر انجام دهید و فکر کردید که مراجعه به مشاور می تواند به ایشان برای حل مسائلشان کمک کند. اگر چه که شما راه حل مناسبی را پیدا کرده اید و می خواهید که پیشنهاد دهید. اما متاسفانه از آنجایی که ما کنترلی بر روی دیگران نداریم و نمی توانیم مجبور شان  کنیم به انجام کاری، شما می توانید تنها با توصیف شرایطی که می بینید و رفتارهایی که می بینید این گزینه را به مادر پیشنهاد دهید و اصرار شما به متقاعد کردنشان چه بسا با مقاوت ممکن است روبروشود.

اینطور از نامه تان دریافت کردم که شما سهم زیادی برای خودتان برای حل مشکلات اعضای خانواده قائل می شوید که این کار می تواند در طول زمان شما را فرسوده کند از خودتان بپرسید چه فکری باعث می شود که شما میانه دار خانواده باشید؟ از کی این نقش را برای خودتان تعریف کرده اید؟ بهتراست که با حفظ حریمی حد و حدود مسئولیت هایی را که برای خودتان در خانواده پدریتان تعیین می کنید را مشخص کنید. تا دچار خشم و یا فرسودگی که ممکن است اثرش را در خانه خودتان ببینید نشوید.

با تشکر از اعتماد شما

مونا گوشه 

خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه