سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب این فرد به عنوان شریک زندگی در صورت برگشت آیا درست است؟

پرسش

تاریخ ثبت : 19 اسفند 1397
847  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من دختر 27ساله هستم با فردی در اینستاگرام آشنا شدم پس از 5ماه دوستی ایشون به خواستگاری من اومدن شرایط این آقا این است که در خارج ازکشور زندگی میکنن اما شرط ایشون در روز خاستگاری مهریه 14 و اوردن کله پول جهیزیه خانواده من رد کردن شرایطشونو ایشون هم پس از مراسم خاستگاری قطع ارتباط کردن پس از گذشت یک ماه من با این آقا تماس گرفتم و ازشون خاستم که میتونم شرایطو قبول کنم اما ایشون رد کردن و گفتن که من سرد شدم و برای ادامه تحصیل به کشوری دیگه دارم مهاجرت میکنم اگرکه بشه باید 2سال برای اتمام تحصیل صبر کنی والان هم قطع ارتباطن بامن ،،من نمیتونم فراموش کنم وباورتموم شدن این رابطه برام خیلی سخته میشه آیا این فرد با توضیحات فوق علاقه ی واقعی داشته یا من صرفا برای ایشون یک گزینه بودم

مهمترین سوال :
آیا این امکان هست که فردی به راحتی شخص مورد علاقه خود طرد کند و به دنبال ادامه کار وتخصیل برود؟ ؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
28 فروردین 1398 ساعت 12:18

باسلام واحترام

باتوجه به توضیحاتتان ، علاقه و وابستگی شما به این آقا کاملا مشخص است ، در اینکه زمانیکه ارتباطی برقرار میشود وابستگی وعلاقه ایجاد میشودشکی وجود ندارد، اما اگر این وابستگی به قیمت ندیدن واقعیات شود ، وابستگی ناسالم است.در مورد شما به نظر میرسد این وابستگی باعث شده است که متوجه طفره رفتن وعدم برقراری عمیق این آقا با خودتان نشوید وبهانه های ایشان مبنی بر ادامه تحصیل، تعیین میزان مهریه وسردشدن را نبینید .

پیشنهاد من به شما اینست که یکبار ، به درستی ومنطقی این موضوع را بررسی کنید وبه جای مرور خاطرات وبرداشت های دلخواهتان به جای واقعیت ، بالغانه با این مسئله روبه روشوید ودر نهایت این رابطه را تمام شده بدانید. 

چرا که دلیل ایشان برای عدم برقراری رابطه جدی هرچه که باشد، مهم این است که ایشان نمیتواند کیس مناسبی برای سرمایه گذاری عاطفی وانتخاب فردی به عنوان شریک زندگی باشند.

اما مهمتر از تمامی این مسائل این نکته است که جایگاه ایشان در زندگی شما کجاست وعلت پافشاری شما برای بازگرداندنشان به رابطه چیست؟به نظر میرسدبررسی  این مسئله از اهمیت ویژه ای برخوردار است که علت اینگونه رفتارهای شما چیست؟

مثلا آیا ایشان دارای ویژگی های خاصی از نظر شماهستند که اینگونه می اندیشید؟یا اینکه از طردشدن در رابطه هراس دارید؟یا موارد دیگری که با چک کردن آنها ومدیریت ذهنیتان میتوانید به آنها پی ببرید.

به هر سوی بهتر است الگو ها ورفتارهای ناکارامد واشتباهتان را در این رابطه بررسی کنید ، وبپذیریدشما نیز مسؤل بعضی از اشتباهات واصلاح آنها هستید. 

در آخر اگر ما بدانیم بعد از یک شکست عاطفی از کدام بخش از رفتار ها وباورهایمان ضربه خورده ایم وبه اصلاح آنها بپردازیم ، گام مهمی برای زندگی خودمان وانتخاب ها یمان برداشته ایم.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته کامل مجموعه شخصیت سالمتر من (4 جلسه)
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه