سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

به رابطه برگردم یا نه؟!

پرسش

تاریخ ثبت : 20 اسفند 1397
1,013  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقت بخیر. من ۲۹ ساله ام. با اقای ۳۳ اشنا شدم که محل کارشون دور از تهران بودو ماهی۷ روز تهران بودند. سه سال به صورت دورادور همو میشناختیم و این سه سال دو بار پیشنهاد دادند من رد کردم. بار سوم دوست شدیم . کلن هشت ماه دوست بودیم.این هشت ماه تنها یک بار باهم بحث و دعوا داشتیم بدلیل اینکه ایشون برنامه اینده شو که چه موقع میخواد بیاد خواستگاری نمی گفت و من کاملن حس بلاتکلیفی داشتم.ازاول قصدشون ازدواح بود و جدی بودند اما حس جنگیدن و خواستنن و توی رابطه به من نمیدادند. من توی دعوا گفتم خواستگار دارم و مجبور شدم رد کنم و انتظار داشتم واکنشش طوری باشه که تلاش بیشتر کنه اما برعکس شد. بعد دعوا، یه هفته فکر کردیم و دوباره ادامه دادیم.اما بعد از اون، سرد و سرد تر شد تا اینکه یه روز حرف زدیم و من گفتم یه مدت دور باشیم بدون ارتباط. ایشون فشار کاری روشون بود و هر روز از اوضاع اقتصادی و زندگی مینالید و من واقعا اذیت میشم و انتظار دلگرمی داشتم با وجود دور بودن و مشکلات کاری خودم اماحرف و شکایتی نمیکردم. بعد سه ماه فاصله، اومدن و گفتن نمیتونم با دوری کناربیام و کات کردن ودوستانه جداشدیم

مهمترین سوال :
من اصلا انتظار نداشتم کات کنه و رابطه رو ول کنه کسی که این همه ادعای دوست داشتن داشت. خودم هم نمیخواستم کات کنم فقط به خاطر اینکه رابطه رو بهتر کنم یه مدت وقفه انداختم. این اقا خیلی از خصوصیات اخلاقی مورد نظر من و داشتند. خواستم بدونم اگه برگرده با توجه به اینکه من احساسم و اعتمادم به شدت لطمه خورده و خواهر و برادر من هم میدونستند رابطه مارو و در حال حاضر اصلن ذهنیت خوبی نسبت به ایشون ندارند. با توجه به همه مسایل جایز هست که برگردم یا نه کاملن فراموش کنم؟! و اینکه چه کارهایی باید بکنند تا من مطمن بشم که دوباره برگردم؟! در حال حاضر ما هیچ ارتباطی باهم ندازیم. و من تقریبا با این مساله کنار اومدم و از لحاظ روحی اکی هستم ‌. اما گاهی وقتی کسی ازم میپرسه اگه برگرده چیکار میکنی ذهنم واقعا درگیر میشه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
23 تیر 1398 ساعت 11:49

سلام پرناز گرامی

وقت شما بخیر


امیدوارم زمانیکه این پاسخ را میخوانید مساله شما تا حدودی مرتفع شده باشد. میدانم زمان زیادی از طرح این پرسش و پاسخ ما وجود دارد که به این واسطه از شما عذرخواهی می کنیم. با این حال به نظر میرسد با توجه به شرایطی که توضیح دادید ادامه این رابطه چندان کارآمد نباشد. و بتوانید در موقعیت های آتی در شرایطی متناسب و مطلوب تری سرمایه گذاری و تمرکز نمایید.



بازگشت در این برهه از زمان و با توجه به خصوصیاتی که از ایشان و وضعیت شان بیان نمودید چندان توجیه پذیر نیست. فراموش کردن امری امکان ناپذیر است و شما گاهی ممکن است به واسطه رویدادهای گذشته، متاثر شوید. 


اقدام و یا فعالیت های خاصی بصورت پیش فرض وجود ندارد که انجام دهید تا مطمئن شوید بازگشتی خواهد بود یا خیر ، وقتی تصمیمی میگیرید که مزایا و معایب آن را درنظر گرفته اید ؛ بنابراین به تدریج در خصوص آن انتخاب با اطمینان بیشتری گام برخواهیدداشت.


با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


توصیه های پیشنهادی
نکات اشاره شده در پاسخ
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه