سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج با مرد متاهل

پرسش

تاریخ ثبت : 21 اسفند 1397
1,697  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. دختری هستم 35 ساله ساکن تهران و دارای مدرک فوق لیسانس و در یک شرکت خصوصی کار میکنم. نزدیک به چهارساله که با یه آقایی مطلقه دارای مدرک لیسانس و شغلش نقاش ساختمونه و ساکن شماله که یه پسر11 ساله داره که حضانتش با مادرشه دوست هستم. البته ایشون قراره به خاطر من بیاد تهران و شغلشم عوض کنه. قراره که با هم ازدواج کنیم. ایشون وضع مالی خیلی خوبی نداره ولی خیلی دوستم داره. از همه لحاظ اخلاقی با هم خوب هستیم و مشکل خاصی نداریم. میخواستم بدونم که چه تصمیمی باید بگیرم. ممنونن

مهمترین سوال :
آیا ازدواج با این شرایط درسته؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
23 اسفند 1397 ساعت 19:31

درود بر شما بانو

توضیحات شما در مورد شریک عاطفی تان را خواندم. در خصوص پرسش شما این نکات مطرح است:

  1. محل زندگی ایشان
  2. شغل ایشان
  3. فرزند 11 ساله ایشان
  4. وضعیت مالی شان
  5. رسوم مربوط به خواستگاری و ازدواج

 

1- آیا محل سکونت ایشان در حال حاضر مورد قبول شما هست یا خیر؟ این احتمال را در نظر داشته باشید که شاید ایشان نتواند به شهر شما نقل مکان کند. در مورد ازدواج، نمی توان با اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد (که شاید هم هیچوقت صورت نگیرد) تصمیم گیری کرد. شما بایستی شرایط حال حاضر ایشان را در نظر بگیرید و براساس اینکه با خواسته شما هماهنگ است یا خیر تصمیم بگیرید.


2- نوشته اید که " قراره به خاطر من... شغلشم عوض کنه". همانطور که خدمت شما عرض شد بهتر است شرایط کنونی ایشان را در انتخاب تان لحاظ کنید نه چیزی که قرار است انجام شود چون ممکن است این اتفاق نیفتد. یعنی ایشان نتواند شغل دیگری برای خود ایجاد کند یا بیاید. اگر شما نمی توانید شغل ایشان را بپذیرید بهتر است تامل بیشتری بفرمایید و در این مورد با خودتان صادق باشید.


3- وجود این فرزند و مسئولیتی که ایشان در قبال فرزندش خواهد داشت سبب می شود که رابطه این آقا با همسر سابقش هیگاه به طور کامل قطع نشود. آیا این مسئله برای شما قابل قبول است؟ همچنین فرزند نوجوان ایشان نیز حتماً با پدر خود در ارتباط خواهد بود و شاید بخواهد در برهه هایی هم با پدرش زندگی کند؛ نظر شما در این مورد چیست؟ و اینکه لازمست چک کنید که ایشان در رابطه با فرزندش چه انتظاراتی از شما دارد و آیا شما قادر به برآوردن انتظارات ایشان هستید؟


4- نوشته اید: ایشون وضع مالی خیلی خوبی نداره . در مورد ازدواج لازمست که توقعات مالی طرفین از قبل مشخص باشد. چک کنید: وضع مالی خوب از نظر شما چه آیتمهایی دارد و ایشان با خواسته شما چقدر همخوانی یا تفاوت دارد؟ شرایط ایشان تا چه تامین کننده خواسته مالی اقتصادی شماست؟ اگر ایشان به شهر شما مهاجرت کرد و شغلش را از دست داد چه تمهیدی برای آن اندیشیده است؟ از حقوق خود چه مقداری را برای فرزندش هزینه خواهد کرد و چه میزانی را به زندگی مشترک خود اختصاص خواهد داد؟


5- نظر خانواده شما و نظر ایشان در مورد مرسومات خواستگاری و ازدواج چیست؟ آیا ایشان تمایل به گرفتن جشن عروسی برای شما دارند؟ در نظر داشته باشید که در عرف جامعه ما نظر خانواده در ازدواج جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است. یعنی حتی اگر خود شما هم راضی شوید که مرسومات معمول را نادیده بگیرید، عدم رضایت خانواده می تواند سبب ایجاد برخی مسائل و تنشها شود. آیا خانواده شما مجموع شرایط ایشان را می دانند و پذیرفته اند؟


دوست خوبم، قابل درک است که شما بخواهید در این سن تشکیل خانواده داده و ازدواج کنید. اما برای اینکه بتوانید ازدواجی مثبت داشته باشید که تامین کننده رضایت خاطرتان باشد خدمت شما توصیه می شود مواردی را که عرض شد با دقت بررسی کنید و نهایتاً تصمیم بگیرید که بیشترین فایده را برای شما داشته باشد.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی مقاله/فیلم
چه چیزهایی را در خواستگارمون سریعاً چک کنیم؟

توصیه های پیشنهادی
چک کردن موارد 1 تا 5
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه