سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطور باید برخورد کنم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 30 شهریور 1397
1,921  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من دختری بیست و سه ساله هستم. یک ساله با آقایی بیست و پنج ساله در محیط کار آشنا شدم. ارتباط همکاری ما کم کم تبدیل به ارتباط دوستانه شد و ایشون تو حرف و رفتارش نشون ميداد که از من خوشش اومده. به جایی رسيد که تو محيط کار همه فهمیده بودند. من هم بهش علاقه داشتم. ولی هیچ پیشنهادی برای برقراری رابطه نمیداد. شنیده بودم که ممنوعیت رابطه تو محیط کار رو بهونه کرده. چند ماه پیش، از شرکت بيرون اومدم و یک ماه بعد هم اون از شرکت بیرون اومد. هیچ حرفی در مورد رابطه به من نزد. من هم جرات اینکه بخوام قصدش رو بپرسم نداشتم.
تا اینکه تو مهمونی یکی از همکاران سابق به هم خیلی نزدیک شدیم، احساس کردم که حسش به من بیشتر از یک دوست ساده شده. من هم کارهاش رو به پای دوست داشتنش گذاشتم و چیزی نگفتم. روز بعد وقتی دیدم صحبتی از روز قبل نمیکنه، اين جرات رو به خودم دادم و ازش پرسیدم که با کسی هستی؟ من اجازه نمیدم کسی بیشتر از حدش به من نزدیک بشه، اگر چیزی نگفتم چون طرف رو دوست داشتم. الان هم باید یه چیزهایی مشخص بشه. کلا خودش رو بی خبر نشون داد و گفت رابطه ای که من ازش حرف میزنم چیزی نیست که اون بخواد و بتونه که متصور باشه.

مهمترین سوال :
من گیجم از رفتارش و فکر میکنم من بی جنبه بودم و بد برداشت کردم کارهاش رو. نميدونم چطور باید با این قضیه کنار بیام؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
09 مهر 1397 ساعت 15:58

سلام دوست گرامی


توضیحات شما رو خواندم. به نظر میرسه جلوه های کلامی و رفتاری ایشان  برای برقراری ارتباط با شما فاقد ثبات و همخوانی لازم باشن. این تناقض، موجب  ادراک متفاوت شما از این رابطه شده. و حتی در پاسخ تون به حضور مجدد ایشان در مهمانی، اثرگذار بوده است.


 وقتی قدرت رفتار  ایشان در برخورد نزدیک با شما، پس از یک دوره ی خاموشی ، افزایش پیدا میکنه، میزان برداشت تون از علاقه ی ایشون به تشکیل رابطه، چندین برابر بیشتر از شدت اولیه  تخمین زده میشه. ذهن در ادراک این شرایط ، با هر نشانه ای به ظاهر مثبت از فرد مقابل ، پیام ها رو تصاعدی محاسبه میکنه. که با واقعیت موجود متفاوت خواهد بود.


با این حال به نظر میرسه ایشون از ابتدا  برنامه ای مشخص و مدون برای تداوم این رابطه نداشته. و ابرازات هیجانی جسته گریخته ش نیز، پیامد شرایطی بوده که در آن لحظات حضور داشته. پاسخ شما نیز به رفتارهای ایشان تابع انتظاراتی بوده که در ذهن متصور بوده اید. که با خواسته های او متفاوت بوده. 


یکی از مهارت های اساسی در برقراری رابطه عاطفی، اتخاذ موضع صریح و  مطرح نمودن پرسش های بموقع ست. که به نظر میرسه  این نکات در موقعیت مناسب از سوی شما ابراز نشده. و بیان آن در زمانی دیگر و پس از رویارویی نزدیک تر ، موجب اتخاذ موضع پرتنش  از سوی شما گردیده ست.

پیشنهاد می شه در ابتدای یک رابطه عاطفی این موارد رو مدنظر داشته باشید. جراتِ پرسیدنِ به موقع مواضعِ فرد مقابل در خصوص رابطه، باعث میشه چارچوب رابطه و همچنین موضع شما در خصوص چگونگی برخورد با آن رابطه، در آینده، بهتر ترسیم بشه.


در انتها مطالعه دروس غیر حضوری  ساختن رابطه عاطفی بدون شکست  جهت شناخت و آگاهی بهتر از رابطه عاطفی و همچنین راهکارهای مناسب با آن حضور شما پیشنهاد می شود.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری


معرفی درس:
ساختن رابطه عاطفی بدون شکست

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 9
کارآمدی پاسخ : 10
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه