سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

درخواست اتمام زندگی مشترک توسط همسرم

پرسش

تاریخ ثبت : 18 بهمن 1397
852  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
ازدواج من چهارده سال قبل به صورت سنتی و با پافشاری از طرف همسرم شکل گرفت دو سال بعد از ازدواج بعداز به دنیا آمدن فرزند اول همسرم وارد یک رابطه با منشی شرکت خود شد که هر بار با شک کردن من موضوع را انکار و جریان را به نحوی مدیریت میکرد بعد از گذشت پنج سال موفق به فاش کردن این ارتباط شدم و با پادرمياني خانواده و خواست همسرم ارتباط تمام شد بعد از آن ماجرا خودم به درخواست همسرم. نزد اومشغول به کار شدم بعد از چهار سال طی یک. ماجرای دادرسی یک خانم وکیل را به همسرم معرفی کردم که این ماجرا مصادف شده با به دنیا آمدن فرزند دومم همسرم بعد از گذشت چند ماه وارد ارتباطی با خانم وکیل شد و از همان ابتدا خواستار اتمام زندگی مشترک شد. با این اوصاف که با راهنمایی خانم وکیل. اقدامات زیادی برای خاتمه هرچه سریعتر بدون پرداخت مهریه انجام گرفت و هم اکنون بدون هیچ دلیلی مجددا اعلام به رضایت برای ادامه زندگی نموده و در این مدت با کلیه کسانی که برای برطرف کردن مشکل پیش آمده پادرمياني کرده اند به بدترین شکل برخورد کرده و با همه نزدیکانش من جمله خواهرها و برادرش قطع ارتباط کرده حال بازگشت من صحیح است با وجود دو فرز

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

شایان غدیری
شایان غدیری
28 اسفند 1397 ساعت 19:22

سلام بانوی گرامی

وقت شما بخیر


نامه شما را خواندم. در شرایط سخت و متعارضی قرار گرفته اید. در طی چهارده سال زندگی مشترک ، که آغاز آن با پافشاری از سوی همسرتان شروع می شود ، در دو مرحله ی حساس از روابط زناشویی ، آن هم  مصادف با تولد دو فرزندتان، با دو رویدادِ روابط فرازناشویی از سوی همسرتان مواجه شده اید.  نخستین مرحله، با پافشاری خانواده و همسرتان این رابطه ادامه می یابد. و هم اکنون در دومین مرحله نیز مجددا با خواست و رضایت همسرتان برای از سرگیری زندگی مشترک روبرو می شوید.


وقتی مدلِ کلی این زندگی را با توجه به چند خط پرسش و با درنظر گرفتن رویدادها و پاسخ های متقابل مرور و بررسی میکنم به نظر می رسد در این سالها، شکل رفتارهای شما در برخورد با چنین اتفاقاتی، تحتِ تاثیر فشارها و تمایلات یک جانبه همسرتان، در موضعِ انفعال و تسلیم بوده است. هرچند در تجربه ی چنین اتفاقاتی، احساسات بسیار آزاردهنده و دردناکی را تجربه کرده اید، با این حال به نظر می آید ظاهرا این همسرتان است که دارد هربار با پیام های متناقضش، خواستار ادامه زندگی مشترک می شود و شما بازهم خود را در موضع تردید و انفعال میبیند. حتی در برهه ای از زمان پس از رویداد نخست، شما با درخواست همسرتان نزد او مشغول به کار می شوید. در واقع، پیوسته نقش پررنگ خواسته ها و فشارهای همسرتان و پاسخ های انفعالی و اطاعت گونه از سوی شما،  شکلِ روابط مشترک در طی چهارده سال زندگی را اینگونه ترسیم کرده است. و احتمالا این ذهنیت در ایشان ایجاد شده که عدم تعهد و پایبندی به روابط زناشویی، مکافات چندانی در پی نداشته و ظاهرا می تواند در صورت تکرار، مجددا با پافشاری خود و چشم پوشی همسر ادامه یابد.


اینکه ارتباط و همبستگی دو رویداد روابط فرازناشویی ،  آن هم پس از نخستین  روزهای تولدِ دو فرزندتان چگونه است، خود جای بررسی بیشتر و دقیق تری دارد. اینکه توجه و مراقبت های  مادری حین فرزندپروری در نخستین ماههای پس از تولد در این رابطه چه تاثیر در این رویدادها داشته  با دیتاهای بیشتری می تواند قابل ردیابی و بررسی باشد.


با این حال فارغ از تاثیر این زمینه ها، در ایجاد چنین ارتباطاتی ، ماهیت ورود به چنین روابطی ، قابل پذیرش نیست. شرایط کنونی تان مهم و قابل تامل است. داشتن دو فرزند در کنار مشکلات حل نشده ای که به همراه گذشته سختی این تصمیم را برای شما چندبرابر کرده است. با این حال وقتی اثرات مهم چنین حوادثی را و احتمال بروز آنها را پیش بینی میکنیم ممکن است آسیب های پیش رو  در قالب الگوهای تکرار شونده از سوی همسرتان و پاسخ های تسلیم از سوی شما،  به مراتب صدمات بیشتری را به ساختار خانواده وارد نماید. 


لذا پیشنهاد میکنم در شرایط کنونی فارغ از اینکه تلاش های یک جانبه همسرتان چگونه است، خودتان با درنظر گرفتن محدودیت ها ، تنش های اخیر و  صدمات تکرار شونده چنین روابطی ، در خصوص ادامه و یا عدم ادامه آن تصمیم مشخص و روشنی بگیرید. در این زمینه با ایشان گفتگو نموده  و خواسته ی جدی و صریح تان را برای سرانجام این رابطه به اطلاع او برسانید. دیدگاه ما بر این است تا زمانیکه چنین الگوهایی در زندگی مشترک تکرار شوند،  احتمال بروز چنین وقایع و تنش هایی زیاد است. مگر آنکه بخواهید ساختار این رابطه را به نحوی زیربنایی بهبود بخشید.

در این میان در صورت تمایل می توانید  از یک زوج درمانگر نیز کمک بگیرید.



با تشکر از اعتماد شما

شایان غدیری

خانه توانگری


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه