سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

میگوید عاشق من است...

پرسش

تاریخ ثبت : 08 اسفند 1397
946  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
ده ساله ازدواج كردم و كاملا براساس ميل خودم دوتا بچه دارم.
چند سال پيش يكي از اقوام همسرم كه خيلي صميمي بوديم بهم ابراز علاقه كرد. براش توضيح دادم كه كار كاملا اشتباهي هست و قطع رابطه كردم. اما الان بعد از گذشت چند سال با وجود اینکه ازدواج کرده، باز هم همون حرف ها رو تكرار كرد و ازم خواسته يه راهي جلوي پاش بزارم كه بتونه فراموشم كنه. میگه كه هيچ نظري بهت ندارم و اصلا نميخوام زندگيت رو بهم بزنم، فقط نميدونم چطور با خودم كنار بيام كه مدام بهت فكر نكنم؟ ميگه تو اين چند سال هر كاري كردم دوستت نداشته باشم نشده و هر بار به دوست داشتن فكر ميكنم اول فكر شما مياد تو ذهنم.

مهمترین سوال :
من نميدونم چه جوابي بهش بدم، خيلي نصيحتش كردم كه بهم فكر نكنه، ولي همچنان فراموش نميكنه.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

نرجس رهنما
نرجس رهنما
25 فروردین 1399 ساعت 17:36

دوست عزیز ، سلام. 

نامه ی شما را خواندم. احساس نامطلوب ناشی از تلاش برای جلوگیری از فاجعه ی خیانت توسط شما قابل درک است . 

 خیانت ابعاد گسترده ای دارد، هر گونه روابط پنهانی و خارج از چهارچوب و بدون اطلاع یکی از طرفین رابطه که منجر به درگیر شدن احساسات ، افکار و عملکرد فرد در رابطه ی پنهانی دیگری شود _حتی اگر یکطرفه باشد_ خیانت محسوب میشود. بر خلاف تصور عموم خیانت فقط شامل روابط جنسی نمیشود و هر گونه رابطه ی پنهانی اعم از   تلفنی ، مجازی، ارسال پیامک ، مکالمات پنهانی  با محتوای احساسی و عاطفی و ... خیانت محسوب می گردند و متاسفانه خیانت همیشه هر دو طرف یک رابطه ی پنهانی را درگیر خود میکند. در مواردی که خیانت به صورت یکطرفه  اتفاق می افتد همانند مورد شما ، معمولا یکی از طرفین در پی ارضای حس لذت جویی خود خارج از چهارچوب دست به رفتارهایی می زند که طرف مقابل را در ابتدا از احساس خود مطلع کرده و سپس تلاش میکند او را هم در دام این رابطه بیندازد.  بنابراین هر دو به نوعی وارد چرخه ای معیوب میشوند تا آنجا که یکی از طرفین رابطه قربانی شود و حتی در مواردی مجبور به باج دادن به فرد خیانت کار به خاطر حفظ رابطه ی قبلی خود شود. 

  بد نیست بدانید رفتاری که شما برای بیرون راندن فردی که قصد خیانت دارد از  حوزه ی روابطتان انجام داده اید_نصیحت کردن و توضیح دادن مبنی بر اینکه کار ایشان اشتباه است_  اقدام موثری نیست  زیرا هر چقدر شما سعی در توجیه طرف مقابل دارید متاسفانه به همراه او بیشتر و بیشتر در باتلاق خیانت فرو می روید . 

با توجه به آنچه مرقوم فرمودید ، عدم توانایی ایشان در فراموش کردن شما مشکلی نیست که  از آنِ شما باشد،  بنابراین شما وظیفه ای در قبال ایشان ندارید لذا لازم است دست از نصیحت ایشان برداشته و رفتارهای خیانت گونه و پنهانی ایشان را تقویت نکنید و از تداوم آن با بی توجهی کردن  جلوگیری کنید. 

لذا هرگونه راه ارتباطی ایشان با شما باید مسدود گردد و  اگر ایشان به هر دلیل و بهانه ای و به هر طریقی احساس خود را بار دیگر با شما در میان گذاشتند به صورت کاملا جرئت مندانه بیزاری خود را نسبت به رفتار ایشان اعلام کنید و کاملا قاطعانه ابراز کنید که زندگی خود را  دوست داشته و برای حفظ و تداوم آن تلاش میکنید. 

خاطر نشان میکنم که بهترین راه برای حفظ کانون گرم خانوادگیتان این است که ایشان را به طور کامل از دایره ی روابطتتان بیرون برانید و به طور جدی و متعهدانه و با انرژی به زندگی خود بپردازید و از هر گونه خطری زندگی خود را مصون بدارید.  

در نهایت تهیه درس در جست و جوی خویشتن ۶ ، بانو ناهید معتمدی را به شما پیشنهاد میکنم. 


با آرزوی خوشبختی برای شما🌿


نرجس رهنما _ خانه توانگری طوبی. 





معرفی درس
بسته کامل مجموعه در جستجوی خویشتن (6 جلسه)

توصیه های پیشنهادی
حذف سریع ایشان از دایره روابط.
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه