سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

دچار تردید شده ام

پرسش

تاریخ ثبت : 12 اسفند 1397
1,177  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. خانم بیست و هشت ساله هستم که مدت ده ماه است که تصمیم به اتمام رابطه سه ساله (عقد) گرفته ام. دلیل آن هم فحاشی همسرم بعد از یک جر و بحث ساده بود. به فاصله کوتاهی پس از آن متوجه خیانت ایشان از طریق اینستاگرام شدم که به دنبال آشنایی و دوست یابی بود. تصمیمم برای طلاق جدی تر شد. از دو مشاور کمک گرفتم. یکی از آنها بعد از شنیدن رفتارهای همسرم، تشویق به طلاق کرد و دیگری تصمیم را به عهده خودم گذاشت. وکیل گرفتم و مهریه را به اجرا گذاشتم، دلیل آن هم طلاهایی بود که بابت خرید خانه به همسرم داده بودم و ایشان حاضر به پس دادن آنها نبود. بعد از آن ایشان دو سه مرحله از طریق خانواده و دوست و همکار ابراز پشیمانی و درخواست بازگشت کردند، اما من در آن شرایط اصلا نمیتوانستم حتی با ایشان صحبت کنم و سعی در عدم ارتباط داشتم.

مهمترین سوال :
اکنون بعد از گذشت ده ماه با طولانی شدن پروسه دادگاه، دچار دلتنگی و سردرگمی شدید شده ام که به بازگشت فکر میکنم، درحالی که خیلی چیزها و رابطه ها از بین رفته، بسیار تمایل به صحبت کردن با ایشان دارم اما تردید دارم که این کار درست است یا خیر؟ چون اصلا در شرایط روحی خوبی نیستم و آرام و قرار ندارم، نمیتوانم تصمیم درستی بگیرم، راهنمایی ام کنید که برقراری مجدد این رابطه درست هست یا نه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

ساجده ودودی
ساجده ودودی
10 بهمن 1398 ساعت 07:47

سلام بانو 

نامه شما را خواندم. از اینکه در شرایط بسیار دشواری به سر می برید متاثر شدم. این وضعیتِ ناتوان کننده، بر احساس و تمایل شما تاثیر زیادی گذاشته. با این حال ادامه این وضعیت براتون طاقت فرسا خواهد بود.

ما بابت آگاهی هایی که در زندگی به دست می آوریم الزاما همیشه احساس خوبی نخواهیم داشت. برخی از آنها به واسطه تاثیر عمیقی که بر ما میگذارند تنش هایی را نیز برایمان به همراه دارند. تصوری مبنی برا اینکه آیا تمام راهها تلاش ها و انتخاب های گذشته اشتباه بوه اند؟ مسلما ما بابت دانستنِ واقعیت هایی از زندگی، هزینه هایی نیز می دهیم که البته به مراتب پایین تر از هزینه هایی ست که در آینده به واسطه ندانستن آن خواهیم پرداخت.


نوشته اید بعد از یک فحاشی تصمیم به جدایی گرفته اید . 

سوالی که برایم به وجود آمد این بود که چه چیزی باعث این تصمیم شتاب زده شد؟ فقط یک فحاشی؟ آیا عوامل دیگری دخیل نبوده اند؟ زیرا که روزهای بد زیادی ممکن است در طول زندگی مشترک به وجود آیند. مهم شیوه مدیریت آنهاست. قرار نیست یک ازدواج همیشه روزهای خوب داشته باشد. 

من پیشنهاد می کنم قبل از هر اقدام و تصمیمی سهم خودتان را نیز در این رابطه ببینید صرف نظر از اینکه طرف مقابل تان چقدر مقصر هستند . 

همچنین توصیه دیگر من این است که در کنار یک زوج درمانگر قرار بگیرید تا با بررسی دقیق موضوعات پیش آمده تصمیم عاقلانه و محکمی اتخاذ کنید . 


از اعتماد شما سپاسگزاریم

ساجده ودودی

خانه توانگری


معرفی کتاب
ازدواج بدون شکست / ویلیام گلاسر / علی صاحبی

معرفی درس
رابطه عاطفی بهتر
مجموعه نبوغ عاطفی 3
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه