سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

انتخاب فردی که در روابطش قاطعیت برخورد ندارد.

پرسش

تاریخ ثبت : 06 فروردین 1398
980  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
من دختری ۳۲ساله هستم که مدت ۷ماه هست که با پسری وارد رابطه شدم که درحال جدا شدن از دخترخاله اش که کمتر از ۸ماه در عقد ایشان بود . چیزی که بعد از ۷ماه به شناخت رسیدم اینکه،ایشان فرد بسیار سالم،خوش قلب،مهربان و وفادار ،صادق اما فاقد قاطعیت در برخورد با توهین ها یا حق خوری ها هستن،خیلی صبو ر و با حوصله ،بیشتر مدارا می کنن و این باعث شده حتی خانواده خودش بهش احترام نزارن.این عدم قاطعیت باعث برخورد های بی ادبانه خانواده اش به من هم شده،الان به این نتیجه رسیدم که همسر قبلی که فقط ۸ماه در عقد هم بودن هم به خاطر این دخالت ها دارن جدا میشن ،اما من به خاطر اینکه ۳سال هست جدای از خانواده ام زندگی می کنم ،دخالت های خانواده ام رو ندارم ،اما اون این مشکلات و داره به من گفته که به محض آنکه دادگاه های طلاقش تموم بشه و قرداد کاریش که با مشارکت خانواده اش هست تموم بشع،وابستگی و ارتباط و دخالت های خانواده اش رو به حداقل میرسونه ، ضمنا مشکلات زیادی در مورد خانواده اش هست ،یک نوع از هم گسیختگی،که اینجا امکان توضیح بیشتر نیس.

مهمترین سوال :
سوالم اینه که با توجه به عدم قاطعیت و مهربونی و صبری که داره می تونه به حرفش عمل کنه؟ایا من به این رابطه ادامه بدم؟اون هدفش ازدواج با من هست ،اما من دچار شک شدم.آ یا سطح تحصیلات پایین تر اون می تونه در آینده مشکل ساز بشه؟ و اینکه ۳سال از من کوچکتر هست می تونه باعث اختلاف بشه؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
26 خرداد 1398 ساعت 00:40

باسلام و احترام

از اینکه مارا معتمد خود دانستید سپاسگزارم.

با توجه به نکاتی که فرمودید،مواردی مطرح میشود که زنگ خطرهای جدی برای یک رابطه می‌باشند که در صورت بی توجهی به آنها و قضاوت سطحی میتواند منجر به اتخاذ تصمیم نادرست شود.مورد اول اینست که این آقا هنوز تکلیف رابطه اولشان مشخص نشده و در گیرودار طلاق هستند که رابطه با شما را آغاز کرده اند، این درحالیست که برقراری رابطه مجدد نیاز به این دارد که اول تکلیف رابطه قبلی مشخص شده باشد ثانیا مدت زمانی را فرد برای بازسازی روانی  داشته باشد تا بتواند درست ومعقول وارد رابطه شود ، که این اتفاق در مورد ایشان رخ نداده است. مورد دیگر اینکه مهربانی وقاطعیت دو مقوله سوا از هم است که هرکدام تأثیرات جدا ومهمی را در روابط خواهند داشت ونمی توان به صرف وجود یکی، دیگری را نادیده گرفت.گاهی اوقات عدم قاطعیت افراد با نوعی همدلی و مهربانی تلفیق میشود که نشأت گرفته از مهرطلبی افراد است که به دنبال تایید و تصویب دیگرانند وقصدشان از اینگونه رفتارها راضی و قانع کردن اطرافیانشان است.پارتنر شما در رابطه اش نداشتن قاطعیتش را به مواردی مانند شریک کاری بودن ویا جدایی از همسرشان ربط میدهند درصورتیکه داشتن قاطعیت مهارتی است که برای داشتن ارتباط درست با دیگران ،مهارتی به نام جرأت ورزی. بسیاری از افراد در روابطشان از روشهای مختلف مثل رفتارهای انفعالی، قاطعانه،پرخاشگرانه استفاده میکنند که بهترین سبک رفتار ،قاطعانه است که در آن شخص عقاید و احساسات خود را با رعایت اصل احترام به دیگران و ملاحظه حقوق آنها ابزار میکند و ازحقوق خود نیز به شایستگی دفاع می کند. روش قاطعانه مانع از این میشود که دیگران از شخص سوء استفاده کنند . قاطع بودن بدین معناست که شخص باید بر هراس‌های خود چیره شود و از حق خود دفاع کند ، حال شخصی که این قاطعیت را ندارد  ، مثل این آقا در بسیاری  از اوقات نمی تواند احساسات خود را ابراز کند، چرا که نگران است دیگران با ایشان مخالفت کنند.همچنین اینگونه رفتارها میتواند نشانگر ترس ایشان از طرد شدن باشد ، بنابراین ترجیح می‌دهند منفعلانه با اندیشه های دیگران موافقت کنند. وراه محافظه کار ی را در پیش گیرند. بنابراین اگر شخصی اینگونه درگیر تله های شخصیتی است که به جای بررسی آنها وسعی در اصلاح آنها ، اشتباهاتش را به دیگران یا عوامل بیرونی ربط میدهند وسهم خود را در این مسايل نمی‌بینند بهتر است برای سرمایه گذاری عاطفی با چنین شخصی کمی صبر کنید. 

اما سوال اساسی تر که مطرح میشود  اینست که تردید شما باوجود چنین اشرافی که به مشکلات ایشان دارید چیست ؟ چرا وارد رابطه با شخصی که هنوز تکلیف رابطه اولش مشخص نشده است و اینگونه منفعلانه برخورد میکند شده اید؟ آیا به نظر شما برای داشتن رابطه موفق و جدی به چیزی فراتر از مهربانی و دلسوزی نیاز نیست؟ آیا فردی که بر ای ازدواج اقدام میکند نباید به بلوغ فکری و روانی رسیده باشد؟ بلوغ روانی یعنی اینکه حداقل تکلیفش با خودش روشن باشد ، بداند هدفش از برقراری رابطه چیست ؟ برای شروع واتمام یک رابطه میداند چگونه رفتار کند.

ضمن اینکه شخصی که برای عدم قاطعیتش اطرافیان رابهانه قرار می‌دهد از کنترل درونی ضعیفی برخوردار است ، واگر با این بینش ازدواج کند نمی‌تواند سهم خود رادر ایجاد مشکلات ببیند و مسولیت آنها را بپذیرد وبرای آنها کاری کند .همین طور این ویژگی باعث می‌شود نیازها و خواسته های دیگران در الویت قرار گیرند .

بنابراین اهمیت مواردی که مطرح شد به حدیست که پایین بودن تحصیلات یا کمتر بودن سن ایشان از شما تا زمانیکه بسیاری از مسايل ومشکلات شخصیتی ایشان اصلاح نشود در کمترین درجه اهمیت قرار دارد.

با سپاس از اعتماد شما 

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
بسته ازدواج مثبت 360
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه