سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا باید بسوزم و بسازم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 06 اردیبهشت 1398
1,084  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام و خداقوت. من و همسرم حدود هفت ساله ازدواج کردیم. دو سال عقد بودیم. از دوران عقد یک سری اختلافات داشتیم سر تفاوت های فکری. ایشون خیلی اهل کار کردن نبود. دخالت خانواده اش و حمایت نکردن ازش از جمله مشکلات دیگر ما بود. قول سربازی داده بود اما نرفت، درسش رو هم نصفه نیمه رها کرد. به هیچکدوم از وعده هایی که داده بود عمل نکرد. چند بار شغلش رو عوض کرد. اما باز هم موفق نشد. خیلی تنبلی میکرد توی کارش. من رو تامین نمیکرد. هرچی میخواستم، میگفت ندارم، نمیتونم. اختلافات ما بالا گرفت. اما هر بار به خاطر بزرگترها ادامه دادیم. تا اینکه باز به خاطر تغییر شغل اصرار کرد که محل زندگی مون رو عوض کنیم. باز به اصرار خانواده ام راضی شدم که باهاش برم توی یک روستا زندگی کنم.
اخلاق ایشون اوایل خیلی بهتر بود. کم کم عصبی و بد اخلاق شد. توجهش به من خیلی کم شد، من یه مدت مریض شدم و یک ماه بیمارستان بستری بودم. واقعا افسرده شده بودم. خیلی تلاش کردم بچه دار بشیم، ولی اون زیاد مایل نبود. دو سال رو به خاطر اینکه بره سربازی خانواده من بهمون خونه دادند که زندگی کنم تا اون از سربازی برگرده. ولی اصلاً نرفت و حتی با خانواده ام دعوا کرد و اصرار که از اون شهر بریم. یه اخلاق بدی که داره بدبین و شکاکه و زمانی که میخوام برم بیرون حتما کسی رو با من میفرسته. نذاشت درس بخونم و سرکار برم. ولی دیگه اینقدر تلاش کردم تا دانشگاه قبول شدم. هر روز بهم میگفت اصلاً چرا میخوای بری درس بخونی؟ یک سال هستش که میرم دانشگاه، اون هم با اصرار زیاد خودم. ولی خیلی اذیت میکنه. همش چک میکنه من رو. واقعا خسته شدم، از رفتارش، از بی احترامی هاش. فقط به خاطر اینکه برادرش یک بار جدا شده راضی به جدایی نمیشه. دیگه بهم اهمیت نمیده و چون مثل اول ازدواج هر چی میگه چشم نمیگم بهم تهمت میزنه و میگه هرزه ام و مشکوکم و با کسی هستم. مشاوره هم نمیاد اون و کسی رو قبول نداره و حاضر نیست پول خرج کنه، فقط میگه تو باید درست بشی.

مهمترین سوال :
آیا با توجه به اینکه من بیست و هفت سال دارم و همسرم سی و دو سال و اینکه تهدیدم میکنه که اگه طلاق بگیری باید تاوان پس بدی، بهم میگه باید همه بدونند چرا جدا شدیم و تو عمر من رو هدر دادی.
آیا باید برم سراغ دادگاه؟ (هرچقدر هم زمان ببره؟) خانواده ها نمیتونند کمکی بهمون بکنند. آیا با این شرایط باید ادامه بدم و بسوزم و بسازم؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
16 دی 1398 ساعت 12:31

باسلام و احترام

دوست عزیز نامه شما را کامل خواندم و از شرایط پیش آمده بسیار متاسفم.

تشکیل زندگی و انتخاب یک فرد به عنوان همسر باید از فیلترهای متعددی عبور کند، به طور مثال مشاوره، مطالعه، بررسی فرد مقابل، معاشرت بیشتر با آن فرد و سایر مواردی که لازم است پیش از انتخاب قطعی انجام شود. به طور کلی گذشتن از این مراحل است که به صورت نسبی باعث میشود که ما مطمئن تر بتوانیم وارد مرحله انتخاب نهایی شویم. 

اما اکنون شما در حال زندگی هستید  تمایل به بهبود و بهتر کردن شرایط را دارید. با کمک  مطالعه و استفاده از منابع مختلف، سطح آگاهی خود را بالا ببرید، ذهنتان را پالایش و در مرحله اول به خود کمک کنید، تا پس از آن بتوانید بر بروی همسرتان نیز تاثیر بگذارید، تا با آرامش بیشتری به ادامه مسیر زندگی بپر دازید. تغییر شرایط و رفتار از سمت شما میتواند در روند کارکردی همسرتان هم مغید واقع شود. 

مسیر جدایی و طلاق یک مسیر پر از فراز و نشیب می باشد. با توجه به توانایی ها و موقعیتی که در آن هستید به این گزینه فکر کنید و حواستان باشد در مسیری قرار نگیرید که بار روانی شما را چند برابر کرده و موجب به هم ریختگی زندگی، ذهنی و روانی شما شود.  

قدم اول می تواند تلاش برای تغییر دیدگاه و ذهنیت خود و همسرتان و در نتیجه تغییر روند زندگی با تجربه ی مسیرهایی باشد که تا کنون مد نظر نداشتید، این تغییرات باعث می شود که زندگی شما رنگ مطلوب تری را به خود بگیرد.

قدم بعدی اما وقتی اتفاق می افتد که با تمام این تغییرات اطمینان حاصل کنید راهی برای بهبود کیفیت این زندگی نیست. در چنین حالتی قطعا بهترین راه، فراهم آوردن مقدمات جدایی است، چرا که پایان دادن به شرایطی که آرامش شما را از بین برده و تحت الشعاع خود قرار داده است، با استفاده از هر ابزاری و در هر شرایطی بر تمام مسائل دیگر ارجحیت دارد.


سپاسگزار اعتمادتان هستیم.

فاطمه رسول زاده

خانه ی توانگری طوبی


معرفی کتاب
پیش رفتن با همدیگر،تالیف،فیلیس ملیر،ترجمه فرشاد بهاری.

معرفی درس
مقدمات کلیدی دانش آرکتایپ (رازهای زنانگی و مردانگی)
20+40 نکته نبوغ عاطفی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه