سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بر سر دو راهی ماندن یا مهاجرت

پرسش

تاریخ ثبت : 11 اردیبهشت 1398
1,385  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام
دختر 34 ساله و مجردی هستم که یک سال برای فرصت مطالعاتی در آلمان بوده ام و چند ماهی است که بازگشته ام، با مدرک دکترا. امکان ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارم اما دختری عاطفی هستم و تنها بودن در اروپا آزارم می دهد. اولویت برای من همواره ازدواج بوده تا تحصیلات و استقلال، اما متاسفانه به دلایل مختلف که یکی از آنها ساده لوحی خودم بوده ازدواج نکرده ام. بحث های آقای دکتر را در اهمیت ازدواج و کمال طلبی منفی و بحث های آرکی تایپی دنبال کرده ام و می دانم که در حال حاضر فقط با ازدواج احساس خوبی خواهم داشت.
از طرفی در ایران خواستگار و کار ندارم. در حالی که برایم امکان تمدید ویزا در آلمان و دوباره پذیرش یا پیدا کردن کار هست. و با توجه به بحث های بانو معتمدی و مراقبت از جان, انسان قانعی هستم و خیلی جاه طلب نیستم که انگیزه جنگیدن در یک کشور بزرگ صنعتی را داشته باشم. نیاز روحی من به آرامش و ثبات و خانواده و صمیمیت و زندگی در نزدیک پدر و مادرم است. حال مانده ام چه کنم. اگر بمانم بیکارم و بدون شوهر. اگر بروم فرار کرده ام. رفتنم همراه با اشتیاق و قدرت نیست.
زندگی از من انرژی آرتمیس نیاز دارد. و من احساس تنهایی دارم و به خاطر شکست های عاطفی قبلی پرسفون شده ام. با کم و بیش علایم افسردگی که دچار افسوس نداشتن همسر و فرزند ام و ترسم از این است که با برگشتنم به اروپا و گلاویز شدن با سختی های مهاجرت که دو پوتین پولادین نیاز دارد خودم را از فرصت داشتن یک زندگی خانوادگی بیش از پیش دور کنم.

مهمترین سوال :
لطفا راهنماییم کنید که ماندن برای من بهتر است یا مهاجرت؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

مونا گوشه
مونا گوشه
16 دی 1398 ساعت 16:52

سلام بانوی گرامی

نامه شما را خواندم.اشاره داشتید که شما توانسته اید تا به سن 34 سالگی به هدف های که در حوزه تحصیلی برای  خود متصور می شوید دست یابید و نشان می دهد که دختری توانمند هستید که توانسته است هدفی تعیین کند و برای رسیدن به آن نیز تلاش خود را داشته باشد. و در حال حاضر جنبه های دیگری از زنانگی خود را مثل نیاز به رابطه عاطفی، عشق و تعلق به خانواده را احساس می کنید که نیاز هست بیشتر زندگی کنید که برای دختری در این سن تشخیص این نیاز و تمایل به داشتن رابطه ای امن در کنار حرفه و شغلی طبیعی است.

حال می توانید بر اساس اولیتی که در نیاز های خود احساس می کنید برنامه ریزی کنید.اگر چه  در جایی از نامه اشاره کردید که من فقط با ازدواج حالم خوب است. با این حال می توانید اینگونه بیان کنید که " من در حال حاضر نیاز به داشتن رابطه عاطفی  دارم  در حالی که می دانم من توانایی ها و جنبه های دیگری هم دارم  که ارزشمند است و می تواند در رضایتمندی مند در زندگی نقش بسزایی داشته باشد."

می توان اینطور دید که در حال حاضر نیاز پررنگ شما در واقع نیاز به داشتن رابطه عاطفی و کسب آرامش و ثبات در کنار خانواده  است و  توانید به جای اینکه به صورت یک حکم مطلق و پیش فرض قبلی ایران را خالی از فرصت های شغلی و رابطه عاطفی ببینید،  امتحان کنید و شرایط ایجاد شغل را در کشور خودمان بررسی کنید و اقداماتی در این راستا انجام دهید. شروع به برقراری ارتباطات دوستی  کنید و در حوزه های مرتبط با تحصیلتان فعالیت کنید و با افراد جدید آشنا شوید تا احتمال بوجود آمدن رابطه عاطفی را برای خودتان نیز ایجاد کنید.

اگر این تلاش ها به نتیجه دلخواهتان نرسید می توانید مجددا به مهاجرت و گزینه های بعدی هم فکر کنید.

از طرفی موقعیت ها به صورت صفر و یکی می تواند نباشد، به این معنی که همانطور که شما در آلمان موقعیت شغلی می توانید داشته باشید این احتمال هم می تواند وجود داشته باشد که رابطه عاطفی را بتوانید آنجا تجربه کنید. و همچنین در ایران نیز می توانید شرایط را برای ایجاد فرصت شغلی و عاطفی محک بزنید. و سپس تصمیم خود را با درنظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام و سبک سنگین کردن موقعیت ها بگیرید.


معرفی کتاب
زن بودن نوشته تونی گرنت

معرفی درس
بسته شفای زنانگی 1 و 2
بسته توانگرشو های 1،2،3

توصیه های پیشنهادی
1-تلاش برای امتحان کردن فرصت های شغلی و عاطفی در ایران
2- سبک سنگین کردن مزایا و معایب ماندن در هر کشور
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه