سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

وابستگی به خانواده

پرسش

تاریخ ثبت : 25 اردیبهشت 1398
812  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. بیست و پنج سالمه و تقریبا دو سالی هست که با آقایی آشنا شدم. رابطه ما اول بر مبنای دوستی و رفاقت بود. ولی تقریبا پنج ماهی میشه مدل رابطه به سمت یک رابطه عاطفی چرخیده و تازگی ها اظهار علاقه این آقا در پی سوال من برای مشخص کردن تکلیف این رابطه و اینکه چه نقشی تو زندگیش دارم، علنی شده.
بهشون توضیح دادم که آدم رابطه پنهانی و سایه نیستم و اگر علاقه ای داری بهتره با خانواده ات صحبت کنی.
من از دوست داشتن و علاقه این فرد نسبت به خودم‌ مطمئنم و متوجه هستم که یک احساس زود گذر نیست. ولی مشکل اصلی اینجاست که ایشون به خانواده اش یک وابستگی عاطفی شدید داره و همیشه از ازدواج یک جورایی میترسیده و فکر میکنه از خانواده اش دور میشه و اینجوری نمیتونه وظایف یک فرزند خوب رو براشون ایفا کنه.
فعلا تصمیم مشترک بر این شده یک مدت رابطه رو بایکوت کنیم و هرکی سمت زندگی خودش باشه و ایشون به روانکاو مراجعه کنند. به هم فرصت بدیم و روی خودمون کار کنیم تا بعد.
میخواستم بدونم تو این مدت من چه کمکی به ایشون میتونم‌ بکنم؟ و اصلا ارتباط داشتن لازمه یا همین دوری بهتره؟

مهمترین سوال :
نقش من در مواجهه با فردی که وابستگی عاطفی و حس عذاب وجدان نسبت به پدر و مادرش داره و شاید دارای تله رهاشدگی باشه چیست؟

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
27 آذر 1398 ساعت 00:03

باسلام واحترام

یکی از نکات مهم و تعیین کننده در ازدواج میزان استقلال  طرفین از خانواده اصلی است. بعضی افراد با وجود اینکه ازدواج می‌کنند، از نظر روانی از خانواده خود جدا نشده‌اند. به عبارتی هنوز بندنافشان به خانواده وصل است. این افراد پیش از آنکه همسری داشته باشند فرزند خانواده خود هستند. بنابراین  این افراد چون وابسته به خانواده خود می‌باشند نمی‌توانند نقش همسری را به خوبی اجرا کنند در نتیجه زندگی مشترک آنان با آزردگی و ناکامی مواجه می‌شود. چرا که به جای اینکه الویت اولشان همسر باشد، خانواده میباشد، در نتیجه در تمامی ابعاد زندگی تاثیرگذار خواهد بود و رابطه به سمت سردی وتنش پیش میرود.

در رابطه با سوال شما بهتر است کمی در این زمینه بیشتر تأمل فرمایید، چرا که علت این وابستگی باید مشخص شود و از آنجایی که تغییر، پروسه ای زمانبر است وفرد فقط تا حدی میتواند تغییر کند بنابراین فکر نکنید که با مراجعه به روانشناس ،معجزه ای رخ میدهد.بهتر است در این مدت فاصله تان حفظ شود واجازه دهید خود ایشان به نتیجه برسند که باید چه بکنند وچه تصمیمی بگیرند چرا که در صورت نزدیک شدن شما گارد ایشان  وتمایلشان به سمت خانواده شان بیشتر میشود. همچنین سعی کنید در رابطه تان به هیچ عنوان نقش ناجی را بازی نکنید که قطعا وارد بازی مخربی میشود. به دور از این بازی ،مسئله را یکبار به درستی باز تعریف کنید، معایب ومزایای آن را در نظر بگیرید وسعی کنید در این زمینه وقبل از تصمیم نهایی، کمی خودخواهانه بیاندیشید.

در نهایت پیشنهاد میشود ویژگی افراد وابسته وتاثیرات چنین رفتارهایی را در زندگی مشترک مطالعه کنید. و سپس تصمیم گیری فرمایید. درست است که شما اکنون به علاقه ایشان شک ندارید واین دلبستگی بین شما بوجود آمده، اما زندگی با فردی که بیشتر ترجیح میدهد یک پسر خوب باشد تا یک‌ همسر کافی، رنج آور و در بسیاری از مواقع غیر قابل تحمل است. همچنین پیشنهاد میکنم حتما کتاب عشق ویرانگر را مطالعه فرمایید تا علت علاقه شما نیز به فردی که تا این حد وابسته است  مشخص شود.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی 


معرفی درس:
۲۰+۴۰ نکته نبوغ عاطفی
بسته ازدواج مثبت ۳۶۰


معرفی کتاب
عشق ویرانگر
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه