سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

چطوری از این رابطه خلاص بشم؟

پرسش

تاریخ ثبت : 26 خرداد 1398
1,935  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام. من الان سه ساله که توی یک رابطه ای هستم که طرف مقابلم به شدت کنترل گر و همیشه ناراضیه. همش راجع به مسائلی که در گذشته اتفاق افتادند، حرف میزنه. مواقعی که عصبانی میشه هیچ کنترلی روی خودش نداره و داد میکنه، کتک میزنه. وقتی که ناراحت باشه کارهایی که خودش انجام داده رو مدام بیان میکنه ولی کارهایی که من براش انجام دادم براش بسیار ناچیز و بی اهمیته. و وقتی که حالش خوبه، من بهترین آدمم براش و همه ی کارهای من با ارزش میشن.
از وقتی که وارد این رابطه شدم هویت و شخصیت واقعی خودم رو فراموش کردم. قبلا هم پیش یه مشاور رفتم و بهم گفت که ایشون رو باید بذارم کنار، ولی با اینکه از این آدم و این رابطه خیلی خسته ام، در عین حال بسیار بهش وابسته ام و جدا شدن ازش برام بسیار سخته. میدونم که مهرطلبی و بی ارزشی دارم، ولی با تمام وجود میخوام که از این وضع نجات پیدا کنم، از این اسارت و بی ارزش شدن ها رها بشم،
در ضمن من به دلیل اینکه خودم کار میکنم و از طرف خانواده حمایت نمیشم بسیار میترسم که تنها بشم و از پس خودم و زندگیم نتونم بربیام. همچنین ایشون رییس من در محل کار هستند و یکی از بزرگترین ترسهای من اینه که کارم رو هم از دست بدم.

مهمترین سوال :
میدونم که این اصلا رابطه ی سالمی نیست، لطفا من رو راهنمایی کنید که چطور میتونم این رابطه رو تموم کنم و روی تصمیمی که میگیرم قاطعانه بمونم؟ بارها تصمیم به جدایی گرفتم ولی هر بار یا به اصرار ایشون و یا به خواست خودم دوباره ادامه دادم. از این بی ثباتی و ترسی که دارم بیزارم و خیلی به کمک نیاز دارم.

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

الهه دهقانیان
الهه دهقانیان
06 شهریور 1398 ساعت 16:06

باسلام واحترام

توضیحات شما حاکی از آن است که خودتان کاملا به مشکلتان واقفید ومیدانید که در رابطه ای کاملا مسموم وناسالم قرار دارید، رابطه تان ناسالم است چراکه فردیت تان محترم شمرده نشده.نتوانسته اید در برابر رفتارها وزیاده خواهی های طرف مقابل تان جرأتمندانه بایستید وبرای عزت نفس خود ارزش قائل شوید.دچار ازدست دادن ارزش ها والویت های خود شده اید.

تله هایتان را میشناسید ومیدانید که مشکلتان از کجا نشأت میگرد، بنابراین نیازی به تشریح مسئله نمیباشد. 

اما در نوشته تان به نظر میرسد با توجه به تمامی مشکلاتی که دارید به دنبال معجزه ای هستید که رخ دهد وشما بدون هیچگونه تبعاتی ویا رنجی از رابطه بیرون بیایید. این درحالیست که معجزه وجود ندارد وتنها به همت وتصمیم شما بستگی دارد. 

باید بپذیرید که هر انتخابی ، حتما نقاط ضعف وایراداتی خواهد داشت وبی عملی از هر تصمیم حتی اشتباهی بدتر وآسیب زا تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که دو راه پیش رو دارید:

یک -  ماندن در رابطه ای ناسالم وداشتن مشکلاتی که عنوان کردید اما حفظ شغل ودرامدتان.

دو -  خروج از رابطه اشتباه، پذیرش رنج جدایی،وشاید از دست دادن شغل ودرامدتان، اما در نهایت رسیدن به استقلال سالم، دستیابی به عزت نفس وتجربه یک رابطه موفق به شرط اصلاح مشکلات شخصیتی تان.

برای اینکه راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید باید مزایا ومعایب ماندن ورفتن از رابطه را به طور دقیق و واقعبینانه وبا حفظ ارزش قائل شدن برای خودتان بررسی کنید.

تا زمانیکه خودتان نخواهید واین شهامت را در خودتان ایجاد نکنید که باید برای خودتان کاری کنید ، نباید انتظار داشته باشید از این شرایط رها شوید. نکته مهم این است که در نظر داشته باشید که جدایی بعد از سه سال قطعا تلخی و رنج خواهد داشت ، اگر به شیوه درست با این جدایی برخورد کنید قطعا نتیجه، احساس رضایت شما خواهد بود.

اگر به این نتیجه رسیده اید که این رابطه ناسالم واشتباه است باید قاطعانه تصمیم به کات کردن رابطه بگیرید وبا ایشان صحبت کنید وبا توجه به بررسی تمامی عواقب آن اقدام به جدایی کنید.

درنهایت اگر ما درگیر رابطه ای هستیم و میدانيم غلط هست و  همچنان به آن  رابطه ادامه میدهيم، حتما با مشکلاتی روبرو هستیم:
(مثل وابستگی،احساس تنهایی،احساس عدم خود دوستی،ترس از شکست،اختلالات روانی و...)
که اگر آنها را حل نکنیم و تجدید نظری در نوع نگاه و نظرمان در ارتباط با درستی موضوعات نکنیم ،آسیبهای فراوانی را به خود و دیگران مرتبط با خود میزنیم.
آیا وقتی پای ما شکسته  یا دست ما دچار بریدگی شده ، درگیر فعالیت جسمی و فیزیکی میشویم که به دست و پای سالم نیاز دارد؟
در زمینه  موضوعات روانی هم می بايست از یک سلامتی نسبي برخوردار باشیم تا بتوانیم با موضوعات مربوط به ذهن و روان درست عمل کنیم در غیر اینصورت با درد و رنج بیشتری روبرو خواهیم شد.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
عشق ویرانگر

معرفی درس
پس از جدایی عاطفی و طلاق
آموزش غیرحضوری شفای خودشیفتگی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه