سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

آیا قصد ازدواج دارد؟!

پرسش

تاریخ ثبت : 01 تیر 1398
1,589  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
۳ساله با پسری دوستم من به خاطر اتفاقات قبلی که توی زندگیم افتاده و اتفاقات زمان کودکی، ترس از دست دادن دارم و تا احساس خطر کنم زودتر از طرفم ترک رابطه میکنم در صورتی که علاقه زیادی بهشون دارم
تو این ۳ سال، من دو بار ترک رابطه کردم. بار اول به خاطر اینکه به علت ورشکستگی همش پی کار بود. بار دوم ازم رابطه جنسی خواست و من قبول نکردم. ولی هر بار زنگ میزد، میگفت تو خوبی و کنارم بمون. تو این ۳ سال شاید ۱ سال و نیم کات کامل بودیم. این اواخر رابطه مون عمیق تر شده. از لحاظ رفتاری بهتر شده و من تا حدودی از خط قرمز هام پا فراتر گذاشتم و باهاش راحت تر هستم. ولی هر بار که از ازدواج صحبت میکنیم جوابش اینه که میترسه من رو بدبخت کنه و تا بحث میکنیم میگه قول میدم پسر خوبی بشم. ولی هنوز هیچ صحبتی با خانواده اش نکرده. البته ۶ ماه از دوستیمون نگذشته بود که پدرش فوت کرد و ضربه سختی براش بود. دو بار هم قبلا شکست عشقی شدید داشته که با زیاد کردن مشغله کاری فراموش کرده. اولین کادو تولد چند روز پیش براش عطر خریدم. با پررویی گفت برام ساعت میخریدی، من جا خوردم و خیلی ناراحت شدم ولی چیزی به روش نیاوردم.
باید بدونین که خانواده سختگیر و مذهبی داره و البته که مادر من هم سختگیر و مذهبی هستند .هم من و هم ایشون اختلاف عقیده با پدر و مادر داریم و من کودکی سختی داشتم
یک بار کادوی یکی از شاگرداش رو توی ماشینش دیدم. یعنی موقعی که من میخوام برم پیشش اون حتی تلاش نکرد که این کادو رو از من مخفی نمیکنه و میگه جای بچمه و مشکل روانی داره. همین باعث شد که من مدتی بهش زنگ نزنم و اون هی مصرانه تلاش کرد که من رو راضی کنه که ببخشمش. البته باید بگم من آدم صبور و با گذشتی هستم ولی واقعا تحمل اینکه ندونم قصدش چیه رو ندارم.

مهمترین سوال :
مهم ترین سوالم اینه که چطور باید با یه مرد چهل ساله که تخصص داره و استاد دانشگاه هست صحبت کنم تا بفهمم قصدش از بودن با من واقعا چی هست؟ اصلا به ازدواج با من فکر میکنه؟ چقدر میتونم به حرفاش و ابراز علاقه هاش اعتماد کنم؟ آیا سر کارم گذاشته؟ آیا قصدش ازدواجه یا منتظر یه آدم باب میل تره؟
لطفا کمکم کنید و بهم راه نشون بدید که اگه قصدش سرکار گذاشتن منه چطور بتونم فراموشش کنم چون وابستگی زیادی بهش دارم؟؟

پاسخ پرسشگر

02 شهریور 1398 ساعت 12:20

با سلام واحترام

توضیحات جامع وقابل تاملتان را خواندم، توضیحاتی که شامل نکات واضح وهشدارهای جدی در رابطه عاطفی است. شما به دلیل دوران سختی که در کودکی داشته اید وحتما شکل گیری تله رهاشدگی ، ترس از طرد شدن دارید ، زودتر از اینکه شخصی اقدام به جدایی کند یا اصلا هدفش این باشد شما بنابر ذهنیت خودتان طرف مقابلتان را رها میکنید . تمامی این موارد به علت عدم دلبستگی ایمن در دوران کودکی ووجود تله رها شدگی است.

پس با وجود این تله وارد رابطه با فردی میشوید که کاملا مشخص است که تصمیمی برای جدی شدن وداشتن رابطه متعهدانه با شما ندارد. در طی سه سال رابطه ، هنوز شما بلاتکلیف هستید، هدفتان مشخص نیست، بین زمین وآسمان قرار دارید از طرفی دلبسته ایشان هستید که کاملا طبیعی است چرا که برقراری رابطه عاطفی دلبستگی می آورد واز طرفی دچار سردرگمی  هستید.

نکات حائز اهمیت در نامه تان را خدمتتان عرض میکنم:

با توجه به تمامی مواردی که مطرح فرمودید ابتدا باید تکلیف رابطه تان را خودتان مشخص کنید ، زیرا طرف مقابلتان یا سردرگم است یا با توجه به تمامی رفتارهایی که داشته اند به احتمال زیاد قصدش ازدواج با شما نیست. بنابراین با صحبت های تکراری وقول های نامعتبر دل به آینده ای واهی نبندید.

مورد دیگر اینست که اگر قصدتان ازدواج وتشکیل زندگی است باید بدانید که با ماندن در این رابطه قطعا فرصت های دیگرتان را از دست خواهید داد وهرچه این بلاتکلیفی بیشتر شود قطع ارتباط نیز سخت تر خواهد بود.

اما نکته بسیار مهم دیگر اینست که اگر خواهان یک رابطه موفق هستید باید ابتدا به اصلاح تله تان بپردازید وتا زمانیکه تغییر محسوسی ایجاد نشده وارد رابطه عاطفی نشوید چراکه مجدد انتخاب شما براساس سکانداری تله تان خواهد بود که نتیجه آن بی ثباتی در رابطه میباشد.

در نهایت  توجه داشته باشید که کات کردن رابطه تلخ ودردناک است ، باید بتوانید به شیوه درست رابطه تان را تمام کنید واز شیوه های ناکارامد مثل جایگزین کردن فرد دیگر به خاطر تحمل این فراغ استفاده نکنید. باید با این جدایی به درستی روبه رو شوید ، نقاط ضعف رابطه را مشخص کنید ، اشتباهاتتان را در نظر بگیرید واجازه دهید این مسئله با گذشت زمان لازم حل شود.نتیجه تحمل این تلخی، دلبستگی درست، بیرون آمدن از بلاتکلیفی واستقلال  و انتخاب درست خواهد بود.

امیدوارم با توجه به نکاتی که خدمتتان ارائه شد تصمیم بالغانه ای اتخاذ فرمایید.

باسپاس از اعتماد شما

الهه دهقانیان‌

خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیافرینید

معرفی درس
رهایی از بی ارزشی
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه رسول زاده
فاطمه رسول زاده
31 شهریور 1398 ساعت 21:35

با سلام واحترام

توضیحات جامع وقابل تاملتان را خواندم، توضیحاتی که شامل نکات واضح وهشدارهای جدی در رابطه عاطفی است. شما به دلیل دوران سختی که در کودکی داشته اید و حتما شکل گیری تله رهاشدگی ، ترس از طرد شدن دارید، زودتر از اینکه شخصی اقدام به جدایی کند یا اصلا هدفش این باشد، شما بنابر ذهنیت خودتان طرف مقابلتان را رها میکنید. تمامی این موارد به علت عدم دلبستگی ایمن در دوران کودکی ووجود تله رها شدگی است.

پس با وجود این تله وارد رابطه با فردی میشوید که کاملا مشخص است که تصمیمی برای جدی شدن وداشتن رابطه متعهدانه با شما ندارد. در طی سه سال رابطه ، هنوز شما بلاتکلیف هستید، هدفتان مشخص نیست، بین زمین وآسمان قرار دارید از طرفی دلبسته ایشان هستید که کاملا طبیعی است چرا که برقراری رابطه عاطفی دلبستگی می آورد واز طرفی دچار سردرگمی  هستید.

نکات حائز اهمیت در نامه تان را خدمتتان عرض میکنم:

با توجه به تمامی مواردی که مطرح فرمودید ابتدا باید تکلیف رابطه تان را خودتان مشخص کنید ، زیرا طرف مقابلتان یا سردرگم است یا با توجه به تمامی رفتارهایی که داشته است به احتمال زیاد قصدش ازدواج با شما نیست. بنابراین با صحبت های تکراری وقول های نامعتبر دل به آینده ای واهی نبندید.

مورد دیگر این است که اگر قصدتان ازدواج وتشکیل زندگی است باید بدانید که با ماندن در این رابطه قطعا فرصت های دیگرتان را از دست خواهید داد وهرچه این بلاتکلیفی بیشتر شود قطع ارتباط نیز سخت تر خواهد بود.

اما نکته بسیار مهم دیگر این است که اگر خواهان یک رابطه موفق هستید باید ابتدا به اصلاح تله تان بپردازید وتا زمانیکه تغییر محسوسی ایجاد نشده وارد رابطه عاطفی نشوید چراکه مجددا انتخاب شما براساس سکانداری تله تان خواهد بود که نتیجه آن بی ثباتی در رابطه میباشد.

در نهایت  توجه داشته باشید که کات کردن رابطه تلخ ودردناک است، باید بتوانید به شیوه درست رابطه تان را تمام کنید واز شیوه های ناکارآمد مثل جایگزین کردن فرد دیگر به خاطر تحمل این فراغت استفاده نکنید. باید با این جدایی به درستی روبه رو شوید ، نقاط ضعف رابطه را مشخص کنید ، اشتباهاتتان را در نظر بگیرید واجازه دهید این مسئله با گذشت زمان لازم حل شود.نتیجه تحمل این تلخی، دلبستگی درست، بیرون آمدن از بلاتکلیفی واستقلال  و انتخاب درست خواهد بود.

امیدوارم با توجه به نکاتی که خدمتتان ارائه شد تصمیم بالغانه ای اتخاذ فرمایید.


فاطمه رسول زاده 

خانه توانگری طوبی



معرفی کتاب
زندگی خود را دوباره بیفزاید

معرفی درس
بسته رهایی از تنهایی و مهرطلبی
بسته از بی ارزشی تا من ارزشمند
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه