سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

بهبود رفتار اعضای خانواده

پرسش

تاریخ ثبت : 02 شهریور 1397
606  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
با سلام برادرم 34 ساله است، فروشگاه لوازم کامپیوتر داشت. تا حالا سه چهار بار ورشکسته شده و هربار برادربزرگتر و خواهرم بهش کمک کردن که بتونه دوباره سرپاشه.بدون اینکه به روش بیارن و همیشه گفتن ازش حمایت میکنن. ولی هربار به خاطر اعتماد مسخره ای که به دوستاش داره بدتر از قبل میخوره زمین. مغازه اش که اجاره است رو بسته و هرماه اجاره ای که باید بده و مطمئنم اونم نمیده و دوباره یه بدهی دیگه. همش توی خونه است یا فیلم نگاه میکنه و یا اخبار چک میکنه. به همه ایراد میگیره و دوست داره همه طبق خط کش اون رفتار کنن ولی خودش ....همش سرش توی کار بقیه است. یه حس من برترم بقیه تون هیچ مزخرفی داره. پرخاشگریش دیگه از حد گذشته. دعواهاش به بقیه افراد خانواده هم سرایت کرده جوری که بابام امسال خونه رو ترک کرده و رفته جدا زندگی میکنه. مادرم بیماری قلبی داره و هرروز برادرم چندبار باهاش به بهانه های مختلف دعوامیکنه و ما هم که اعتراض میکنیم دوباره همون جمله ی منت میزارین! واقعا دیگه همه کلافه ایم. خواهرم هم به خاطر این وضعیت دچار حمله ی عصبی میشه. میترسم از این وضعیت و نمیدونم چیکار کنم. لطفا راهنماییم کنید

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

زهرا محمدی
زهرا محمدی
09 شهریور 1397 ساعت 16:00

با سلام

ممنون که به ما اعتماد کردید 

از اینکه در فضای پرتنشی که توصیف کردید حضور دارید متاسفم

متاسفانه خانواده شما هیچ وقت اجازه ندادن برادرتان با پیامد رفتارش روبرو شود و همیشه تا ایشان میخواستن با عواقب کارشان روبرو شوند رابین هودهایی مثل خواهر و برادرتان  ایشان را نجات دادند.

تله زندگی استحقاق برخلاف بقیه تله ها که در اثر ناکامی در ارضا نیازها شکل میگیرند، به این دلیل شکل گرفته که نیازها بیش از حد برآورده شده و فرد هیچ گونه محدودیتی در زندگی نداشته و خودش را ملزم به اینکه جلوی هیجانات و احساساتش را بگیرد نمیداند.

بقیه ی تله ها ممکن است به خاطر آسیبی که میبینیم درصدد تغییرش برآییم،  اما تله استحقاق چون اوضاع بر وفق مراد فرد است و همیشه بقیه به دادش میرسند لزومی نمی بیند که تغییر کند. درد و رنج را اطرافیانش تحمل می کنند نه خودش


بهتر است خانواده تان اجازه دهدبرادرتان با پیامدها و عواقب تغییرناپذیری اش روبرو شود. اجازه دهید احساسات منفی را به تدریج تجربه کند و حمایت های افراطی  را از ایشان قطع کنید و خانواده  باید جسارتمندانه رفتار کند و برای او حد و حدود بگذارد. 

"گاهی وقت ها تنها راه تغییر افراد دیدن پیامد رفتارشونه" 


در مورد شما

لطفا به این سوالات فکرکنید:

 چقدر فکر میکنید که " شما" باید این اوضاع را تغییر دهید؟ 

چقدر از سهم و محدودیت خودتان در تغییر برادرتان آگاهید؟ 

اگر برای ایشان کاری نکنید چه معنی ای برای شما دارد؟

ممکن است  زیر بار فشاری که تحمل میکنیدبرای اینکه شرایط فعلی را تغییر دهید  باور مرکزی باشد که به رفتار شما جهت میدهد



بااحترام

زهرا محمدی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه