سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

نحوه گنجاندن معاشقه دررابطه

پرسش

تاریخ ثبت : 30 شهریور 1397
1,111  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام وقتتون بخير من حدود ١/٥ساله از يه رابطه عاطفي سه ساله باهم كلاسم خارج شدم وتورابطه باايشون معاشقه اي نداشتم بنابر تابوهاي شهر و ذهنم و علي رغم نياز باطني كه داشتم الان كيس هاي خيلي خوبي براي رابطه دارم اما همشون بعد از مدتي كه ميگذره خواهان معاشقه هم هستن الان ازتون كمك ميخوام چجور بااين تضاد دروني وبيروني خودم كنار بيام و چجور بايد برخورد كنم بااين موضوع وبايد با توجه به نياز دروني خودم معاشقه رو بگنجونم تورابطم يا نه ممنونم از پاسخگوييتون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
03 مهر 1397 ساعت 14:08

درود بر شما نسیم گرامی

بعضی تصمیم ها در زندگی ما هستند که اثرات کوتاه مدت داشته و تاثیری در آینده ما نخواهند گذاشت. اما برخی از تصمیمها اثرات دراز مدت دارند و نتایج آن حتی می تواند تا پایان عمر در زندگی ما وجود داشته باشد. رابطه جنسی قبل ازدواج از این گونه تصمیم هاست.


درخصوص رابطه عاطفی؛ اینکه خود شما از یک رابطه چه می خواهید بسیار مهم است. اگر هدف شما فقط پر کردن احساس تنهایی در خصوص یک فرد غیر همجنس باشد بهتر است چشم انداز رابطه جسمانی با شریک عاطفی خود را بررسی کنید. اگر هم هدف تان ازدواج است چک کنید که اگر بنا به هر دلیل رابطه به سمت ازدواج نرفت و شما رابطه جنسی را تجربه کرده بودید؛ چه چیزهایی را برای خود پیش بینی می کنید؟


با توجه به رشته تحصیلی تان می دانید که اکسیتوسین نام هورمونیست که در خانم ها بعد از رابطه جنسی باعث ایجاد وابستگی و برانگیخته شدن احساسات می شود به همین منظور بعد از رابطه تمایل دارند مورد توجه بیشتری از جانب طرف مقابلشان قرار بگیرند اما این روند در آقایان اینگونه نیست. یعنی اقایان بعد از رابطه جنسی اینگونه حالات وابستگی عاطفی خانمها را تجربه نمی کنند. در این شرایط احتمال کمرنگ شدن ارتباط از سوی آنها وجود دارد درحالیکه خانم، وابسته شده است. البته الزاماً هر رابطه عاطفی ای پس از تماس فیزیکی به سمت گسست پیش نمی رود ولی شما لازمست این مسئله را در نظر داشته باشید که اگر پس از رابطه جسمانی، از لحاظ روحی احساس وابستگی کردید و طرف مقابل تمایلی به ادامه رابطه نداشت، مسئله برای شما قابل قبول است یا خیر؟


در واقع، یـکی از مـهم ترین تصمیماتی که در زندگی خود اتخاذ می کـنید در رابطه با برقراری رابطه جنسی معنا پـیدا می کند. تصمیم با شماست که با توجه به نیازهای روحی و جسمی خود؛ بخواهید چنین رابطه ای داشته باشید و یا نداشته باشید. اما مهم این است که هر تصمیمی، عواقبی دارد. دورنمای چنین تصمیمی حاوی چه هزینه هایی در آینده شماست؟


در مورد تابوهای محل زندگی خود نیز توجه داشته باشید که هنوز هم نداشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج، موضوعی است که مورد توجه عرف جامعه ما است. با توجه به اینکه از تضاد درونی و بیرونی نام برده اید به نظر می رسد که این مسئله برای شما نیز ارزش شمرده می شود. اما ریشه این تضاد شاید به این برگردد که بخواهید رابطه را از دست ندهید. توجه داشته باشید که در رابطه عاطفی، خط قرمزها باید برای طرفین قابل احترام باشد. و اگر بنا باشد که رابطه ای به دلیل عدم دخترخانم به رابطه جسمانی از سوی آقاپسر تمام شود، می توان گفت که از همان ابتدا نیز سرمایه گذاری عاطفی مناسبی صورت نگرفته.


نوع رفتار شما نیز در ارتباط عاطفی باید به گونه ای باشد که ضمن صمیمیت، خط قرمز های خود را محکم و قاطع نشان دهید. شاید دلیل اینکه نوشته اید " همشون بعد از مدتي كه ميگذره خواهان معاشقه هم هستن" به عدم قاطعیت شما یا همان تضادهای درونی تان برگردد. بهتر است تکلیف خود را با خودتان مشخص کنید و بر این اساس رابطه ای را شروع کنید.


می توانید برای تصمیم گیری در این مورد، ابتدا برای خودتان مشخص کنید که رابطه جنسی در دوران قبل از ازدواج برای شما در چه جایگاهی قرار دارد، سپس عواقب و دورنمای هر تصمیمی که می خواهید بگیرید را برای خود تصور کنید و نهایتا تصمیمی بگیرید که در مقابل هزینه ای که می کنید، بیشترین فایده را ببرید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه