سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

ازدواج مجدد با وجود داشتن فرزند

پرسش

تاریخ ثبت : 15 مرداد 1397
1,635  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام من یک خانم ۳۵ ساله هستم که از همسرم ۳ سال هست که جدا شدم و یک دختر ۸ ساله دارم که در حال حاظر با من زندگی میکند و به این علت از همسرم جدا شدم که ایشان خیانت های مکرر نسبت به من داشتند و در واقع خانوم باز بودند و در حال حاظر نیز مجددا ایشان با یک خانوم دیگری ازدواج کرده اند و من خودم کارمند هستم و استخدام رسمی و خانه و ماشین خیلی خوب دارم واز لحاظ مالی مشکلی ندارم ولی,احساس تنهایی دارم و دوست دارم که مجددا ازدواج کنم و همسر داشته باشم ولی با وجود داشتن یک دختر ۸ ساله میترسم و میترسم که این ازدواج من به دخترم آسیب برساند و نیز نمیتوانم نسبت به افراد اعتماد کنم لطفا در این خصوص راهنمایی می فرمائید ممنون

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
19 مرداد 1397 ساعت 00:34

درود بر شما

طلاق با توجه به عرف جامعه ما تصمیم راحتی برای یک خانم نمی باشد به ویژه اینکه پای یک فرزند هم در میان باشد. اینکه شما چنین اقدامی نموده اید نشان می دهد یک رابطه غیر مثبت را ادامه نداده و برای خود تصمیم بالغانه ای گرفته اید که این نکته ای مثبت در مورد شماست.

متارکه کردن جزو استرسهای سنگین زندگی محسوب می شود به ویژه اینکه شما خیانت را نیز تجربه نموده اید و نیز جامعه ما در مورد ازدواج یا متارکه خانمها نامهربانتر از آقایان است و  یک خانم مطلقه نگرانی های بیشتری را متحمل خواهد بود. بنابراین احساس رنجی که پس از این تجربه ها برایتان به وجود آمده قابل درک است. اما داشتن یک تجربه ناموفق نمی تواند دلیلی باشد بر  عدم اعتماد دوباره نسبت به افراد.

چنانچه موردی پیش آمد که مناسب با شرایط و اولویتهای تان بود می توانید به جای توجه کردن به حس بی اعتمادی، نکات مثبت و منفی آن فرد و شرایطش را برای خودتان لیست کنید. حتی می توانید این موارد را بر روی کاغذ برای خودتان بنویسید تا ارزیابی بهتری نسبت به شرایط موجود داشته باشید. توجه بفرمایید که ازدواجی که بدون در نظر گرفتن موارد مهم و تناسبها صورت بگیرد می تواند برای هر فردی آسیب زننده باشد. خوبست که پیش از اقدام به ازدواج، برای خودتان مشخص کنید که از چه نوع آسیبی به دخترتان می ترسید؟ یعنی دلایل نگرانی های خود را از ازدواج مجددی که تصمیم به آن گرفته اید بررسی کنید. طلاق به دلیل این که خود یک استرس شدید است، به طور ناخودآگاه فرد را نسبت به رویداد های استرس زای دیگر در زندگی بیش از پیش، حساس می کند. بنابراین ممکن است این دلایل به تجربه ناموفق قبلی شما برگردد. 

شما بانویی تحصیلکرده و موفق در اجتماع هستید و حتما مزیت های دیگری هم دارید که اینجا ننوشته اید. به خودتان جرات دهید که موارد جدید را بررسی کنید و بعد از سبک و سنگین کردن آنها با معیارها و اولویتهای تان در مورد ازدواج مجدد اقدام نمایید.


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی


معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه