سوال خود را هم اکنون بپرسید

پاسخ متنی و صوتی

توسط درمانگران، مشاوران و روانشناسان

دریافت در کمتر از ۲۴ ساعت

به صورت محرمانه و کاملا خصوصی

پرسش خود را هم اکنون از مشاوران ما بپرسید...
ارسال سوال

فراموش کردن رابطه و بازگشت به زندگی

پرسش

تاریخ ثبت : 21 مهر 1397
1,151  بازدید
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست
سلام میشه خواهش کنم برای فراموش کردن رابطه عاطفی که توی سن 18 سالگی شکل گرفته و به مدت 1.5 سال ادامه داشته و به طبع خاطره ها و وابستگی های زیادی به وجود اومده راهکار ذکر کنید؟
ممنون میشم کتاب- مقاله -سایت و یا.. مرتبطی اگر هست بهم معرفی کنید؟
( پشت کنکوری هستم و بازگشت هر چه سریع تر ب روال عادی زندگیم برام بی نهایت مهم هست و حتی از دست دادن یک روزم با توجه به هدفی که دارم حکم مرگ و زندگیه)
( توی این رابطه اگر از چندین خاطره خوب و محبتای هرازگاهی که بهم شد فاکتور بگیریم به جز تباه شدن وقت و اعصاب و زندگیم چیزی عایدم نشد
اون 7 ماه از من کوچیک تر هست و به هیچ وجه دنبال اصلاح اساسی خودش نیست و فوق العاده بی منطق ..زیاد حرف از عاشق بودن میزنه ولی عملش در تناقض شدید با رفتارش هست و ... مشکلات به قدری زیاد هست که ب اصلاح ایشون حداقل تو این یه سال کنکورم هیچ امیدی ندارم)
( و شاید لازم باشه بگم که یک دختر شدیدا احساساتی و ابسته هستم و تا الان ب کررات از اشتباهای بزرگ ایشون به امید اصلاحش و از ترس تنها شدنم چشم پوشی کردم و هراز گاهی مقطعی جواب گرفتم اما باز همه چی مثل قبل شد)

مهمترین سوال :

پاسخ نوشتاری پاسخگر به سوال شما

فاطمه علی اکبری
فاطمه علی اکبری
22 مهر 1397 ساعت 14:43

درود بر شما

بدیهی است رابطه ای که دردوران نوجوانی و به دلیل تغییرات رشدی و هورمونی ایجاد شده باشد نمی تواند اِلِمانهای یک رابطه عاطفی مثبت را داشته باشد. ایشان نیز در سن 17 سالگی نمی تواند از بلوغ کافی برای رابطه عاطفی برخوردار باشد. بنابراین ضمن احترام به احساس و انرژی ای که در این رابطه صرف کرده اید، بهتر است تمرکز شما بر روی درس و کنکورتان باشد که با توجه به محتوای نامه تان به نظر می رسد اهمیت زیادی برای شما دارد.

موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • هر نوع وسیله، یادگاری، پیام و... که شما را به یاد ایشان بیندازد از محیط اطراف خود دور کنید تا برای شما تداعی کننده خاطرات تان نباشد.
  • ارتباط با دوستان مورد اعتمادی که می توانند سبب حال خوب شما شوند و انجام فعالیتهای مورد علاقه که سبب تخلیه انرژی منفی شمامی شود برای شما می تواند کمک حال باشد.
  • توجه بفرمایید که شما احساسات منفی خود را مدیریت خواهید نمود نه خاطرات را. خاطرات یک فرد، در کنار ما خواهند بود زیرا به هر حال آن آدم بخشی از زندگی و عمر ما را به خود اختصاص داده است. مهم این است که یادآوری احتمالی آن روزها در آینده، احساس خاصی در شما ایجاد نکند که بر عملکرد کنونی تان تاثیر بگذارد.
  • این ارتباط حتما درسهایی هم برای شما داشته است. در مورد آنها بیندیشید و البته از سرزنش خودتان بپرهیزید. موارد مهم رادر نظر بگیرید مثل اینکه نوشته اید ترس از تنها ماندن و به امید اصلاحش بودن سبب ادامه دادن شده.


درخصوص معرفی ابزارهای آموزشی نیز، دروس غیرحضوری زیر خدمت شما پیشنهاد می شود:

ساختن رابطه عاطفی

توانگر شو


از اعتماد شما سپاسگزارم

علی اکبری-خانه توانگری طوبی

ادبیات محترمانه و بدون قضاوت : 24
کارآمدی پاسخ : 9
معرفی کتاب :
+
معرفی فیلم/مقاله :
+
معرفی دروس غیر حضوری :
+
اکشن پلن :
+
ثبت و ویرایش پاسخ
لغو درخواست

سوالات مشابه